Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:00:58 GMT

اعتبار تکمیل شتابگر ملی در قزوین بموفع تامین شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۸۶۴۹

اعتبار تکمیل شتابگر ملی در قزوین بموفع تامین شود

به گزارش خبرنگار مهر، داود محمدی در جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان که پنجشنبه شب با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور در سالن باغستان قزوین برگزار شد گفت: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوبن و ۶۴ تختخوابی در شهرستان ابیک، ترسیع در ساخت راه آهن قزوین به رشت، دو خطه شدن مسیر ریلی قزوین به تهران از نیازهایی است که بایدبسرعت تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مورد راه روستایی ۲۳ میلیارد تومان تخصیص یافت اما فقط ۴ میلیارد داده شده است و این میزان جوابگوی نیازهای استان نیست.

وی بیان کرد: پروژه شتابگر ملی از کارهای مهم ملی است که امسال فقط دو میلیارد تومان اختصاص داده شده در حالی که تدوام روند احداث به حداقل ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

وی بیان کرد: تکمیل سالن سرپوشیده به ۵ میلیارد تومان لازم دارد و برای تعریض جاده ابیک به محمدیه و ساخت مجتمع های آیرسانی روستایی هم نیازمند تامین اعتبارات لازم هستیم.

محمدی گفت: از آب شاهرود ۲۵ میلیون مترمکعب سهیمه داشتیم و برای زیتون کاران داده می شد که این کار بیش از ۱۰ هزار شغل ایحاد می کند اما تخصیص نیافتن آن مشکل ساز شده که باید برای آن اقدام شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زندان مرکزی در داخل شهر است و باید منتقل شود و اجرای طرح دولتخانه صفوی و امامزاده حسین و دو منطقه ویزه گردشگری نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است.

وی در خصوص خسارت سرمازدگی هم گفت: در اثر سرمازدگی بیش از ۱۵۸۰ میلیارد تومان به باغداران خسارت وارد شده که برای جبراین آن نیازمند کمک دولت هستیم.

در ادامه بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: قزوین استانی صنعتی و کشاورزی است که ۵۳ درصد صنعت آن در تاکستان قرار دارد اما کمک های دولتی مناسب نیست.

وی اضافه کرد: تاکستان، قطب تولید انگور کشور است و قراربود ۲۰ هزار هکتار باغات منطقه آبیاری مدرن شود که ۱۳ هزار هکتار آن در تاکستان است که این کار به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 4421086

منبع: مهر

کلیدواژه: داود محمدی شورای برنامه ریزی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز شهرکرد اربعین حسینی حمله تروریستی اهواز هفته دفاع مقدس یاسوج خرم آباد گردشگری آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی

ایسنا/گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: در سال جهش تولید هستیم و باید به پروژه های عمرانی سرعت ببخشیم و لذا بررسی پروژه های شهرستانی را در دستور کار داریم.

موسی فکور امروز پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان آستانه اشرفیه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیرو دستور استاندار گیلان مبنی بر بررسی پروژه‌های شهرستان‌ها جهت رفع موانع و تسریع در بهره‌برداری به شهرستان آستانه اشرفیه آمدیم، اظهار کرد: در سال جهش تولید هستیم و باید به پروژه‌های عمرانی سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های شهر آستانه اشرفیه از جمله دیواره سازی سفیدرود (پل تا پل) و ساماندهی پل قدیمی شهر و بازگشایی مسیر ۳۵ متری حاشیه حرم مطهر و...، افزود: فعلا هشت متر اول طرح توسعه حرم را بازگشایی کردیم و در اعتبارات آتی به شهرداری کمک می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از افتتاح پروژه فیبر نوری شهر آستانه اشرفیه خبر داد و تاکید کرد: آسفالت و تعریض محور آستانه به کیاشهر انجام شده و با محوریت اداره راهداری شهرستان رفع اشکالات و هدایت آب‌های سطحی در دستور کار قرار دارد.

فکور پل کیاشهر را نیازمند تحکیم بستر و مقاوم‌سازی پایه‌ها دانست که با مسئولیت اداره راهداری انجام می‌شود و گفت: یکی از پروژه‌های مهم کیاشهر، اسکله صید و صیادی است و لذا به اداره کل حفاظت محیط زیست ماموریت دادیم تا الزامات زیست محیطی این پروژه را بررسی کند.

وی با بیان اینکه اداره کل شیلات گیلان فراخوان جذب سرمایه‌گذار را اعلام خواهد کرد و به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود، یادآور شد: پروژه پیاده‌راه شهرداری کیاشهر نیز پیشرفت خوبی دارد و در حال تکمیل است.

معاون عمرانی استاندار گیلان همچنین به مسئله پسماند اشاره و اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم هیچگونه اقدامی درباره پسماند استان گیلان انجام نشده بود، اما با حضور رئیس‌جمهور در گیلان و اهتمام استاندار در معرفی پسماند به عنوان ابرچالش، شاهد اقدامات خوبی بودیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان، تاکید کرد: بخش عمده این پهنه ۱۷ هکتاری را پوشش دادیم و درختکاری کردیم.

فکور با بیان اینکه تصفیه شیرابه سراوان به زودی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: قرارداد پیمانکار تعیین شده دارای ایراداتی بود و لذا با محوریت شهرداری رشت، مجددا فراخوان انتخاب پیمانکار اعلام شد و به زودی کار را آغاز می‌کنیم؛ به دو خط کارخانه کمپوست نیز دو خط جدید پردازش اضافه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در جریان سفر رئیس‌جمهور جهت ساماندهی پسماند سراوان، متذکر شد: با رایزنی‌های اخیر استاندار گیلان ۵۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده شد.

وی به معطلی ۱۰ ساله پروژه زباله سوز رشت نیز اشاره و تصریح کرد: در این دولت توانستیم ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص دهیم که تسهیلات ارزی و ریالی آن از محل صندوق توسعه و از طریق بانک رفاه به پیمانکار داده می‌شود و تا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از زباله‌سوز خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان