Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سفر به کنیا بر ضرورت ایجاد خط اعتباری بانکی و فراهم شدن زمینه تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دو کشور برای تبادل محصولات و خدمات فناورانه ایران و کنیا تأکید کرد.

به گزارش روز پنج شنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، سورنا ستاری در دور دوم سفر به شرق آفریقا در نایروبی در دیدار با رئیس سازمان سرمایه گذاری کنیا، ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد زمینه مساعد تبادل و صادرات محصولات و خدمات فناورانه میان شرکت‌ها و نهادهای مالی دو کشور اظهار داشت: باید زمینه‌ها و محیط مساعد همکاری و تعامل میان شرکت‌ها و نهادهای مالی دو طرف برای تبادل محصولات، خدمات، دانش، فناوری‌ها و تجربیات فراهم شود و برای تسهیل صادرات ایجاد یک خط اعتباری بانکی مشترک، حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به لزوم وجود پشتیبان برای همکاری های علمی و تجاری ما بین دو کشور گفت: شرکت ها باید برای انجام تبادلات فناورانه از تامین مالی و تبادلات پولی و بانکی، آسوده‌خاطر باشند و در این راستا باید سیاست‌ها و خط مشی‌های دوطرف برای فراهم‌سازی زمینه تعامل شفاف‌سازی شود.
رئیس سازمان سرمایه گذاری کنیا در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وجود زمینه های همکاری میان دو کشور گفت: ما برای انجام پروژه های علمی در زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارویی، خدماتی و پزشکی آمادگی لازم را داریم.
ایکیارا موسوس با اشاره به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی کنیا بر استفاده نکردن از مواد شیمیایی و حفظ محیط زیست تاکید کرد و ‌افزود: استفاده از فناوری‌های پاک مورد توجه این کشور است.
در این دیدار همچنین ضمن ارائه هیات فناورانه ایرانی در کنیا برای توسعه صادرات محصولات علمی و فناورانه، گزارشی از فعالیت شرکت های دانش بنیان و محصولات فناورانه ایرانی به رئیس سازمان سرمایه گذاری کنیا ارائه شد.
بر اساس این گزارش سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به کشورهای اتحادیه آفریقا برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دوکشور در حوزه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناورانه از سه شنبه گذشته (10مهر)، با همراهی نمایندگان نهادهای مالی و بیش از 70 شرکت دانش‌بنیان آغاز شده است.

***استفاده از فناوری ‌های ایرانی در کنیا آغاز شده است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به کنیا با وزیر صنعت و تجارت این کشور دیدار کرد. هان پیتر مونگا در این دیدار گفت: ایران توانمندی‌های خوبی در صنعت و فناوری دارد و کنیا زمینه ورود این فناوری‌ها را فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های جدید در صنعت گفت: زمینه های مناسب برای فعالیت شرکت های دو کشور در زمینه‌ها فناوری و صنایع فراهم خواهد شد.
وزیر صنعت کنیا با بیان اینکه این کشور به محصولات پیشرفته ایرانی نیاز دارد و با تاکید بر فراهم شدن زمینه استفاده از توانمندی ‌های فناورانه ایران درصنعت و‌تجارت گفت: کنیا فرآیند ورود، تامین اعتبار و استفاده از محصولات ایرانی را آماده خواهد کرد.
در نشست تجاری ایران و کنیا با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزیر صنعت و تجارت کنیا، سفیر ایران در کنیا و شرکت های دانش‌بنیان و فناور ایران و نمایندگان صنایع کنیا، توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان ایرانی ارائه و با استقبال شرکت‌ها و صنایع کنیایی روبرو شد.
در حاشیه این نشست محصولات و خدمات ایرانی در حوزه‌های دارویی، خدمات فنی مهندسی، فرآورده های نفتی، فناوری اطلاعات و کشاورزی نیز معرفی و در نشست‌های مذاکره با صنایع، زمینه همکاری و تبادلات تجاری میان دو کشور فراهم شد.
علمی**9157**1836

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علم و فناوري ايران روابط بين المللي ايران كنيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا گفت: برای زیرساخت‌های تبادلات حمل‌ونقل خطوط کشتیرانی و خطوط هوایی باید تقویت شود.

وی افزود: رفع مشکل نقل‌وانتقال مالی‌وپولی از زیرساخت‌های ضروری است. در قاره آفریقا ارتباط با کشورها نسخه مختص خود را می‌طلبد و باید برنامه‌های متفاوت برای هر کشور و اقلیم داشت‌. حداکثر تا سه ماه دیگر مشکلات و موانع نقل‌وانتقال مالی‌وپولی ایران و آفریقا حل شود.

رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا: فرآوری معادن در آفریقا بسیار مهم است، ایران در این زمینه دانش دارد و می‌تواند به فرآوری معادن کمک‌کند.

وی افزود: کشت فراسرزمینی از دیگر ظرفیت‌های مهم است. تامین مواد اولیه با قیمت مناسب می‌تواند برای همه فعالان اقتصادی و مراکز تولیدی از سوی آفریقا صورت گیرد.

رئیسی تصریح کرد: خدمات فنی ومهندسی در ایران به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل قبولی دارد که مورد قبول همگان است. سدی که در کشور سریلانکا توسط متخصصان ایرانی ساخته شده کم نظیر است.

وی افزود: امکان ساخت پالایشگاه و نیروگاه از سوی جمهوری اسلامی وجود دارد و می‌توانیم در این زمینه با کشورهای آفریقای همکاری داشته باشیم.

کد خبر 6088942 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی