Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تکميل تجهيز سوريه به سامانه اس 300، موجب نگراني مقامات نظامي و سياسي در تل آويو شده است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، وزير جنگ رژيم صهيونيستي در واکنش به تکميل تجهيز دمشق به S-300، گفت علي‌رغم تجهيز دمشق به S-300، تل‌آويو به عمليات‌هاي هوايي خودي عليه سوريه ادامه خواهد داد.
«آويگدور ليبرمن» وزير جنگ رژيم صهيونيستي در واکنش به پايان مراحل انتقال سامانه‌هاي پدافند موشکي S-300 از سوي روسيه به دمشق، گفت به عمليات‌ها عليه سوريه ادامه مي‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته خبرگزاري «اسپوتنيک» ليبرمن گفت: «ما از مجهزشدن سوريه به سامانه‌هاي اس-300 خشنود نيستيم اما نمي‌توانيم از عمليات‌هاي خود در سوريه دست بکشيم».
وي با بيان اينکه تل‌آويو چاره‌اي جز ادامه دادن به حملات هوايي عليه سوريه ندارد، توضيح داد: «به نظر من مهمترين چيزي که امروز بايد انجام دهيم، بازگرداندن روابط کاري (با روسيه) به حالت عادي است».

توصيه روسيه به صهيونيستها: منطقي عمل کنيد
معاون لاوروف گفت: اسرائيلي‌ها در برابر تحويل اس سيصد به سوريه منطقي عمل کنند.
شبکه تلويزيوني الميادين گزارش داد: سرگئي ورشينين معاون وزير امور خارجه روسيه گفت: تحويل سامانه اس سيصد به سوريه سطح جديدي از پدافند هوايي را براي اين کشور فراهم کرد. پس از تحويل سامانه اس سيصد، گام هاي ديگري در سوريه بر خواهيم داشت که وزير دفاع روسيه پيشتر درباره آنها سخن گفت.
وي در واکنش به اظهارنظر مقامات اسرائيلي درباره تحويل سامانه اس سيصد به سوريه گفت: اميدواريم همتايان اسرائيلي ما درباره اقدامات در منطقه منطقي عمل کنند.

نگراني رژيم صهيونيستي از واگذاري سامانه اس 300 به سوريه
تحليل گر مشهور عرب و سردبير روزنامه رأي اليوم با اشاره به سکوت سنگين تل آويو دربرابر واگذاري سامانه موشکي اس 300 به سوريه نوشت: موشک هاي اس 300 و پيشرفت توانمندي هاي نظامي ايران موجب نگراني مقامات نظامي و سياسي در تل آويو شده است و متقابلا رژيم صهيونيستي تلاش مي کند با دستيابي به هواپيماهاي اف 35 آمريکا خود را به سيستم پيشرفته تري مجهز کند و بعيد هم نيست به زودي شاهد هدف گيري هواپيماهاي اين رژيم در حريم هوايي سوريه با سامانه موشکي پيشرفته روسي باشيم.
عبدالباري عطوان نوشت: ژنرال سرگئي شويگو وزير دفاع روسيه روز سه شنبه تاکيد کرد مسکو سه سکوي پرتاب سامانه موشکي پيشرفته اس 300 به سوريه تحويل داده است و اين مي تواند آغاز يک مرحله و پايان مرحله اي ديگر باشد؛ پايان عربده کشي هاي اسرائيل در حريم هوايي سوريه که اميدواريم چنين باشد، و آغاز مرحله مقاومت قدرتمندانه و اثرگذار که اينهم آرزوي قلبي ماست.
سکوت محافل اسرائيلي در برابر اين اقدام و عدم اظهار نظر نتانياهو نخست وزير اسرائيل و ژنرال هاي اسرائيلي درباره اين موضوع نشان از سردرگمي و نگراني همزمان آن ها دارد.
بله، آويگدور ليبرمن چندي پيش تاکيد کرد هواپيماهاي اسرائيل به بمباران مواضع ايران در عمق سوريه ادامه خواهند داد و نتانياهو نيز همين تهديد را تکرار کرد، اما از زماني که هواپيماي "ايلوشن 20" روسيه به اشتباه و با نيرنگ عمدي اسرائيل، در آسمان سوريه با موشک اين کشور سرنگون شد، ديگر هواپيماهاي اسرائيلي هيچ هدفي را در عمق سوريه بمباران نکرده اند.
مقامات روسيه تنها اين سامانه موشکي پيشرفته را به سوريه نداده اند، آنها همچنين متعهد شده اند در رادارهاي هر هواپيماي اسرائيلي که به آسمان سوريه نزديک شود پارازيت ايجاد کنند و همين امر موجب شده است در درجه اول براي جلوگيري از خسارت هاي چشمگير و نيز پرهيز از رويارويي نظامي با سوريه، پرواز آزادانه هواپيماهاي اسرائيلي در نزديکي سوريه کاهش يابد و حتي فراتر از اين بسياري از مقامات اسرائيلي در محافل نظامي و سياسي با انتقاد شديد از نتانياهو و ليبرمن، اين دو را به علت جسارت و غرورشان مسئول وخامت رابطه با روسيه مي دانند.
مسئله ديگري که اين روزها مقامات نظامي اسرائيل را نگران کرده است پيشرفت توان موشکي ايران است، البته نه به سبب برد و حجم بالاي تخريبي اين موشک ها بلکه به سبب دقت بالاي آن در اصابت به هدف که دو حمله موشکي ايران در چهل روز گذشته علت اصلي اين نگراني هاست.
نخستين حمله تقريبا يک ماه پيش بود. ايران مقر فرماندهي گروه کرد ايراني مخالف را در شهر اربيل با چهار موشک ميان برد هدف گرفت و يکي از اين موشک ها با دقت بالا به اين مقر برخورد و آن را نابود کرد، اما سه موشک ديگر در اطراف اين مقر اصابت کرد.
دوم: ايران اعلام کرد در واکنش انتقامجويانه به حمله خونين به رژه نظامي در اهواز، که [گروه وهابي صهيونيستي] داعش مسئوليت آن را به عهده گرفت، با موشک هاي بالستيک با برد 750 کيلومتر و هواپيماهاي بدون سرنشين مواضع اين گروه را نزديک بوکمال در مرز سوريه و عراق هدف گرفته است.
طبيعتا برخي طرف هاي عربي و اسرائيلي تلاش مي کنند از اهميت ارسال موشک هاي اس 300 به سوريه بکاهند زيرا اين طرف ها در جبهه جنگ عليه سوريه قرار دارند. در همين زمينه به نوشته يکي از روزنامه هاي اسرائيلي به نقل از تحليل گران و ژنرال هاي سابق ارتش اسرائيل، فرماندهان نظامي اسرائيل در حال هماهنگي با آمريکايي ها هستند و تلاش مي کنند با دستيابي به سامانه جديد هواپيماهاي "اف 16" يا با بکارگيري هواپيماهاي بسيار پيشرفته "اف 35 " در حملات احتمالي بعدي عليه سوريه، توانمندي هاي نظامي سامانه موشکي "اس 300" را ناکام بگذارند، اما برخي کارشناسان آمريکايي تاکيد مي کنند آمريکا هنوز از اين نوع هواپيماها استفاده نکرده است و هرگز به اسرائيل اجازه نخواهد داد پيش از او، آن را بکار گيرد؛ اطلاعات منتشر شده مبني بر استفاده اسرائيل از اين هواپيماها در حملات چند ماه پيش به سوريه نيز دقيق نيست.
بشار اسد رئيس جمهور سوريه در مصاحبه با روزنامه کويتي "الشاهد" گفت: سوريه نه تنها از لحاظ سياسي بلکه از لحاظ نظامي نيز رو به بهبود است، در همين زمينه، خبر ديروز خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) درباره صف طولاني ديپلمات ها و مسئولان کشورهاي عربي و غير عربي براي از سرگيري روابط با سوريه و بازگشايي سفارت خانه ها در اين کشور نيز به دور از واقعيت نيست و شايد روبوسي و مصافحه گرم وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه با خالد بن احمد آل خليفه همتاي بحريني وي در راهروهاي سازمان ملل يکي از نمونه هاي اين مسئله باشد.
منتظر روزي هستيم که پرتاب اولين موشک اس 300 را به سمت نخستين هواپيماي اسرائيلي به تماشا بنشينيم که حريم هوايي سوريه را نقض مي کند و در حال سرنگوني دود و آتش از آن زبانه مي کشد و فکر نمي کنيم اين انتظار چندان به طول بينجامد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نگراني رژيم صهيونيستي اس 300 سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل

یک شبکه صهیونیستی از احتمال استعفای رئیس ستاد ارتش این رژیم در ادامه موج استعفاهای مقامات ارتش اسرائیل به علت شکست در عملیات طوفان الاقصی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که موج استعفاها در ارتش رژیم صهیونیستی طی چند هفته گذشته به دلیل شکست در عملیات طوفان الاقصی با شتاب زیاد آغاز شده و ادامه دارد، امروز یک رسانه صهیونیستی از احتمال استعفای رئیس ستاد ارتش این رژیم طی مرحله آینده خبر داد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که تعدادی از افسران ارشد ارتش اسرائیل همچنان در تماس با وکلای خود هستند و احتمال دارد که «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش در دوره آینده استعفا دهد و بحث‌هایی درباره یافتن جایگزین برای او آغاز شده است.

همچنین رسانه‌های عبری اعلام کردند که بعد از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) موج استعفاها در فرماندهی ارتش اسرائیل آغاز شده و طی هفته‌های آینده انتظار می‌رود شاهد استعفاهای بیشتر باشیم.

اخیرا در پی استعفای آهارون هالیوا به‌دلیل شکست در جریان عملیات طوفان الاقصی روزنامه عبری اسرائیل هیوم اعلام کرد: بعد از استعفای رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، انتظار می‌رود که شاهد استعفاهای بیشتری در صفوف افسران ارتش، از رئیس ستاد گرفته تا معاون او و فرمانده منطقه جنوبی و فرمانده تیپ غزه و حتی رئیس شاباک باشیم.

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کردلاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند

هالیوا پیشتر مجبور شده بود به شکست اطلاعاتی ارتش اسرائیل در عملیات 7 اکتبر اعتراف کند و گفت که نیروهای تحت فرمانش شکست خورده‌اند زیرا به مهمترین مأموریت خود که ارائه هشدار جنگ است، عمل نکردند.

قبل از آن هم رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که سرتیپ «عمیت ساعر» رئیس بخش تحقیقات اطلاعات نظامی ارتش این رژیم (امان) بعد از پذیرش مسئولیت کامل شکست اطلاعاتی اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطین در 7 اکتبر 2023 انجام داد، از منصب خود کناره‌گیری کرد.

در ماه فوریه گذشته هم یکی از افسران ارشد امان با درجه سرلشکری به‌دلیل نقشی که در ارزیابی اشتباه اطلاعاتی داشت و منجر به شکست اسرائیل در 7 اکتبر شد، از منصب خود استعفا داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل