Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتش سوزی جنگل‌های کوه سیاه شهرستان چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بی توجهی مسئولان و متولیان امر از جمله ستاد بحران در سطح کشوری و حتی استانی بعد از گذشت ۴ روز مهار شد. ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چرام، 9 مهرماه امسال شعله‌های آتش در جنگل‌ها و مراتع کوه سیاه شهرستان چرام فوران کرد و کمر درختان بلند قامت بلوط، بنه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..را یکی پس از دیگری بر خاک می‌ساید تا همچنان نبود کمبود امکانات و تجهیزات درختان سرو قامت این خطه از دیار زاگرس را به کام مرگ بکشاند.

بنا به بررسی خبرنگار تسنیم بیش از 50 هکتار از مراتع و جنگل‌های کوه سیاه در 4 روز گذشته طئمه حریق شده که بنا به دلیل سخت‌گذر بوده منطقه و نبود بالگرد نیروهای منابع طبیعی، امدادگران و نیروهای مردمی روزهای سختی را پشت سر گذاشتند تا بلاخره شب گذشته آتش را با هزار بدبختی و سختی مهار کنند.

جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد حال و روز خوشی ندارند زیرا در چند سال اخیر آتش سوزی‌ها از یک طرف و بیماری سوسک چوب خوار از طرف دیگر همچون خره به جان آن‌ها افتاده و روزانه جان آنها را می‌گیرند و البته خشسکالی‌ها نیز بر سرعت این روند نابود کننده افزوده است.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان چرام برای مهار آتش سوزی جنگل‌های کوه سیاه افزود: انتظار می‌رود مسئولان امنیتی و انتظامی با همکاری منابع طبیعی مسببان احتمالی این آتش سوزی را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.

وحید محمدی‌تبار خواستار تشدید برخورد با مخربان محیط زیست و منابع طبیعی شد و گفت: انتظار می‌رود از ظرفیت نخبگان، تشکل‌های مردم ‌نهاد، تشکل‌های مذهبی، بزرگان طوایف و معتمدین شهرستان برای گسترش فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بهره برده شود.

وی از مهار آتش سوزی جنگل‌های و مراتع کوه سیاه خبر داد و اظهار داشت: وجود صخره‌های بزرگ در 4 طرف آتش سوزی مانع از گسترش این آتش سوزی شد و به نوعی در مهار به کمک عوامل مردمی و نیروهای دولتی امد.

محمدی تبار با اشاره به اینکه هم اکنون عوامل و نیروهای فرمانداری، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، عشایر منطقه و نیروهای مردمی در محل ارتفاعات کوه سیاه چرام اماده باش هستند، ادامه داد: شرایط عادی و جای هیچ گونه نگرانی نیست و تیم‌های مختلف اداری و مردمی تحت گروه‌های 50 نفره آماده همکاری و اعزام برای هرگونه عملیات احتمالی هستند.

انتهای پیام/م

R41452/P1486/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری

دریافت 22 MB کد خبر 6094915

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد