Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هند و روسیه در دیدار سالانه دو کشور در دهلی نو پایتخت هند ظهر امروز قراردادی تسلیحاتی به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار امضا کردند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان و به نقل از اسپوتنیک، هند و روسیه در دیدار سالانه دو کشور در دهلی نو پایتخت هند ظهر امروز قراردادی تسلیحاتی به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این قرارداد، تحویل ۵ اسکادران پیشرفته سامانه زمین به هوای اس ۴۰۰ به هند از اکتبر ۲۰۲۰ از سوی روسیه آغاز خواهد شد.
به تائید منابع روسی و دیگر کشور‌ها این سامانه پدافند هوایی قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف و درگیر شدن با ۱۲ هدف به صورت همزمان از فاصله ۴۰۰ کیلومتری می‌باشد. این هدف‌ها می‌توانند هواگردها، هواپیماها، موشک‌های کروز یا موشک های بالستیک باشند.
قرارداد فوق علیرغم افزایش تهدیدات آمریکا مبنی بر تحریم‌های مالی به امضا رسید. آمریکا در تلاش است با "قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم" (CAATSA) مانع سایر کشور‌ها از خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه شود.
در اواسط ماه جولای سال جاری وزیر دفاع هند اعلام کرده بود که دهلی و مسکو در مذاکرات مربوط به تحویل اس ۴۰۰ به توافق رسیده اند و قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم را قانونی آمریکایی دانسته که سازمان ملل آن را تائید نکرده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هند روسیه سامانه موشکی پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود.

این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول روابط خارجه اتحادیه اروپا واکنش نشان داد که گفته بود بدون حمایت‌های تسلیحاتی غرب، اوکراین ظرف مدت ۲ هفته تسلیم خواهد شد.

زاخارووا در واکنش به این گفته بورل در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک اعتراف عالی! تمام بحث «فرمول صلح» هم همین است: پایان محموله‌های تسلیحاتی غرب برای دولت اوکراین.»

بورل پیش‌تر گفته بود: «می‌دانم چطور جنگ اوکراین را تمام کنم. من می‌توانم این جنگ را در چند هفته تنها با قطع کمک‌ها به پایان برسانم. اگر کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را قطع کنم، این کشور نمی‌تواند مقاومت کند. آن‌ها تسلیم می‌شوند و جنگ به پایان می‌رسد.»

دیگر خبرها

  • رئال مادرید برای امضای قرارداد با کیلیان ام باپه آماده می‌شود
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • هدایای ویژه الساندرو دل پیرو برای همکارانش؛ میکا ریچاردز: به امضای قرارداد مدلینگ خودم نزدیک شدم / زیرنویس فارسی
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد