Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@06:25:24 GMT

مدیریت تقاضا مهم تر از تامین آب است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۸۵۵۰

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: مدیریت تقاضا و اصلاح الگوهای مصرف در بخش شرب، کشاورزی و صنعت حتی از مدیریت تأمین آب نیز دارای اهمیت بیشتری است،

عباس سروش، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان بارش های سال آبی جدید هر چه باشد، چه سالی نرمال داشته باشیم و چه در ادامه خشکسالی های چندین ساله، با سالی کم بارش مواجه باشیم هم نیاز به مدیریت تأمین آب داریم و هم نیازمند مدیریت تقاضا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروش با بیان اینکه وزارت نیرو تک بعدی عمل نکرده و تمامی احتمالات را در برنامه های خود پیش بینی می کند، گفت: در تمامی سناریوهای پیش بینی شده، مدیریت تأمین و مدیریت تقاضا به طور همزمان برای مدیریت شرایط آبی سال ۹۸ مورد توجه است. مدیریت تقاضا و اصلاح الگوهای مصرف در بخش شرب، کشاورزی و صنعت حتی از مدیریت تأمین آب نیز دارای اهمیت بیشتری است، چرا که هر چه آب بیشتری با حفر چاه، احداث سد و ... تأمین کنیم، اگر در بخش تقاضا بهینه مصرف نکنیم و تقاضای غیر بهینه به بخش آب تحمیل کنیم، نمی توانیم شاهد شرایط مطلوب در بخش آب کشور باشیم.

وی ادامه داد: تجربه تابستان سال جاری نشان داد می توان روی اصلاح الگوی مصرف به عنوان یک راهکار موثر در مدیریت شرایط آبی کشور حساب کرد، مردم در بسیاری از شهرها و روستاها نشان دادند که ضروت اصلاح الگوی مصرف و سازگاری با کم آبی را درک می کنند و البته در برخی از نقاط کشور برای شناسایی ضرورت این موضوع باید کار بیشتری انجام داد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شده بود.

اسلامی با سپاس از همراهی و همکاری کلیه ارائه‌دهنگان خدمات سلامت به‌ویژه مراکز دانشگاهی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تأمین منابعی که توسط همکاران انجام شده، در روز چهارم اردیبهشت ماه ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان واریز شد. این پرداخت بابت مطالبات مراکز دانشگاهی شامل مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها، کلینیک‌های ویژه دانشگاهی و نیز بیمارستان‌های دانشگاهی در سراسر کشور انجام شد. همچنین در همین هفته ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی افزود: فرایند پرداخت مطالبات مراکز طرف‌قرارداد در بخش سلامت فرایندی مستمر است و سایر مطالبات رسیدگی‌شده مراکز طرف قرارداد نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام