Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از آغاز انجام عملیات کشت‌های پاییزه محصولات زراعی کلزا، گندم و جو توسط کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا روشن‌نژاد در جمع خبرنگاران، گفت: کشت دانه روغنی کلزا از اول مهرماه آغاز شده و تاکنون در 80 هکتار از مزارع شهرستان، کشت کلزا انجام شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی کرج با اشاره به اهمیت محصولات استراتژیک در سبد غذایی مردم افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان تاکنون، حدود 250 کیلوگرم بذر هیبرید و گواهی شده از ارقام اوکاپی، نپتون و ماراتون تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال زراعی گذشته 212 تن دانه روغنی کلزا در سطح 85 هکتار از مزارع شهرستان برداشت شد.

وی با بیان این خبر که امسال برای کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در شهرستان کرج 250 هکتار برنامه‌ریزی شده، افزود: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون موفق به انعقاد قرارداد و کشت کلزا به میزان 80 هکتار شده‌ایم و امید میرود در فرصت باقیمانده، کشاورزان بیشتری را تشویق به کشت این محصول مهم واستراتژیک کرده تا سهم این شهرستان در تأمین بخشی از نیاز استان به دانه‌های روغنی و رسیدن به خودکفایی در تولید این محصول محقق شود. 

روشن‌نژاد با اشاره به میزان کشت گندم در شهرستان کرج اظهار داشت: امسال 3 هزار و 865 تن گندم توسط گندمکاران کرج تولید و از این میزان 2 هزار و 410 تن توسط مراکز خرید تضمینی خریداری شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز جهاد کشاورزی کشاورزی کرج شهرستان کلزا اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سید اسماعیل علوی در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی شهرستان ساری گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به برخی اراضی، با حضور مسوولین ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و اعضای کارگروه تاکنون ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان رفع تداخلات شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری به رفع تداخلات ۱۰۳ هزارمتر مربع اراضی کشاورزی این شهرستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پرونده‌های مورد پیگیری سال گذشته برای ۷۲ روستای این شهرستان است.

علوی با بیان اینکه این کارگروه برای رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها، تمامی دفاتر و اسناد از جمله اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل برگزار می‌شود، افزود: این جلسه برای رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی جدید جهت پلاک‌های ثبتی ۶ پلاک در یک بلوک برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تعیین حقوق متقابل دولت و مردم، تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، کاهش پرونده‌های قضایی حوزه زمین، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و کاهش دغدغه کشاورزان و بهبود تولید کشاورزی از جمله دستاورد‌های مورد انتظار برای نظام رفع تداخلات اراضی است.

علوی افزود: با ابلاغ شیوه نامه اجرای آیین نامه ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های جهاد کشاورزی، رفع تداخلات ارضی اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد