Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعات پرشماری در سطح جهان ثابت کرده است که مصرف انار برای کنترل فشار خون و به ویژه فشار خون سیستولیک بسیار مفید است. مصرف منظم آب انار به مدت دو هفته سطح فشار خون را به طور محسوسی کاهش می‌دهد. انار همچنین می‌تواند به درمان التهاب و درد مفاصل کمک کند. در واقع انار یک ماده غذایی با خواص کاملا دارویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میوه دارای خواص ضدالتهابی قابل توجهی است. انار می‌تواند با سرطان پروستات که سرطانی شایع در میان مردان است و نیز سرطان سینه در زنان مبارزه کند. مصرف انار همچنین احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. این موضوع زمانی اهمیت می‌یابد که بدانید ابتلا به بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ زودرس در جهان است.

علاوه بر این، انار می‌تواند با عفونت‌های قارچی و باکتریایی مبارزه کند. بهبود بخشیدن قوه حافظه از دیگر خواص انار است. اگر ورزشکار هستید هم باید بدانید که انار می‌تواند عملکرد شما را در ورزش بهتر کند. احتمالا می‌دانید که مصرف انار در منابع اسلامی به شدت توصیه شده است. در روایتی از امام صادق(ع) آمده است کسی که انار را ناشتا بخورد تا چهل روز قلبش روشن می‌شود.

از امام علی(ع) هم نقل شده است که «انار را پیه آن بخورید که معده را دباغی می‌کند.»

البته در طب سنتی، انار ترش را مصلح انار شیرین و انار شیرین را مصلح انار ترش معرفی کرده‌اند؛ بنابراین بهتر است انار ترش و شیرین را با هم بخورید. در فصل پاییز از این میوه بهشتی غافل نشوید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهان فشار خون درمان سرطان پروستات مردان سرطان سینه زنان مرگ طب انار پاییز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه خیار تلخ، در پاکستان و هند و در برخی از کشور‌های آسیایی به همین نام خوانده می‌شود. البته کشور‌های انگلیسی زبان کارلا را با نام‌های؛ کدوی تلخ و یا خربزه تلخ نیز می‌شناسند.

از آن‌جایی که میوه کارلا سرشار از موادی مانند charactin و momordicin است. این دو ماده موجود در میوه کارلا می‌تواند در کنترل فشار خون و همچنین مبارزه با مشکلات بیماران دیابتی بسیار موثر واقع شود.

دانه‌های میوه این گیاه دارای ترکیبات پلی پپتیدی مشابه انسولین و با عوارض کمتر است که مصرف آن موجب کاهش قند در بیماران دیابتی نوع اول می‌شود

مصرف آب کارلا بدن را در برابر هجوم اپی رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند. همچنین، سیستم ایمنی بدن قویتر شده و بدن راحت‌تر می‌تواند بیماری‌های داخلی را کنترل کرده و در نتیجه آن‌ها را نابود کند.

از سویی مصرف میوه کارلا می‌تواند باعث تسهیل در جریان خون شود. این عمل می‌تواند زخم‌های ایجاد شده در بدن را زودتر مداوا می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟