Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما درباره ورود پول های کثیف (پولشویی)به سینما و از آن مهمتر راهکاری برای جلوگیری از آن با توجه به اینکه می توان کاملا تشخیص داد از کجا و به چه نحو وارد می شوند،گفت : ورود پول های کثیف به سینما باعث تولید فیلم های کثیف می شود البته منظورم این نیست که این فیلم ها به لحاظ سمعی و بصری و جذب مخاطب کثیف باشد بلکه مانند ماشین آخرین مدل است که ظاهری کثیف و چرک دارد و این مسئله روح آدم را آزار می دهد تا جایی که در آن مقطع زمانی ترجیح می دهید ماشین مدل پایین اما با ظاهری تمیز و شیک سوار شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : با پول های کثیف هم شاید بتوان کارهای بزرگ با جذب مخاطب بالا تولید کرد اما آثار نامطلوبش را نمی توان از فرهنگ و روح جامعه پاک کرد و قطعا تاثیرات منفی فراوانی دارد.

اصغری ادامه داد : اگر این پول های کثیف وارد حوزه های دیگر جامعه به غیر از سینما شود متولیان آن بخش ها ، رسیدگی و مراقبت بیشتری خواهند کرد.

این تهیه کننده اضافه کرد:متاسفانه عواقب منفی ورود پول های کثیف به سینما به عنوان تریبون و جایگاه مهم فرهنگی گریبانگیرهمه  خواهد شد به خصوص آنهایی که در این میان  مقصر نیستند اما متاسفانه متولیان سینما فقط به خروجی و درآمد نگاه می کنند و به دیگر مسائل کاری ندارند.

اصغری بیان کرد : متولیان سینما و فرهنگ ما باید در این موضوع توجه فراوان و ویژه ای داشته باشند اما انگار در خصوص ورود پول های کثیف همه چیز رها شده و بدتر از آن می بینیم افرادی که با این پول ها ورود پیدا کرده اند,الگو می شوند و چوب به ظاهر خوب کار کردنشان به سر دیگر سینماگران می خورد و هم اینکه راحت تر به فعالیت خود ادامه می دهند.

این تهیه کننده بیان کرد : متاسفانه رسالت فرهنگ و سینما این نبوده وقرار بود اگر پولی از حوزه های دولتی و خصوصی ورود پیدا کند سالم و تمیز باشد.

وی با اشاره به راهکار جلوگیری از ورود پول های کثیف عنوان کرد : راهکار این است که متولیان نظارت دقیقی داشته باشند و مانع حضور این نوع آدم ها شوند شاید این افراد در کوتاه مدت بتوانند موفق باشند اما قطعا در میان مدت و بلند مدت آسیب های فراوان و فراگیری را برای سینما به همراه دارند.

این تهیه کننده گفت : جلوگیری از ورود افرادی با پول های کثیف به سینما به مردم و حتی ما به عنوان همکار ربط پیدا نمی کند ما فقط می توانیم به تذکری که حضوری و یا گاهی در قالب مصاحبه است اکتفا کنیم اما ظاهرا گوش شنوا نیست و انگار قرار است به این سمت برویم.

اصغری بیان کرد : به نظرم اگر متولیان سینما و کلان تر متولیان کشور به این موضوع نپردازند باید منتظر رفتن به سمت و سوی رویکردهای جوامع غربی کثیف باشیم و از همه مهمتر نسل نوجوان و جوان ما آسیب های جدی خواهند دید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پول جامعه درآمد دولتی و خصوصی مصاحبه سینما پول کثیف ابراهیم اصغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان سردار موقوفه ئی و سرهنگ سید علی میراحمدی فرماندهی و جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان یادداشت هایی را درباره حجاب و عفاف را ارسال کردند که به شرح زیر می باشد

***فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند

طرح نور یا طرح مقابله با ساختارشکنی و هنجار شکنی حوزه حجاب و عفاف چند وقتی است در سطح کشور آغاز شده و فراجا با حضور تیم های مجرب و متخصص در این حوزه عمل می کند.

واکنش ها به اجرای طرح نور در دو دسته قرار دارد؛ بخشی از جامعه موافق و حامی فراجا هستند و برخی نیز به تشریح آسیب های این طرح می پردازند.

پلیس در این طرح از تمام ظرفیت های انسانی و تجهیزاتی خود برای اجرای دقیق و کامل آن بهره می برد و ضمن رعایت کرامت و احترام انسانی با هنجار شکنی در حوزه حجاب مقابله می کند.

فراجا با اجرای طرح نور مرزبانی حوزه حجاب را عهده دار است و مقتدرانه اجازه نمی دهد دشمنان خطوط قرمز فرهنگی را در نوردند و به حریم خانواده اصیل ایرانی هجمه وارد سازند.

ولی متولیان فرهنگی حجاب و عفاف نیز بیدار باشند که اکتفا به طرح نور و حضور مجاهدانه پلیس در این عرصه تضمینی برای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و نسل های آتی نخواهد بود.

«عفاف و حجاب» اصالتی فرهنگی دارد و این عرصه عناصری آگاه، اصیل و شجاع را می طلبد. این جبهه میدان تاکتیکهای عمیق و تکنیکهای دقیق و نظم و استمرار در عمل است که امیداوریم سازمان ها و نهادها به ویژه خانواده های اصیل ایرانی، اهمیت آن را درک و خود محوریت این عرصه را عهده دار شوند.

نگارنده:فرمانده انتظامی استان سمنان-سرتیپ دوم ستاد جلیل موقوفه ئ

***برهنگی یکی از مصادیق خشونت اجتماعی است

خشونت روانی در عرصه بدحجابی و برهنگی آثاری عمیق گسترده و گاها نسلی در جامعه می گذارد که تبعات آن بر فرد ،روان، روابط، خانواده و اجتماع متعلق به وی به جای خواهد

ماند.

خشونت مفهوم و پدیده ای چند بعدی و گسترده است که در حوزه های مختلف از جمله فردی، خانوادگی و اجتماعی قابل بررسی است.

خشونت امری ضد هنجار و عاملی مخرب در فرآیند توسعه زندگی فردی و جمعی است و می تواند به بسیاری از روابط در حوزه های خرد و کلان آسیب وارد سازد.

ولی آنچه از خشونت در افکار عمومی و ادبیات اجتماعی مطرح می شود غالبا خشونت فیزیکی و کلامی است که در عناوینی مثل ضرب و جرح فحاشی مزاحمت و .... تعریف و پیگیری می شود و بیشتر معطوف و محدود به دو گروه زنان و کودکان در بستر خانواده و جامعه شده است.

ضمنا به وجوه دیگر این پدیده مانند خشونت جنسی، خشونت مجازی، عاطفی و... که اخیرا به آن پرداخته شده است و کارشناسان و عموم جامعه این ابعاد را زیر ذره بین خود برده اند.

ولی ابعاد و وجوه دیگری از خشونت نیز وجود دارد که علیرغم گستره عظیم و قدرت اثر بخشی عمیق آنها بر فرد و جامعه کمتر بدان ها پرداخته می شود.

از جمله خشونت روانی و جنسی گسترده که با رواج بی حجابی و برهنگی در بستر جامعه و تشویش ذهن و روان جوانان ایجاد می شود و معمولا در پوشش آزادی فرهنگی قرار گرفته و به تبعات مخرب آن بر فرد خانواده و روابط عاطفی و خانوادگی هیچ گونه اهمیتی داده نمی شود.

این بعد از خشونت به مراتب مخرب تر از خشونت های آشکاری است که روزانه و مستمر توسط قوای قانونی و قضایی کشور کنترل می گردد، چرا که خشونت آشکار غالبا به درگیری مستقیم و غالبا فیزیکی دو یا چند تن معدود و محدود می شود ولی خشونت روانی جاری در عرصه بدحجابی و برهنگی آثاری عمیق گسترده و گاها نسلی در جامعه می گذارد که تبعات آن بر فرد،روان، روابط، خانواده و اجتماع متعلق به وی به جای خواهد ماند.

از همین منظر ساختار مدیریتی جامعه همانگونه که با خشونت آشکار با جدیت مقابله می کند، از منظر حراست از امنیت روانی عاطفی و جنسی در جامعه موظف است با خشونت ناشی از رواج برهنگی و بی حجابی در جامعه نیز مقابله نماید.

بدیهی است پایه های چنین رفتار خشونت باری در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه است و نهادهای مسئول در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

نگارنده:فرمانده انتظامی استان سمنان-سرتیپ دوم ستاد جلیل موقوفه ئی

***"حجاب"نتیجه عزت نفس در آدمی است

انسان زندگی می کند برای خویش و برای شکوفایی خویشتن! نه برای دیگران و نگاه توجه و تایید دیگران!و اینگونه است که این جمله ی آشنا معنا می یابد:((حجاب یعنی بی نیاز به هر نگاهی ام، جز نگاه خداوند))

آنچه به انسان معنا و قیمت می دهد، رضایت عمیق و درونی نسبت به خویشتن است و این خشنودی تنها در مسیر حرکت انسان به سمت اهداف و ارزش ها و نیل به قله شکوفایی محقق می شود.

چنانچه هر فردی به هر دلیلی در طول زندگی در مسیر درخشان شکوفایی قرار نگیرد به دامن لذت پناه می برد. لذت های کوتاه و انگیزش های موقت که تسکینی است موقتی بر دردهای عمیق ناکامی!

انسان آگاهانه حال ناخوش زیستن در مسیر نادرست را احساس می کند، ولی درک شجاعت و تحمل لازم برای پذیرش آن را ندارد و لذا در مواجه با آن مکانیسم های غلط رفتاری را بر می گزیند.

مصرف مواد مخدر از جمله مکانیسم های غلطی است که هرچند تسکینی چند ساعته به دردهای وجودی و درونی انسان می دهد ولی آنچه می ماند نهایتا دردی انباشته تر و ترسی بسیار عمیق تر است.

از دیگر مکانیسم ها تمرکز بیش از حد بر ثروت اندوزی تکیه بر وجوه مختلف زندگی مادی از جمله ظاهر، اندام، زیبایی و.... برای جلب نگاه و توجه دیگران، افراط در روابط عاطفی و جنسی و هر آنچه انسان را دچار فراموشی و غفلت از خویشتن نماید.

همانگونه که اشاره شد برهنگی نیز از مکانیسمهای دفاعی در برابر احساسات دردناک ناشی از وجود بی ارزش انسانی در نگاه خود انسان است.

آنجا که ارزشمندی انسان به توجه و تایید دیگران گره می خورد و بهای انسان می شود تعداد چشم هایی که او را می شناسند می نگرند و دنبال می کنند.

ترس مواجه با درون تهی از ارزش و معنای انسان وی را ناچار می سازد برای ایجاد حس ارزشمندی و به تبع آن جذب افراد و نگاه آنان خود را بیاراید، برهنه سازد، جراحی کند و ..... و این مسیر را تا انتها پیش رود.

و انتها! پایانی است که دیگر هیچ نگاهی، هیچ لایک و تحسینی و هیچ دنبال کننده و تماشاگری و حتی هیچ اندازه ثروت و شهرت و قدرتی توان ارضای نیاز شدید ما به ارزشمندی و معنا را نمی دهد.

و این پایان قطعی است!

باید نگاه، تمرکز و توجه ما به درون هدایت گردد. آنگاه که خویشتن خویش مهم ارزشمند و گرانبها شد و این ارزشمندی در نگاه خویشتن نهادینه شد دیگران و نگاهشان کم اهمیت می شود.

آنگاه انسان زندگی می کند برای خویش و برای شکوفایی خویشتن! نه برای دیگران و نگاه دیگران و رضایت دیگران!

و اینگونه است که این جمله ی آشنا معنا می یابد: ((حجاب یعنی بی نیاز به هر نگاهی ام جز نگاه خداوند))

پس ساده زیستی و ابعاد آن، از جمله حجاب، نتیجه احساس ارزشمندی است که خاصیت انسان با معناست و نماد عزت نفس در آدمی است.

نگارنده: سرهنگ سید علی میراحمدی - جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901030

دیگر خبرها

  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت