Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:20:57 GMT

صندوق پرداخت سهام به بازنشستگان ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۰۲۱۹

صندوق پرداخت سهام به بازنشستگان ایجاد می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: یکی از اقدامات شستا توجه ویژه به معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی است که به همین منظور برای واگذاری سهام به این افراد، صندوق سرمایه گذاری ایجاد می شود.

مرتضی لطفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تلاش می شود واگذاری سهام به بازنشستگان صورت گیرد تا این افراد از مزایای آن بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پس از تشکیل صندوق سرمایه‌ گذاری در شستا، صاحب سهام می شوند، به همین منظور سبد سهامی به صورت اقساط در اختیار بازنشستگان قرار می ‌گیرد و ارزش آن از حقوق آنان کسر می شود.
لطفی تصریح کرد: برای این منظور بیش از سه هزار میلیارد تومان در برخی صنایع سهام مازاد وجود دارد که تا پیش از این به صورت خُرد از طریق بورس ارائه می‌ شد اما امسال با تاسیس و ثبت این شرکت سرمایه گذاری، سهام شرکت از طریق بازار بورس ارائه می‌شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اظهار داشت: بیش از 100 نوع سهم در حوزه نفت، گاز و ‌سیمان وجود دارد و بخشی از این سهام متناسب با تقاضای همکاران و بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت اقساط واگذار می‌شود.
لطفی افزود: معتقدیم عرضه سهام به نوعی خروج از بنگاهداری محسوب می شود و قرار است بر اساس تفاهم نامه‌ای با تامین اجتماعی سه محصول یخچال، جاروبرقی و لباسشویی تولیدی کارخانه پارس در قالب وام بانکی و با تخفیف به بازنشستگان ارائه شود.
وی به چابک سازی و شفاف سازی به عنوان دو موضوع مورد پیگیری در شستا اشاره کرد و گفت: خروج از بنگاهداری با رویکرد سهامداری به این اعتبار که سرمایه و ذخایر کارگران را در 20 تا 30 صنعت برتر سودده ببریم، یکی از کارهای خوبی است که جامعه کارگری، شرکای اقتصادی و سهامداران باید به آن توجه داشته باشند البته با این فرض که اشتغال، حفظ شود و توسعه یابد و درآمد حاصل از این واگذاری ها صرف توسعه سرمایه و در راستای ماموریت های ما باشد.
لطفی اظهار داشت: واگذاری تنها با هدف توسعه اشتغال و حفظ منابع کارگران صورت می گیرد تا کارگران و سهامداران دغدغه کمتری داشته باشند.
شستا اکنون با 274 شرکت در صنایع مختلف کشور در قالب 9 هلدینگ نفت، گاز، انرژی، دارو، سیمان، رایتل، کانی های فلزی، حمل و نقل دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی و ساختمان سازی فعالیت دارد.
اجتمام* 7268*1834** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بازنشستگان شستا سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد، لغو معافیت مالیاتی به صندوق های سرمایه گذاری ثابت ضربه وارد می کند و نتیجه آن خارج شدن سرمایه های مردم از این صندوق ها است . - اخبار اقتصادی -

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در قوانین مختلف معافیت ها و تخفیف هایی در حوزه های گوناگون اعمال شده است، گفت: طبق قوانین موجود شرکت ها در صورت سرمایه گذاری در بازار سرمایه مشمول تخفیف های مالیاتی می شوند که هدف از این کار نیز رونق بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: در صورتی که سطح شناوری شرکت ها از عددی بالاتر باشند و یا اینکه اقدام به صادرات کنند، مشمول مشوق هایی می شوند؛ مجموع این مشوق ها منجر به اعمال معافیت هایی برای شرکت ها می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این شرایط مجلس در قانون بودجه 1403 مصوبه ای داشت که به موجب آن سقفی برای استفاده از معافیت ها اعمال کرد؛ شرکت های کوچک و متوسط به این سقف نمی رسند ‌‌و شامل شرکت های بزرگ می شود.

طغیانی ادامه داد: در زمان تصویب این بند، وضعیت شرکت های بزرگ از این لحاظ روشن بود که بخشی از معافیت هایشان کاهش پیدا می کند اما شرایط صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت خیلی روشن نبود که آیا به آن ها هم تعمیم پیدا می کند یا خیر؛ بر این اساس ما در طرح یک فوریتی اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم به دنبال حل این موضوع هستیم و این طرح تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم تعیین تکلیف می شود.

وی توضیح داد: صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در قبال دریافت پول مردم به آن‌ها تعهد سرمایه گذاری و پرداخت سود ثابت می دهند لذا اگر قرار بر لغو معافیت این صندوق ها باشد شرایط تغییر می کند. چون در این صورت سپرده گذاران بانکی معاف از مالیات بوده و سپرده گذاران صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت مشمول مالیات می شوند که این یک تبعیض است.

طغیانی تاکید کرد: لغو معافیت مالیاتی ضربه به صندوق های سرمایه گذاری ثابت وارد می کند که نتیجه آن خارج کردن سرمایه های مردم از این صندوق ها است، چون طرف دیگر ماجرا رقیب دیگری به نام سپرده های بانکی است که مشمول مالیات نمی شود لذا مردم پول هایشان را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود