Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:53:31 GMT

شاملو شاعران جوان ایران را دور هم جمع کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۶۲۲۲

شاملو شاعران جوان ایران را دور هم جمع کرد

تهران- ایرنا- نشست خبری و شعرخوانی چهارمین دوره جایزه احمد شاملو عصر امروز پنجشنبه با حضور داوران و برگزیده گان مرحله نخست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این نشست شاعران برگزیده مرحله نخست دوره چهارم جایزه شاملو، در حضور شهریار وقفی‌پور و محمود معتقدی، داوران مرحله اول، به شعرخوانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پایان مراسم که در موسسه بهاران برگزار شد داوران به پرسش‌های حاضران در جلسه پاسخ دادند.
داوران مرحله اول، 15 اثر زیر را به ترتیب حروف الفبا شایسته راهیابی به مرحله دوم چهارمین دوره جایزه شعر احمد شاملو تشخیص دادند:
1. «اسفندیاری در چشم چپ» نوشته آنا رضایی، نشر هشت
2. «اسیر غیرجنگی» اثر شجاع گلملایری، نشر هشت
3. «بالا رفتن از شب» سروده غزاله شمعدانی، نشر حکمت کلمه
4. «برسد به استخوانهایت» نوشته روزبه سوهانی، انتشارات مروارید
5 . «بینظمی» اثر آرمین یوسفی، نشر چشمه
6. «توضیحات شناسنامه» نوشته سهند پاکبین، انتشارات نصیرا
7. «خشخاشها اثر امان میرزایی، انتشارات سوره مهر
8. «خط سیاه، متروی لندن» سروده علیرضا آبیر، کتاب فانوس
9. «خونم را به هواخوری برده‌ام» نوشته سمیرا چراغپور، نشر هشت
10. «دومینو» نوشته ابوذر پاکروان، انتشارات فصل پنجم
11. «شعرهای ونک» اثرحمید یزدان پناه، انتشارات بوتیمار
12. «کافه کاتارسیس» سروده آیدا گلنسایی، انتشارات فصل پنجم
13. «نامه هایی از کازابلانکا » نوشته شهریار بزرگمهر، انتشارات آنیما
14. «نامی نمیتوان گذاشت» اثر آریا صدیقی، نشر چشمه
15. «هوای خانه را عطر میزند» سروده بهاره نوروزی‌سده، نشر هشت
کاظم کریمیان، محمود معتقدی و شهریار وقفی‌پور اعضای هیات داوران مرحله اول داوری چهارمین جایزه شعر احمد شاملو هستند.
جایزه‌ شعر احمد شاملو از سال 1394 به همت و با تلاش اعضای موسسه‌ «الف. بامداد» بنیان گذاشته شد که موسسه‌ای است فرهنگی پژوهشی، به مدیریت آیدا شاملو، همسر احمد شاملو و به یاری چند تن از دوستان و علاقمندان این شاعر اداره می‌شود.
جایزه‌ شعر شاملو هر سال از میان مجموعه‌ شعرهای نو چاپ اول منتشرشده در سال قبل که برای دبیرخانه‌ این جایزه ارسال می‌شود، مجموعه‌ شعر برگزیده‌ سال را انتخاب و معرفی می‌کند.
این جایزه‌ شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی است که در مراسمی در سال‌روز تولد احمد شاملو، 21 آذر ماه، به برنده اهدا می‌شود.
فراهنگ** م.ز** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ادبيات شعر جايزه شاملو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیناپس فیلم‌های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی‌بدن»، فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه به علاقه‌مندان سینما و فیلمنامه‌نویسی عرضه شده است.

در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی‌بدن» چاپ شده و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته‌اند. گفت‌وگو با حسین تراب‌نژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفت‌وگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.

پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب متنوعی است از جمله نگاهی به سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران، آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونه‌های درام کارآگاهی در سریال‌های بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامه‌نویسی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی، معضلات سریال‌سازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفت‌وگوی جمعی پیرامون فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران و ... .

بخش سینمای جهان با سیناپس «روی علف‌های خشک»، «داستان آمریکایی» و «فراری» آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا می‌کند.

مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» هستند.

فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است؛ نقدی بر این فیلمنامه، مطلب پایانی این شماره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب
  • حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال