Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

انصاری امروز پنجشنبه ۱۲ مهرماه در جلسە شورای اداری کردستان اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایطی سیاست‌های جدید کشور را اجرایی کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا و کارشکنی و فشار‌های متحدانش که از سال ۸۹ علیه کشورمان وضع شده بود، شرایط اقتصادی ویژەایی داشت و ایران در سال‌های ۹۱ و ۹۲ رشد اقتصادی منفی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهریور ماه سال ۹۲ همزمان با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی، نرخ تورم ۳۲ درصد بود و انتقال منابع مالی برای تهیه و فروش محصولات و حتی کالا‌های اساسی بە سختی انجام می‌شد.

انصاری گفت: بعد از برجام و با توافقات ۱+۵ و تنش زدایی در روابط بین المللی برای کاستن فشار تحریم‌ها و تغییر سیاست‌های داخلی در راستای کاهش نرخ تورم و رونق بخشیدن به واحد‌های تولیدی، آثار رشد اقتصادی و بهبود وضعیت کشور نمایان شد.

بە گفتە انصاری از سال ۹۳ به بعد رشد اقتصادی کشور روند مثبت و در سال ۹۵ بالاترین نرخ رشد را در کشور داشتیم و این روند بە گونەای پیشرفت کە در سال ۹۶، ۷۹۰ هزار فرصت شغلی در کشور بوجود آمدە است.

معاون رئیس جمهور با اشارە بە روی کار آمدن دولت ترامپ کمی بعد از برجام و پایبند نبودن دولت آمریکا بە توافقات بین المللی، گفت: آمریکا می‌خواهد با سلیقه خود همه جهان را مدیریت کند و تهدید، فشار و تحریم ایران هم در همین راستا است.

وی با تشریح اهداف و روش‌های آمریکا برای نهادینە کردن تحریم‌ها علیە ایران افزود: اولین هدف آمریکا قطع دسترسی ایران به منابع ارزی و مالی خود از صادرات نفتی و غیر نفتی است و برای رسیدن بە این هدف هم از روش فشار و تهدید کشور‌های طرف معاملات نفتی ایران برای نخریدن نفت از جمهوری اسلامی استفادە میکند.

انصاری گفت: هدف دوم آمریکا جلوگیری از امکان جابجایی منابع ارزی ایران است کە آمریکا می‌خواهد از طریق فشار بە سیستم‌های بانکی جهان بە این هدف برسد.

وی افزود: هدف سوم آمریکا ممانعت از ورود کالا بە ایران است و برای این هدف هم برجام تاکنون ۱۵ شرکت کشتیرانی و تعداد از شرکت‌های بیمەای و حتی شرکت‌های کانیتر بر خارجی را هم تحت فشار قرار دادە است کە با ایران همکاری نکنند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکە ایران هم در مقابل روش‌های تحریمی آمریکا منفعل نیست، گفت: امریکایی‌ها اتاق فکری متشکل از ۴۰۰ کارشناس اقتصادی و سیاسی برای ضربە بە اقتصاد ایران دارند و ایران هم ستاد مقابلە با تحریم با مصوبه شورای عالی امنیت ملی تشکیل دادە است و برنامە‌های کارشناسی شدە‌ای داریم.

انصاری با اعلام اینکه در تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور هیچ گونە مشکلی وجود ندارد افزود: امسال ۱۰ میلیون تن گندم در کشور تولید شده است.

معاون رئیس جمهور با اشارە بە تغیرات بازار ارز در هفتە جاری گفت: برآورد‌های ما نشان می‌دهد که قیمت ارز باید در زیر هفت هزار تومان قرار گیرد.

وی از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست با توجە بە منابع محدود و شرایط کشور اولویت بندی طرح‌ها وپروژە‌ها را با لحاظ کردن ضرورت صرفەجویی در نظر داشتە باشند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شورای اداری دولت شرایط اقتصادی ایران رشد اقتصادی تورم منابع مالی رشد دولت آمریکا جهان نفت جمهوری اسلامی اقتصادی و سیاسی اقتصاد ایران شورای عالی امنیت ملی کارشناسی ارز جمهوری اسلامی رئیس جمهور شورای عالی امنیت ملی کارشناسی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس در خصوص عملیات وعده صادق و اهمیت آن، گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر جنایتی که در بیش از شش ماه گذشته انجام داده است، تعرضی به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه داشت و فرماندهان نظامی ما را به شهادت رساند. کاری که به هیچ عنوان توجیهی نداشت و مغایر با همه کنوانسیون‌های بین‌المللی بود.

وی با بیان آنکه ملت‌ها و دولت‌های دنیا بر این موضوع مهر تأیید زدند که این کار خلاف مقررات بین‌المللی است، افزود: جمهوری اسلامی این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرد که این شورا کاری انجام نداد، لذا طبیعی بود که ایران برای یک دفاع مشروع اقدامی انجام می‌داد، ضمن آنکه از قبل هم آن را اعلام کرده بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به قدرت موشکی و پهپادی کشورمان بیان کرد: با عملیات وعده صادق، قدرت و توان موشکی، پهپادی و رزمی کشورمان کاملاً مشخص شد.

حسینی با اشاره به ادعاهای غلو آمیز رژیم صهیونیستی در خصوص توان نظامی خود، اظهار کرد: آنها ادعا می‌کردند که با کمک آمریکا و کشورهای غربی که دارای سپر موشکی، دفاعی و پدافندی قدرتمندی هستند و موشک‌های ایران به خاک اشغالگران نخواهد رسید، در حالی که دیدیم این اتفاق افتاد و این امر تأثیر بسیار بسزایی در قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و به رخ کشیدن آن به رژیم صهیونیستی و حامیانش داشت.

وی ادامه داد: این عملیات آثار و تبعات بسیار خوبی داشت. مردم منطقه از این عملیات خرسند شده و از آن استقبال کردند. مردم ما نیز این حرکت و اقتدار را مایه مباهات خودشان می‌دانند.

حسینی با بیان آنکه عملیات وعده صادق بسیار موفقیت آمیز بود و اندیشمندان و فعالان سیاسی به این موضوع اذعان کردند، تاکید کرد: خیلی‌ها اذعان دارند که قدرت موشکی و پهپادی ایران بسیار بالا است و قدرتمندترین کشور در نوع خود است در حالی که ما فقط بخشی از توانمندی‌های خود استفاده کردیم. در حالی که آنان با قدرت از خود دفاع می‌کردند، اما نتوانستند مانع نفوذ موشک‌های ما شوند و به آنها آسیب وارد شد. هرچند بنابراین بود که به مردم و شهرهای آنها آسیبی وارد نشود.

نمایندگان تهران تأثیر قابل توجهی در مجلس دارند

معاون امور مجلس رئیس جمهور در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: چون ۴۵ نماینده مجلس در دور دوم انتخابات مشخص می‌شوند، تأثیر آنها می‌تواند در مجلس، هیأت رئیسه و کمیسیون‌های آن بسیار مهم باشد لذا امیدواریم با مشارکت مردم شاهد باشیم که افراد به شایستگی انتخاب شوند.

وی افزود: در مرحله دوم امکان انتخاب برای مردم آسان‌تر و سهل‌تر است چون از بین تعداد محدودی باید گزینش کرد.

حسینی با اشاره به تعیین ۱۶ نماینده در دور دوم انتخابات تهران اذعان کرد: در تهران تعداد قابل توجه از نمایندگان در دور دوم مشخص می‌شوند که معمولاً نمایندگان تهران تأثیر قابل توجهی در مجلس دارند. چون کمتر درگیر کارهای روزمره حوزه‌های خود هستند، می‌توانند به مسائل کلان کشور در مجلس رسیدگی کنند لذا اگر افراد کارآمدتر و با انگیزه تر انتخاب شوند، می‌توانند نقش بسیار مهمی را در مجلس ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • رئیس جمهور پنج شنبه وجمعه به قم می‌رود
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین