Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@06:54:08 GMT

مخالفت «جوزف وتل» با خصوصی سازی جنگ افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۱۰۷۸

مخالفت «جوزف وتل» با خصوصی سازی جنگ افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور،  ژنرال «جوزف وتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که در یک کنفرانس ویدیویی از ایالت «فلوریدا» به سوالات خبرنگاران در مقر وزارت دفاع این کشور پاسخ می‌داد گفت که با خصوصی سازی جنگ آمریکا در افغانستان مطلقا مخالف است.

وی افزود که با این اقدام علایق امنیت ملی آمریکا به دست قراردادیان سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که علاوه بر مخالفت دولت افغانستان، توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن نیز اجازه چنین اقدامی را نمی دهد.

پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «جیمز ماتیس» وزیر دفاع امریکا نیز مخالفت خود  را با طرح خصوصی سازی جنگ افغانستان اعلام کرده بودند.

لازم به ذکر است که بحث خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان با مخالفت شدید جناح‌های مختلف سیاسی در افغانستان نیز مواجه شده است و فعالان اجتماعی و سازمان‌های مدنی در مورد پیامدهای خصوصی‌سازی امنیت افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

«اشرف غنی»  رئیس جمهوری افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی این کشور نیز  این طرح را برای افغانستان غیر عملی و نامناسب خواندند.

«حامد کرزی»، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان نیز واگذاری جنگ افغانستان به شرکت‌های خصوصی را «نقض حاکمیت و قانون اساسی»  افغانستان دانست.

در همین حال دیدبان حقوق بشر نیز هشدار داد که خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان مردم غیرنظامی را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.

گفتنی است که «اریک پرنس» بنیانگذار شرکت امنیتی خصوصی «بلک واتر»  در چند ماه گذشته تلاش داشته تا رئیس جمهوری آمریکا را قانع کند تا اداره جنگ آمریکا در افغانستان را به نظامیان قراردادی بسپارد.

کد خبر 4421192 بنفشه اسماعیلی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا ایران روسیه سوریه عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ترکیه فلسطین افغانستان اتحادیه اروپا آلمان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حوریه مصدق، زن افغان فعال حقوق بشر در فرودگاه هیترو لندن به زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح با طالبان می‌گوید: افغانستان را تباه کردی.

به گزارش فرارو، زلمی خلیلزاد در پاسخ می‌گوید که او هم از وضعیتی که در افغانستان پیش آمده است راضی نیست و از وضعیت زنان پس از تسلط طالبان بسیار متاثر است.

وی تاکید می‌کند تا زمانیکه افغان‌ها به یک توافق کلی برای یک افغانستان آباد و آزاد و پیشرفته نرسند کار ناتمام است.

خلیلزاد در پاسخ این سوال که آیا در اعتماد به طالبان اشتباه کرده است، می‌گوید: اعتماد هیچوقت نبوده، فیصله‌هایی [تصمیم‌ها]که گرفته شده بود، [این بود که] چه شده می‌توانست شود و چه شده نمی‌توانست. هیچ وقت مسئله اعتماد نبود.

خلیلزاد درباره اینکه آیا از زنان افغانستان عذرخواهی می‌کند، می‌گوید: نه، عذرخواهی نمی‌کنم. آن‌هایی که این وضع را بوجود آورند باید عذرخواهی کنند.

در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ زلمی خلیلزاد به نمایندگی از آمریکا با عبدالغنی برادر، نماینده طالبان توافقنامه موسوم به آوردن صلح به افغانستان را امضا کردند که پس از آن طالبان به‌سرعت پیشروی کرده و در ۱۵ آگوست/اوت نظام جمهوری را ساقط کردند.

دیگر خبرها

  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران