Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@18:51:18 GMT

وزیرکشور:اعتدال‌به‌معنای‌بی‌طرفی‌نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۵۹۸۲

وزیر کشور گفت: اعتدال به معنای بی طرفی نیست بلکه اعتدال به معنای روش و شیوه و انتخاب افرادی است که با گرایش های مختلف سیاسی و تخصص‌های متفاوت بتوانند حد وسط امور را پیش ببرند لذا ما از افراط‌گری و انفعال پرهیز داریم. ناطقان: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترک با اساتید علوم سیاسی دانشگاهی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی و حزبی که عصر چهارشنبه در محل این وزارتخانه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تلاش ما بر این بوده که سیاست دولت در حوزه داخلی به نحو مطلوب اجرا شود و هدف از تشکیل این جلسه این است که بتوانیم همگرایی و همدلی و درک مشترکی از شرایط و ترسیم وضع مورد انتظار که در پیش رو داریم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اینکه افراد در حوزه سیاسی در سخنانشان وارد جزئیات می شوند امری طبیعی است لذا هرچه به جزئیات وارد شویم امکان همگرایی در عمل هم بیشتر می‌شود همچنین باید تلاش کنیم در این جلسه که همگی پیرامون اصول وحدت نظر داریم و ثبات و پایداری و حفظ امنیت ایران را می خواهیم در راستای تقویت نظام عمل کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نظام برخاسته از بطن مردم است و هدف ما تقویت نظام است تاکید کرد: ما به مردم کشورمان ایمان داریم و در کشور ما قدرت دست مردم است همین مردم هستند که آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد و سپس روحانی را انتخاب کردند و مردم با همین سازوکارها این افراد را به عنوان رئیس‌جمهور برگزیدند پس این امر نشان می دهد امکان گردش قدرت در حوزه سیاسی وجود داشته است و اگر هم در سازوکارهای آن اشکالاتی وجود دارد ما به عنوان نظامی که پویا هستیم و رو به جلو حرکت می کنیم باید اصلاحات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی و در راس آن آمریکا با بیان اینکه آمریکایی‌ها قطعاً نمی خواهند نظام جمهوری اسلامی و این تفکر در جهان وجود داشته باشد تصریح کرد: ما باید نگاه تاریخی و ساختاری و کارکردی به منظور حل مشکلات داشته باشیم در حوزه ساختاری نیز نظام برنامه‌ریزی که ما از گذشته و از قبل از انقلاب به ارث بردیم و در برهه های مختلف آن را وصله و پینه کردیم، یک برنامه ریزی متمرکز بخشی است که قدرت پاسخگویی به مناطق را ندارد و علت عدم تعادل و توازن در همه مناطق کشور این نوع برنامه‌ریزی است.

وزیر کشور ادامه داد: همچنین نظام بودجه ریزی ما مبتنی بر فعالیت و جمعیت است که نظام کاملا غلطی است و این نظام جوابگوی نیازها نیست همچنین نظام اداری ما هم آفت و آسیب کشور است البته این موضوع تنها متعلق به این دولت هم نیست و طی سال‌ها این اتفاق افتاده است اما چرا اصلاح نشده است؟ برخی اصلاح شده اما جوابگو نیست و برخی اصلاحات هم جواب نداده و مابقی نیز باید اصلاح شود همچنین نظام مالیاتی، پولی و بانکی کشور نیز باید اصلاح شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما انقلاب کردیم و نظام سیاسی کشور را تغییر دادیم همچنین نظام دفاعی و امنیتی مان را به دلیل جنگ تغییر دادیم اما در سایر نظامات قدرت تغییر زیاد نداشتیم و باعث شده این شرایط ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بر اساس تاکید رئیس جمهور دولت اعتدال است، اظهارداشت: اعتدال به معنای بی طرفی نیست بلکه اعتدال به معنای روش و شیوه و انتخاب افرادی است که با گرایش های مختلف سیاسی و تخصص‌های متفاوت بتوانند حد وسط امور را پیش ببرند لذا ما از افراط‌گری و انفعال پرهیز داریم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما اگر هدفمان تقویت نظام است عنصر برجسته و اصلی مردم هستند گفت: اگر مردم نباشند هیچ نخواهیم داشت، بالا ترین ویژگی که مردم بخواهند ما را همراهی کنند این است که باید راضی باشند و آن رضایتمندی باید در حوزه اقتصادی سیاسی اجتماعی وجود داشته باشد همچنین باید در حوزه رضایتمندی های اجتماعی کارهای بیشتری انجام بگیرد.

رحمانی فضلی با دفاع از عملکرد استانداران تاکید کرد:  استانداران چندین انتخابات را در سلامت و امنیت کامل برگزار کردند همچنین استانداران با کمک سایر دستگاه ها امنیت را در استان ها برقرار کرده و همین استانداران اکنون در حوزه اقتصادی نقش‌آفرینی می‌کنند.

در این جلسه فاطمه هاشمی، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس، سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دکتر نبوی استاد دانشگاه، حکیمی پور فعال سیاسی ، حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ، قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین رهامی، ایزدی استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی، قوام استاد دانشگاه و جلال زاده فعال سیاسی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. منبع: ایسنا برچسب ها: وزیر کشور ، اعتدال ، بی طرفی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر کشور اعتدال بی طرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حسنعلی اخلاقی امیری» از حوزه انتخابیه مشهد و کلات به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

به نظر من مجلس شورای اسلامی به سمت گرایش‌های مستقل پیش می‌رود و از جناح‌های سیاسی کم کم فاصله می‌گیرد؛ در دوره دوازدهم احساس می‌کنم هر چند لیست‌های متعدد توانستند رأی مردم را به دست بیاورند اما برآیند مجلس دوازدهم به نظر من، نگاه خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس آینده به نظر من برای رفع مشکلات متعدد در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، نیازمند به باور مردم هستیم؛ نماینده باید به ظرفیت و توانمندی مردم در قانون گذاری باور داشته باشد. اینکه رهبر انقلاب در شعار سال می‌فرمایند جهش تولید با مشارکت مردم، یعنی مردم در همه عرصه‌ها اگر خود ورود کنند مشکلات را برطرف خواهند کرد، مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره ملت، باید زمینه مشارکت مردم را در زمینه‌های مختلف ایجاد کند.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اولویت من کمیسیون فرهنگی با شعار محوریت فرهنگ در همه عرصه‌ها، کمیسیون اجتماعی با شعار تقویت نهاد خانواده پیشران رفع آسیب‌های اجتماعی و کمیسیون آموزش با شعار اهمیت و جایگاه والای آموزش پرورش و آموزش عالی است.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

استان در حوزه زیر ساخت‌ها و بودجه عمرانی ضعف شدیدی دارد که باید جبران شود؛ ظرفیت خراسان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، معدن و گردشگری بسیار بالاست که متأسفانه نگاه جامع ملی به این ظرفیت‌ها نشده است، اگر چنین نگاهی را نماینده مجلس بتواند در بین مدیران با وجود آورد به نظرم استان می‌تواند جهش در رشد و ارتقا و ثروت آفرینی پیدا کند.

کد خبر 6080723

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است