Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@20:23:53 GMT

علت اختلال دیشب اینترنت درکشور؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۴۱۶۷

معاون وزیر ارتباطات گفت: به دلیل قطعی فیبر نوری در خارج کشور 20 درصد از ظرفیت اینترنت کشور در ساعت پیک دیشب قطع شد که این ظرفیت ظرف 4 ساعت به شبکه بازگشت. ناطقان: صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در یک نشست خبری علت اختلال دیشب اینترنت در کشور را بیان کرد و اظهار داشت: شب گذشته به دلیل قطع فیبر نوری در خارج از کشور 20 درصد از ظرفیت اینترنت کشور از مدار خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این قطعی در ساعات پیک روزانه مصرف اینترنت رخ داد و از ساعت 21 تا یک بامداد ادامه داشت.

وی ادامه داد: علی‌رغم گستردگی قطعی به دلیل پایداری شبکه تأثیر این قطعی در شبکه برای کاربران محسوس نبود و ظرف 4 ساعت شبکه به حالت نرمال بازگشت.

عباسی شاهکوه گفت: بروز قطعی در شبکه فیبر نوری با منشأ داخلی و خارجی مورد عجیب و دور از ذهنی نیست و با توجه به اینکه 68 هزار کیلومتر فیبر نوری در زیرساخت وجود دارد روزانه به طور متوسط 2 تا 3 قطعی حادث می‌شود اما به دلیل پایداری و تحمل شبکه این قطعی‌ها برای مشترکان محسوس نیست یا تأثیر چندانی ندارد و به صورت ظرفیت از دست رفته به شبکه بازگردانده می‌شود.

وی همچنین با اعلام آخرین وضعیت شبکه زیرساخت اعلام کرد: ظرفیت شبکه انتقال از 10 ترابایت به 22 ترابایت و ظرفیت شبکه IP از 6 به 18 ترابایت افزایش یافته است که در تأمین اینترنت نیز بیش از مصرف مورد نیاز کشور ظرفیت ایجاد شده است. منبع: فارس برچسب ها: اختلال ، اینترنت ، قطعی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اختلال اینترنت قطعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از رفع اختلال ارتباطی در ۱۹۰ سایت استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، خداداد خالق پناه، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران، با اشاره به بارش‌های شدید روزهای گذشته در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: طوفان شدید همراه با باران سیل‌آسا گچساران را در نوردید و باعث قطع شبکه برق در برخی از مناطق شهرستان شد که به دلیل نوسان در شبکه برق، تعداد ۱۹۰ سایت موبایل در دو شهرستان گچساران و بویراحمد دچار اختلال شدند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی قبلی، دستورات و راهنمایی‌های لازم جهت آماده‌باش حداکثری پرسنل ارتباطات سیار و تلفن ثابت به عمل آمد و به همین خاطر نه اکیپ رفع خرابی در دو شهرستان گچساران و بویراحمد مستقر و پس از ۱۵ ساعت تلاش ارتباط نقاط قطع شده وارد مدار شد.

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدت زمان وصل شبکه برق و ترافیک جاده‌ای بر مدت زمان رفع خرابی مورد انتظار بسیار پررنگ بود.

وی تصریح کرد: در صورت وقوع حوادث و بلایای طبیعی این آمادگی را داریم، در کمترین زمان ممکن وضعیت ارتباطات را با تکیه بر دانش و تخصص مخابرات منطقه به وضعیت مطلوب برسانیم.

کد خبر 750713

دیگر خبرها

  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور