Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعید محمدی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه پیشگیری از معلولیت ها طرح های غربالگری متفاوتی به اجرا در آمد که نتایج آن قابل توجه بود.

وی به اجرای طرح غربالگری بینایی اشاره کرد و افزود: سال گذشته این طرح روی ۱۸۰ هزار کودک به اجرا درآمد و هرساله این طرح از مهر آغاز و تا آبان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اظهار اینکه طبق این طرح ۷ هزار و ۵۰۰ کودک مشکوک به اختلال بینایی شناسایی شدند، ادامه داد: این طرح غربالگری در سه سطح اجرایی شد.

وی گفت: آنچه قابل توجه است اینکه اگر مداخله به هنگام روی سه هزار و ۵۰۰ کودک صورت نمی گرفت مبتلا به اختلال جدی بینایی می شدند.

محمدی همچنین از اجرای طرح غربالگری شنوایی روی نوزادان خبر داد و افزود: یک ماهگی بهترین زمان غربالگری شنوایی در نوزادان است و سه ماهگی بهترین سن و شش ماهگی بهترین زمان برای انجام مداخلات به هنگام است.

وی به آمار سال گذشته در پی اجرای طرح غربالگری شنوایی اشاره کرد و گفت: این طرح روی ۶۸ هزار و ۴۰۰ کودک به اجرا در آمد و ۲۱۳ مورد شناسایی شد که اگر مداخله به هنگام صورت نمی گرفت به اختلال شنوایی جدی مبدل می شدند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: در اجرای طرح غربالگری اختلال بینایی ۸۰ درصد از جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفتند و در اجرای طرح غربالگری اختلال شنوایی ۸۶ درصد تحت پوشش قرار داده شد.

وی از اجرای طرح غربالگری اضطرابی در ۹ شهرستان استان روی ۵ هزار کودک ۵ تا ۶ ساله خبر داد و افزود: در این تعداد کودک ۲ هزار و ۹۵۱ کودک مبتلا به اختلال اضطرابی است.

ناجی اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر نیاز به ارجاع به روان شناسی و یک سطح بالاتر دارند.

وی بیان داشت: هر ساله در شروع سال تحصیلی یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار می دهیم در حوزه پیشگیری از اختلالات ژنتیکی است که در این عرصه سال گذشته به ۴ هزار و ۵۷۴ نفر مشاوره ژنتیک داده شد.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: همچنین در حوزه آموزش پیشگیری از معلولیت ها به حدود ۱۰۰ هزار نفر آموزش داده شد.

کد خبر 4420901

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیب اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان سعید محمدی طرح غربالگری بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان هفته دفاع مقدس مشهد شیراز شهرکرد اربعین حسینی حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح یاسوج خرم آباد دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • بازگشت به دنیای صدا
  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها