Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@12:50:51 GMT

تقویت واحدهای فن‌آور در دستور کار دولت است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۳۲۴۹

تقویت واحدهای فن‌آور در دستور کار دولت است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تقویت واحدهای فن آور دانشگاهی و حمایت از آنها در دستور کار دولت قرار دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت: محمد باقر نوبخت روز جمعه در بازدید از مرکز واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: مشاهده دستاوردهای علمی و پیشرفت های حوزه فناوری که توسط محققان و دانشجویان جوان ایرانی به بار نشسته است جای افتخار و خوشحالی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون رییس جمهور با اشاره به استقرار این مرکز در کنار بوستان ملی باراجین و دهکده طبیعت قزوین، اظهار داشت: ایجاد چنین مراکزی در کنار پارک های طبیعت نشان گر توسعه همه جانبه دارد. 

 

نوبخت با اشاره به پیشرفت روزافزون علمی کشور با تلاش های شبانه روزی محققان، دانشمندان و پژوهشگران جوان، افزود: دولت تقویت واحدهای فناور را در دستور کار دارد و در این زمینه از هیچ گونه تلاشی فروگذار نیست. 

وی در ادامه از دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از جمله خودروهای برقی و خورشیدی، موتوسیکلت برقی، هواپیمای بدون سرنشین، ربات های انسان نما، امدادگر، آتش نشان و فوتبالیست بازدید کرد. 

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم اکنون دارای ۲۵هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است. 

 

نوبخت همچنین روز جمعه در بازدید از دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین افزود: اگر توسعه را تنها به فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز محدود کنیم، راه را اشتباه رفته ایم. 

وی اظهار داشت: توسعه پایدار مفهومی است که بدون توجه به محیط زیست و تقویت ارتباط انسان با طبیعت به آن دست نمی توان یافت. 

نوبخت گفت: نباید نگاه سطحی به طبیعت داشته باشیم چرا که با این دیدگاه شاید خیلی از حیوانات برای انسان ها مضر باشند در حالی که در اصل ماجرا آنها برای بشر سودمند هستند. 

معاون رییس جمهوری به بازدید خود از دهکده طبیعت قزوین اشاره کرد و گفت: این مجموعه را می توان آموزشگاهی برای دست یابی به توسعه در مفهوم کامل آن دانست چرا که به پیوند انسان و طبیعت و محیط زیست کمک می کند. 

نوبخت در ادامه از بخش های مختلف بوستان ملی باراجین دیدن کرد و گفت: در سفر رییس جمهوری به قزوین۲۰۰ میلیارد ریال به این مجموعه اختصاص یافت که امسال ۱۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
بوستان ملی باراجین با یک هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت در ۲ کیلومتری شمال شرقی شهر قزوین قرار دارد و از تفرجگاه های مهم مردم این استان به شمار می رود.
این بوستان دارای امکانات مختلف رفاهی و تفریحی چون شهربازی، باغ وحش (دهکده طبیعت)، زمین های ورزشی، جاده سلامت، اقامتگاه و آلاچیق است. 

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه از بعدازظهر دیروز پنجشنبه به استان قزوین سفر کرده است. 
شرکت در آیین بهره برداری از یک واحد با سرمایه گذاری خارجی، حضور در مراسم کلنگ زنی یک طرح با سرمایه گذاری خارجی، بازدید از نمایشگاه توانمندی صنایع قزوین در شهرک صنعتی کاسپین و حضور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان از برنامه های دیروز سفر نوبخت به قزوین بودند. 

 

نوبخت همچنین  روز جمعه در یادواره شهدای روستای خیارج از توابع بخش رامند در شهرستان بویین زهرا با تسلیت ایام ماه محرم الحرام افزود: در یادواره های شهدا به مهر و عشق شهدا مسئولان گرد هم می آیند تا نشان دهند هنوز راه و شیوه شهدا در جامعه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا اساس و فلسفه وجودی همه مسئولان است که باید توجه ویژه به آن داشته باشند. 
رییس سازمان برنامه و بودجه، شهدا و سیره آنان را ملاک مناسبی برای ارزیابی عملکرد مسئولان دانست و افزود: با این ملاک می توان عملکرد مسئولان را به خوبی ارزیابی و قضاوت کرد و از هرگونه انحراف و خطا در مسیر خدمتگذاری جلوگیری نمود. 

این مسئول ادامه داد: مسیر شهدا و ایثارگران همان مکتب امام حسین علیه السلام است که در برابر خواسته های نامعقول و نامشروع یزیدیان ایستادگی و مقاومت کردند. 

نوبخت خاطر نشان کرد: یزیدیان می پنداشتند که با تحریم عنصر حیاتی آب حتما لشگر ابا عبدالله الحسین(ع) مرعوب شده و تسلیم می شود درحالی که امام فرمود اگر اسلام با شهادت من پابرجا خواهد ماند پس شمشیرها من را دریابید. 

این مسئول گفت: بعد از ۱۴ قرن از واقعه عاشورا مرد پلید دیگری از سرزمین عراق همان روش بین امیه و یزیدیان را در پیش گرفت و برای بمباران شهرها و روستاهای کشور اقدام کرد. 

وی افزود: صدام بعثی با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر حمله هوایی به کشور را آغاز کرد اما رزمندگان اسلام با اقتدار و صلابت به رهبری امام راحل مقابل وی ایستادگی کردند. 

نوبخت خاطر نشان ساخت: آن روز راه ما یا تسلیم شدن در برابر خواست عنصر پلیدی به نام صدام و یا ایستادگی و مقاومت و در پیش گرفتن راه وشیوه اباعبدالله الحسین (ع) بود که ما راه دوم را انتخاب کردیم. 

وی افزود: اگر شهدا این راه را در پیش نمی گرفتند و مقاومت نمی کردند قطعا امروزه وضعیت کشور به این شکل رقم نمی خورد. 

روستای خیارج با ۳۲ شهید از توابع شهرستان بویین زهرا در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر قزوین قرار دارد.

استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است. 

پایان پیام/402

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع رزمایش اقتدار عاشورایی شیراز بندرعباس مجلس خامنه ای اربعین حسینی ارز کانون های مساجد هفته ناجا محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا در مراسم معارفه رئیس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام علی عبداللهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسوولان دستگاه قضایی مطرح می شود، اجرای سند تحول قضایی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضایی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است. اظهارکرد: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رییس کل جدید دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است اذعان کرد: دستگاه قضایی در کنار دقت در رسیدگی به مسائل چالشی استان همچون مالباختگان خودرویی، اهل سرعت است و کسی نمی‌تواند مسیر اجرای عدالت را مخدوش کند اما مردم هم باید صبر و حوصله داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسوولان همدلی و همراهی باشد قطعا در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

در پایان مراسم با حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ریاست قوه قضاییه کشور؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900685

دیگر خبرها

  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود