Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پاییز تئاتر ایران با اجرای آثاری متعدد از کارگردانان مختلف جانی دوباره گرفته است. آثاری که با روی صحنه رفتن علاوه بر چشم امید داشتن به حضور در جشنواره تئاتر فجر مخاطبان را راهی سالن های نمایشی می نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پاییز تئاتر ایران با اجرای آثاری متعدد از کارگردانان مختلف جانی دوباره گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثاری که با روی صحنه رفتن علاوه بر چشم امید داشتن به حضور در جشنواره تئاتر فجر مخاطبان را راهی سالن های نمایشی می نمایند.

اجرای آثار نمایشی با قدرت هر چه تمام تر در تهران و شهرستان در حالی روی صحنه می روند که گروه های متقاضی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر تنها تا پایان مهر ماه فرصت دارند آثار نمایشی خود را روی صحنه ببرند.

«توضیح صحنه» در خانه نمایش مهرگان خوانش می‌شود

نمایشنامه «توضیح صحنه» در هفتمین جلسه برنامه «عصری با نمایش» در خانه نمایش مهرگان خوانش می‌شود.

هفتمین برنامه «عصری با نمایش» به نمایشنامه خوانی «توضیح صحنه» نوشته و کارگردانی کیوان سررشته اختصاص دارد.

این نمایشنامه روز جمعه 13 مهرماه در خانه نمایش مهرگان نمایشنامه خوانی می‌شود اما اجرای آن به دلیل هم‌زمانی با شهادت امام زین‌العابدین (ع) به‌جای ساعت 15 رأس ساعت 20 و سی دقیقه برگزار خواهد شد.

از سوی گروه اجرایی این جلسه عنوان‌شده است که «توضیح صحنه» اجرایی است درباره‌ی مکان و خاطره. از دریچه‌ی خاطرات به مکان نگاه می‌کند و از دریچه‌ی مکان به سراغ خاطره می‌رود. این پروژه‌ ادامه‌دار، در هر مرحله تلاش می‌کند هدف خود را در شکل جدیدی از امکانات بیانی تئاتر و ویژگی‌های محل اجرای خود بیابد.

«توضیح صحنه» یک تئاتر دراماتیک نیست؛ به این معنا که در آن نشانی از تقابل، پلات و شخصیت‌های نمایشی نیست. این نمایشنامه به نویسندگی و کارگردانی کیوان سررشته ، با نقش‌خوانی خود او، وانا همتی، نوید فیاض، آلینا ویسی، محمد خاکساری، یکتا نجات‌پور نمایشنامه خوانی می‌شود.

نمایشنامه «توضیح صحنه» در روز پنجشنبه ۱۲ مهر ساعت ۱۵ و روز جمعه ۱۳ مهرماه، ساعت ۲۰: ۳۰ در خانه نمایش مهرگان به نشانی: خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن‌بست اول، نمایشنامه‌خوانی خواهد شد.

گزارش مالی چهار دوره از جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

گزارش مالی چهار دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مربوط به سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ منتشر شد. در ادامه رویکرد شفاف‌سازی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی گزارش مالی سی و دومین تا سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر فجر بین سال‌های 92 تا 94 منتشر شد.

بر اساس این گزارش جمع کل هر دوره جشنواره به ترتیب 24,786 میلیون ریال، 24,600 میلیون ریال، 34,693 میلیون ریال و 46,673 میلیون ریال اعلام‌شده است.

در گزارش منتشرشده هر دوره از جشنواره حدود 38 عنوان ردیف هزینه اعلام‌شده است. علاقمندان می‌توانند فهرست گزارش مالی چهار دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سال‌های 1392 تا 1394 را از قسمت فایل‌های ضمیمه در انتهای این خبر دریافت نمایند.

عبور از خود در رادیو نمایش اجرا می‌شود

دوازدهم مهرماه، شنونده نمایش رادیویی «عبور از خود» به کارگردانی حمید منوچهری از رادیو نمایش باشید.

این سریال رادیویی را حمیدرضا عباسی نوشته و داستان پسری را روایت می‌کند که می‌خواهد بعد از فوت پدرش، خانه پدری را بفروشد اما...

فریبا متخصص، نسرین زارع، عرفان ابراهیمی، محسن بهرامی، سعیده فرضی و نازنین مهیمنی، نگین خواجه نصیر و تعداد دیگری از هنرمندان در این سریال رادیویی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عبور از خود به تهیه‌کنندگی شهلا نیساری، صدابرداری پیروز صدرایی و افکت نرگس موسی پور ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

شاه لیر مسابقه طراحی پوستر برگزار می کند

گروه نمایش «شاه لیر» اثر شکسپیر که به زودی با کارگردانی مسعود دلخواه در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود، مسابقه طراحی پوستر برگزار می کند.

گروه نمایش «شاه لیر» این گروه به منظور ارج نهادن به طراحان گرافیک و کشف و معرفی هنرمندان مستعد و ناشناخته این عرصه، از همه علاقه‌مندان در تهران و دیگر شهرها دعوت می کند که پس از خواندن نمایشنامه «شاه لیر» اثر «ویلیام شکسپیر»، در یک رقابت سالم هنری شرکت کرده و طرح‌های خود را برای پوستر تئاتر «شاه لیر» به ایمیل kinglear.tehran2018@Gmail.com ارسال کنند.

لازم به ذکر است در مواجهه با این نمایشنامه کلاسیک، اجرایی با رویکرد مدرن و همراه با رگه‌های پست‌مدرن مد نظر است. آخرین مهلت برای ارسال آثار، سی اُم مهرماه ۱۳۹۷ و تاریخ اعلام نتیجه پوسترهای برگزیده، اوایل آبان ماه ۱۳۹۷ که توسط دبیر فراخوان، محسن عامل انجام خواهد شد. همچنین برای طرح های برگزیده ارسالی جوایزی به شرح زیر در نظر گرفته شده است.

نفر اول: ۱۰ میلیون ریال
نفر دوم: ۵ میلیون ریال
نفر سوم: ۲.۵ میلیون ریال

همچنین از طراحان اول تا بیستم پوسترهای ارسالی، برای شرکت در نمایشگاه پوستر تئاتر «شاه لیر» در لابی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تهران در طول اجراها دعوت به عمل می آید.

شایان ذکر است نمایش «شاه لیر» اثر جادوانه «ویلیام شکسپیر» از اواسط آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

فهرست طرح‌های پذیرفته‌شده در بخش دیگر گونه های اجرایی

فهرست طرح‌های پذیرفته‌شده در بخش دیگر گونه های اجرایی از سوی دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر اعلام شد.

از میان 118 اثر متقاضی در این بخش، 35 طرح اجرایی در مرحله اول پذیرفته‌شده اند که پس از برگزاری جلسات صاحبان آثار و گروه انتخاب، 19 اثر پذیرفته‌شده اند.
که اسامی آنها به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:
1. "۶۹ ساعت "، رضاغیور، تهران
2. "آتلانته، کلاس 105،میزسوم"، نگین کیشانی فراهانی، تهران
3. "ارس"، حسین توازنی زاده، تهران
4. "بیا با هم بکشیم"، محمدبیژنی نسب، تهران
5. "بی‌آستانگی"، عرفان شیرنگی، تهران
6. "بی‌نام"، مرتضی زارعی، تهران
7. "دانتون "، حامداصغرزاده، تهران
8. "در دسترس"، سید جعفرحجازی، تهران
9. "دوررگرید(دوباره نگاه کن)"، غزاله سیدآبادی، تهران
10. "رکوئیمی بر وزن صندلی با بوی تهران واحوالات دیگر"، شایان فیروزی، تهران
11. "سایکوسیس 4:48"، ریحانه نبی یان، تهران
12. "سی "، النازعبدالهی، تبریز / آذربایجان شرقی
13. "شاح میمیرد"، مهدی سقا، تهران
14. "ما و دیگران "، زهرا اخلاقی، مشهد/ خراسان رضوی
15. "ماتاهاری"، سیماشیبانی، شهر ری / تهران
16. "مواجهه با ورنوس فادوانی"، رضاسعیدی، تهران
17. "میتوز "، مریم نوری، تهران
18. "ویترین "، طاهاسرایی، تهران
19. "یرما در قاب"، اکرم ابوالمعالی و داریوش ترابی، تهران

با توجه به ویژگی‌های این بخش پذیرش نهایی منوط به آماده‌سازی آثار تا تاریخ 20 آبان ماه 1397 براساس مواردی همچون اجرا در مکان پیشنهادی، دیدن مکان پیشنهادی، پیشنهاد متریال و ... است که از سوی دبیرخانه تا هفته آتی به صاحبان محترم آثار اعلام خواهد شد.

گفتنی است سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 22 بهمن تا 4 اسفند 1397 با دبیری نادر برهانی مرند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر اخبار فجر جشنواره فجر اخبار تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب