Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از افزایش51 درصدی ورودی گردشگران به کشور و رونمایی سردیس سرباز هخامنشی که به ایران بازگشت در روز یکشنبه هفته آینده خبرداد. 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عصر امروز پنجشنبه در همایش همایش نجوم و گردشگری فضا پایه نیاسرکاشان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  سردیس سرباز هخامنشی  پنج روز قبل از حراج شناسایی شد با همکاری نهاد ریاست جمهوری موفق شدیم حکم جلوگیری از حراج این شیء تاریخی را بگیریم و در سفر رئیس‌جمهوری به مقر سازمان ملل در نیویورک به کشور بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رونمایی از آن در روز یکشنبه هفته آینده افزود: این اثر بی نظیر تاریخی در شهرهای مختلف کشور از جمله اصفهان به نمایش گذاشته خواهد شد و به تخت جمشید باز خواهد گشت.

به گفته وی، با وجود تمام تهدیدات شاهد افزایش51 درصدی ورود گردشگران به کشور در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هستیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهارداشت: این افزایش آماری یک رقم بی‌سابقه است و بر اساس اعلام فعالان گردشگری ظرفیت‌های اقامتی آن‌ها تا 100درصد تکمیل شده است.

مونسان ، با اشاره به اینکه در ابیانه با سرریز گردشگر مواجه هستیم گفت: در حال بررسی راهکارهای کنترل گردشگر در این روستای تاریخی هستیم و باید راهکاری اندیشید تا سرریز گردشگران به روستاهای اطراف هم بروند.

 درآمد و توزیع عادلانه ثروت یکی از مهمترین ویژگی های ابعاد اجتماعی صنعت گردشگری 

به گفته وی، ایجاد درآمد و توزیع عادلانه ثروت یکی از مهمترین ویژگی های ابعاد اجتماعی صنعت گردشگری است ضمن این که جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر یکی دیگر از ابعاد اجتماعی صنعت گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نقش آفرینی گردشگری در سه بعد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را یادآورشد و گفت: این صنعت در بعد اقتصادی درآمدزا است و با حرکت این صنعت است که سایر بخش‌ها نیز به تحرک واداشته می‌شوند و حتی اقتصادهای درون شهری و کسب و کارهای کوچک رونق می گیرند.

مونسان سرعت ایجاد شغل را دیگر ویژگی بعدی اقتصادی صنعت گردشگری تاکید و تصریح کرد: سرمایه گذاری حداقلی صنعت گردشگری یکی دیگر از ابعاد اقتصادی صنعت گردشگری است که با سرمایه گذاری اندک می توان در این صنعت شغل ایجاد کرد.

 نجوم یکی از ظرفیت های مناسب برای توسعه گردشگری

وی در ادامه نجوم را یکی از ظرفیت های مناسب برای توسعه گردشگری دانست و گفت: در کشور ما خوشبختانه سایت های مختلفی برای این فعالیت وجود دارد که این سایت ها می توانند ظرفیتی برای رونق گردشگری باشد.

به گفته وی،گردشگری در حال حاضر رتبه سوم اقتصاد در دنیا را دارد و پیش‌بینی‌ها بر این است که این صنعت به رتبه اول در دنیا تبدیل خواهد شد.

مونسان با تاکید بر اینکه گردشگری یک موضوع فرا بخشی است و همه باید کمک کنند تا این صنعت بیش از پیش توسعه یابدگفت: گردشگری در ابعاد فرهنگی نیز با توجه به ریشه های فرهنگی‌تاریخی ایران بزرگ یکی از بخش های مهمی است که می تواند به این فرهنگ عمق ببخشد و به تعامل بین فرهنگ ها و ملت ها کمک کند.

وی اظهارداشت: اعتقاد داریم هر گردشگری که به ایران می آید، یک سفیر برای کشور ما است

به گفته وی،گردشگری داخلی ما نیز رونق بسیار خوبی دارد و امیدوارم سال 1397 را با اتفاقات خوب در حوزه گردشگری به پایان برسانیم.

 

1900پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 43هزارمیلیارد تومان در حال اجرا است

مونسان، وجود 125 هتل چهار و پنج ستاره در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید و افزایش آن به 158 هتل در حال حاضر را یادآورشد و گفت: تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و این آمادگی در پشتیبانی از سرمایه گذاران وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر نیز 1900 پروژه با حجم سرمایه گذاری 43هزارمیلیارد تومان در حال اجرا است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) رونمایی هادی چوپان از دکور باشگاهش به سبک تخت جمشید

هادی چوپان به تازگی باشگاه مجهز خود را در شهر زادگاهش  افتتاح کرده و در حال حاضر تصاویری را از تمریناتش در باشگاه شخصی خود منتشر می‌کند.

جالب است بدانید گرگ ایرانی که بارها علاقه‌اش را به تمدن کهن ایران نشان داده است، بخشی از باشگاه خود را به سبک تخت جمشید طراحی کرده.

چوپان به تازگی تصویری از این بخش باشگاه خود را با دنبال کنندگانش به اشتراک گذاشته است.

 

دیگر خبرها

  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • (عکس) رونمایی هادی چوپان از دکور باشگاهش به سبک تخت جمشید
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان