Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@20:06:31 GMT

دیدار روسای بانک مرکزی ایران وروسیه

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۸۹۴۲

دیدار روسای بانک مرکزی ایران وروسیه

اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - همشهری آنلاین:
روسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه ضمن مذاکره پیرامون مسائل مختلف مورد همکاری دو کشور در امور بانکی، در خصوص استفاده از ارز ملی دو کشور در روابط تجاری مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، پیرو ملاقات اخیر روسای جمهور ایران و روسیه در تهران برای ارتقای روابط تجاری و مالی طرفین، همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور مذاکره در رابطه با ارتقای روابط بانکی و مالی دو کشور در رأس هیأتی به روسیه سفر و با رئیس کل بانک مرکزی روسیه ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات، در رابطه با مسائل مختلفی از جمله استفاده از ارزهای ملی در روابط تجاری دو کشور، استفاده از سیستمهای پیام رسانی مالی دو کشور، افزایش سطح روابط کارگزاری دو کشور و تأمین مالی پروژه های عمرانی و توسعه ای کشور بحث و تبادل نظر شد.

خانم نابیولینا، رئیس کل بانک مرکزی روسیه، ضمن استقبال از مباحث مطرح شده توسط همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران ابراز امیدواری کرد همکاریهای شبکه بانکی دو کشور در قالب نقشه راه مورد توافق طرفین در آینده نزدیک گسترش یابد.

بر اساس توافق طرفین، مقرر شد مذاکرات فنی و تخصصی توسط تیم های کارشناسی دو طرف تا حصول نتیجه در حوزه های فوق پیگیری شود.

در همین زمینه: دبیر شورای امنیت روسیه به ایران سفر می‌کند تسلیت پوتین به روحانی احتمال گفتگوی پوتین با روحانی درباره ادلب رایزنی عراقچی و ریابکوف درباره برجام در تهران | ادامه گفت‌و‌گوهای دو جانبه توافقات بانکی سه‌جانبه ایران-روسیه-ترکیه | حذف دلار قوت گرفت تاکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه در بیانیه پایانی نشست تهران نشست سران ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران

آفتاب‌‌نیوز :

محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند.

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد.

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت ماهدر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند