Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با آغاز برداشت محصول پاییزه، قیمت سیب زمینی در بازار استان متعادل خواهد شد.

جواد تشکری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت سیب زمینی پاییزه از 20 مهرماه آغاز می شود که با ورود سیب زمینی تولیدی استان به بازار، قیمت این محصول در بازار متعادل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قیمت سیب زمینی در بازار طی 3 ماهه گذشته نوسان شدیدی داشته به طوری که در مردادماه قیمت سیب زمینی بهاره تا 7 هزار ریال نیز کاهش یافت که این محصول از کیفیت مطلوبی هم برخوردار نبود.
تشکری، قیمت بالای سیب زمینی در شرایط کنونی را ناشی از عدم ورود سیب زمینی پاییزه به بازار دانست و گفت: عدم حمل سیب زمینی به استان توسط کامیونداران از دیگر دلایل این افزایش قیمت بوده است.
وی ظرفیت تولید سیب زمینی در استان را طی سال جاری 27 هزار تن اعلام و بیان کرد: از این میزان بین 7 تا 8 هزار تن مربوط به کشت بهاره است و مابقی در پاییز برداشت می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به تولید مازاد سیب زمینی در استان و کشور نباید مشکلی در این رابطه داشته باشیم و فقط باید منتظر برداشت پاییزه و ساماندهی سامانه حمل و نقل باشیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: هم اکنون قیمت سیب زمینی در بازار استان از حدود 28 هزار ریال تا 60 هزار ریال متغیر است.
سال زراعی گذشته حدود 31 هزار و 500 تن محصول سیب زمینی از کشتزارهای خراسان شمالی برداشت شده بود.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار کشتزار و باغ دارد.
ط/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي سيب زميني خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کشاورزان آبیزی این محصول را در میان باغ ها و کنار درختان دیگر کاشت می کنند تا از آب و زمین بهترین استفاده را داشته باشند.

در آبیز به دلیل سردسیر بودن و وجود قنات محصول گل گاو زبان بازدهی خوبی دارد و کشاورزان محصول خوبی برداشت می‌کنند.


دیگر خبرها

  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز