Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@06:35:19 GMT

آتش در تالاب میانگران ایذه مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۶۸۴۳

آتش در تالاب میانگران ایذه مهار شد

عباس سلطانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بخش هایی از تالاب میانگران از صبح امروز دچار آتش سوزی شده بود که به دلیل گسترش آتش از چند نقطه مختلف، مهار آن به طول انجامید.
وی افزود: این آتش سوزی که مثل بسیاری از آتش‌سوزی‌های این تالاب عمدی و بخاطر تصرف زمین های تالاب بوده با تلاش نیروهای محیط زیست، آتش نشانی، امور عشایر و نیروهای مردمی مهار شد اما حدود 100 هکتار از زمین های این تالاب در آتش طمع افراد سودجو سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلطانی گفت: این آتش‌سوزی‌ها به نابودی تالاب نیمه جان میانگران منجر خواهد شد و هرچه زودتر باید اقدامات مقتضی برای برخورد با افراد متخلف انجام شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار ایذه پیش از این از برخورد جدی با عاملان آتش سوزی عمدی در تالاب میانگران خبر داده بود که انتظار می‌رود با توجه به حساسیت موضوع، این اقدام در اسرع وقت انجام و با مسببان این آتش‌سوزی برخورد قانونی شود.
تالاب میانگران درجنوب غربی کوهپایه زاگرس و در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه در شمال شرق خوزستان واقع شده‌ است.
تالاب میانگران در چند سال اخیر بارها توسط افراد سودجو‌ با هدف تصرف، طعمه آتش سوزی عمدی ‌شده‌ است.
9434/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز آتش سوزی آتش نشانی تالاب زمین محیط زیست اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی در جایگاه سوخت خیابان شاه‌نعمت‌الله ولی

معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از مهار آتش‌سوزی در جایگاه سوخت خیابان شاه‌نعمت‌الله ولی، نرسیده به میدان خواجو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، جمشید حسین‌خانی زمان این حادثه را ساعت ۱۰:۰۵ صبح امروز اعلام و اظهار کرد: برای مهار آتش‌سوزی و انجام عملیات اطفای‌حریق، چهار دستگاه خودروی آتش‌نشانی به محل اعزام شدند که خودروی اول در کمتر از چهار دقیقه به محل حادثه رسید.

وی با اشاره به خطرآفرین‌بودن این حادثه، افزود: در این جایگاه یکی از پمپ‌های بنزین دچار آتش‌سوزی شده بود که پس از اطلاع از این حادثه، بلافاصله سه خودروی سنگین و نیمه‌سنگین از سه ایستگاه عملیاتیِ نزدیک به محل حادثه اعزام شدند و آتش‌نشانان با اقدام به‌موقع از سرایت آتش به پمپ‌های دیگر و مخازن سوخت جلوگیری کردند.

معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان دلیل این حادثه را سوخت‌گیری خودرو پژو ۴۰۵ حمل قاچاق سوخت، اعلام و تصریح کرد: این حادثه چهارمین مورد آتش‌سوزی ناشی از قاچاق و دومین مورد آن در پمپ بنزین در یک ماه اخیر است.

وی با بیان اینکه سرعت‌عمل تیم‌های عملیاتی موجب شد آتش این خودروی شعله‌ور که حامل مشک سوخت قاچاق از نوع بنزین بود، بلافاصله خاموش و فقط به یکی از پمپ‌ها خسارت وارد شود، گفت: طی هفته‌های اخیر یک خودروی حامل قاچاق سوخت در ورودی جایگاه عرضه سوخت «امیرالمومنین (ع)» شهر کرمان آتش گرفته بود.

کد خبر 746355

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • علت آتش سوزی در بازار بندرعباس اعلام شد | تلاش برای مهار آتش در یک منزل مسکونی ادامه دارد | ویدئو
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت
  • مهار آتش سوزی ۲ واحد تجاری و یک واحدمسکونی در رشت
  • مهار حریق واحدی تجاری در اصفهان
  • مهار آتش‌سوزی در جایگاه سوخت خیابان شاه‌نعمت‌الله ولی
  • مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد