Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منیر صادقی ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که به مناسبت هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه جاری برگزار می شود، اظهار کرد: برای برپایی این نمایشگاه ۱۶غرفه در نظر گرفته شده تا دستگاه های مختلف برنامه های حوزه کودک و نوجوان خود را در زمینه های بهداشتی، فرهنگی، هنری و اجتماعی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی افزود: همچنین کودکان تحت پوشش بهزیستی توانمندی های هنری خود را در غرفه ای از این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

وی اهدای کوله پشتی و بسته های فرهنگی به دو هزار کودک در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهری، اهدای کتاب به کودکان روستایی و عشایری و دیدار از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را از دیگر برنامه های هفته ملی کودک اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در ادامه به جشنواره قصه گویی اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۶۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

صادقی اظهار کرد: از این تعداد اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره قصه گویی استان، ۸۷ اثر در بخش قصه گویی سنتی و ۷۶ اثر در بخش ۹۰ ثانیه ای است.

وی افزود: مهلت ارسال آثار بخش سنتی پایان یافته اما قصه گویان می توانند تا ۱۵ مهرماه آثار بخش ۹۰ ثانیه ای خود را برای دبیرخانه مرحله استانی جشنواره قصه گویی ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بیان کرد: قصه گویان برای حضور در بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی کشور با دو شیوه سنتی و خلاق و با استفاده از ابزار، امکانات دیداری و شنیداری رقابت می کنند.

صادقی بیان کرد: برترین های جشنواره قصه گویی پس از رسیدن به مرحله منطقه ای به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

وی در ادامه به عضویت هشت هزار و ۵۶۴ کودک و نوجوانان در مراکز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این تعداد عضو، درصد کمی از کودکان استان را شامل می شود و مسلما با امکانات موجود توان پوشش تمامی کودکان استان را نخواهیم داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از ۹۶ هزار جلد کتاب در سطح مراکز استان موجود است، بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال، کودکان این استان بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به امانت بردند.

صادقی مطرح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با داشتن هفت مرکز ثابت در پنج شهرستان، پنج مرکز سیار روستایی و دو مرکز سیار شهری به کودکان و نوجوان این استان خدمات رسانی می کند.

کد خبر 4420932 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره قصه گویی هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان هفته دفاع مقدس مشهد شیراز شهرکرد اربعین حسینی حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح یاسوج خرم آباد گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه پرداز خراسان شمالی، استاد عیسی قلی پور و مرد بی بدیل هنر، شنبه ١۵ اردیبهشت ١۴٠٣ با حضور گسترده دوستداران به موسیقی مقامی، جامعه هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد و این هنرمند فقید روی دوش اهالی هنر و مردم هنر دوست خراسان شمالی تشییع و درخانه ابدی اش در قطعه هنرمندان جاوید آرام گرفت.

بر اساس این گزارش، استاد عیسی قلی پور مشهور، پیشکسوت بخشی‌های ترک خراسان شمالی سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد و در کنار پدرش از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، هنرش را در عرصه موسیقی نواحی تکامل بخشید.

عیسی بخشی خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی و بیش از ۶۰ سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند چیرده دست موسیقی مقامی، دارای درجه یک هنری و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۴ اردیبهشت ‌ماه، پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229432 برچسب‌ها موسیقی بجنورد

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت