Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رتبه بندی جهانی دانشگاه ها کیواس (QS)، بهترین دانشگاه های سال در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار، مالی، مدیریت و بازاریابی را معرفی کرد.

کارشناسی ارشد تحلیل کسب و کار نیز به رتبه بندی دانشگاه ها اضافه شده است. در این رتبه بندی چهار موضوع بازاریابی، تجزیه و تحلیل کسب و کار، امور مالی و برنامه های مدیریت دانشگاه ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رتبه بندی بر مبنای پنج شاخص کلیدی قابلیت اشتغال، کارآفرینی و موفقیت فارغ التحصیلان، بازده سرمایه گذاری، رهبری تفکر و تنوع کلاس و دانشکده تهیه شده است.

در موضوع کارشناسی ارشد تجزیه و تحلیل کسب و کار از میان ۷۴ دانشکده، دانشکده مدیریت موسسه تحقیقاتی ماساچوست (MIT (Sloan) رتبه اول، دانشکده بازرگانی کالج امپریال لندن رتبه دوم و مدرسه کسب و کار McCombs دانشگاه تگزاس رتبه سوم را کسب کرده است.

در موضوع کارشناسی ارشد امور مالی از میان ۱۵۸ دانشکده، مدرسه بازرگانی لندن رتبه اول، کالج مدیریت استراتژیک HEC پاریس رتبه دوم و دانشکده مدیریت موسسه تحقیقاتی ماساچوست (MIT (Sloan)) رتبه سوم را بدست آورده است.

در موضوع کارشناسی ارشد مدیریت از میان ۱۳۵ دانشکده، کالج مدیریت استراتژیک HEC پاریس در رتبه اول، مدرسه بازرگانی لندن در رتبه دوم و دانشکده ESADE دانشگاه رامون لیول بارسلونا در رتبه سوم قرار گرفته اند.

در موضوع کارشناسی ارشد در بازاریابی از میان ۱۳۵ دانشکده، مدرسه کسب و کار کلمبیا در رتبه اول، کالج امپریال لندن در رتبه دوم و کالج مدیریت استراتژیک HEC پاریس در رتبه سوم قرار دارند.

گفتنی است، رتبه بندی کیو اس که توسط موسسه کاکارلی سیموندز انگلستان انجام می‌شود، دانشگاه‌های دنیا را با ۶ شاخص و در قالب ۴ حوزه کلی آموزش، پژوهش، قابلیت جذب در بازار کار و بین المللی سازی ارزیابی می‌کند، ضمن اینکه هر کدام از این ۶ شاخص با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، برای معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند.

دراین میان نگاهی به وضعیت ایران در این رتبه بندی جهانی که براساس شاخص‌های دقیق و بین المللی انجام می‌شود می‌تواند محک خوبی برای بررسی وضعیت علمی دانشگاه‌های ایران در میان سایر دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/

188 / 167 کسب و کار کیواس دانشگاه های جهان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کسب و کار کیواس دانشگاه های جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ

به گزارش "ورزش سه" اگرچه رتبه‌های دیگر در جدول رده‌بندی لیگ برتر به غیر از اول دوم سوم و پانزدهم و شانزدهم چندان تفاوتی برای تیم‌های مختلف ندارد و سودی را به آنها نمی‌رساند اما تک رقمی شدن در چند سال گذشته به یکی از موضوعات مهم برای تیم‌ها تبدیل شده است.

در حال حاضر در جدول رده‌بندی لیگ به غیر از 6 تیم اول که تقریبا خود را جدا کرده و بالا‌نشینی‌شان را قطعی کردند، تیم‌های شمس‌آذر قزوین، ذوب آهن اصفهان، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و هوادار تهران به ترتیب رتبه‌های هفتم تا یازدهم را در اختیار دارند و برای بهبود جایگاه خود تلاش می‌کنند.

با توجه به نزدیکی امتیازات در میانه جدول این 5 تیم امیدوار به کسب رتبه تک رقمی هستند و به همین خاطر جایگاه‌های نهم و بالاتر اهمیت ویژه‌ای برای آنها خواهد داشت.

بی‌شک ۵ تیم مذکور که خیالشان از بقا در لیگ راحت شده، در ۵ هفته پایانی تمام تلاش خود را برای کسب نتایج بهتر به کار خواهند گرفت و امیدوارند در پایان فصل حداقل رتبه نهم که تک رقمی است را به دست بیاورند؛ هرچند که بالاتر آمدن در جدول هم برای آنها مهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ