Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، جلسه طرح مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با عنوان «سياست ها، راهبردها، وظايف و ضوابط اجرايي ترويج فرهنگ حضور، توانمندي و افتخارآفريني جانبازان و معلولان از طريق ورزش» ابلاغي توسط رياست محترم جمهور 12 مهرماه در محل فرمانداری یزد برگزار شد.
محمد علي جعفري، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري یزد در این نشست با تأكيد بر ضرورت امر ورزش براي تمام اقشار جامعه، خواستار شد: با توجه به ظرفيت و توانمندي ادارات به مباحث ورزش و توانمندي جانبازان و معلولان پرداخته مي شود زيرا امر ورزش براي جانبازان و معلولان ضرورت بيشتري دارد به علت اينكه هم توانمندي‌شان حفظ شود و هم شرايط روحي‌شان از لحاظ آسيب هاي رواني با ورزش كردن نشاط و شادابي مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اين موضوع كه بايد با همفكري شرايط ورزش جانبازان و معلولين عزيزمان را بهتر فراهم نماييم اظهار کرد: با توجه به اين مبحث من بعد در ديدارها و بازديدها از جانبازان و معلولين بزرگوار در مورد برنامه هاي ورزشي شان سؤال شود و براي آن دسته كه در منزل هستند و قادر به حضور نيستند برنامه‌ريزيهاي خاص و منطبق با وضعيت جسمي و روحي و خانوادگي آنها انجام شود.
جعفري از اداره ورزش و جوانان شهرستان خواست : تا با تهيه و ارسال ساعت كار كليه اماكن ورزشي با ساعتهاي مشخص شده براي حضور جانبازان و معلولين تا پايان سال جاري به اداره بهزيستي و اداره بنياد شهيد و امورايثارگران شهرستان در روند برخورداري اين عزيزان از تجهيزات ورزشي تسريع نمايد.
وي همچنين از اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران خواستار شد تا مكاتبه در خصوص ارائه تسهيلات براي تامين وسايل نقليه مناسب براي امكان حضور جانبازان تحت پوشش در برنامه هاي ورزشي را در دستور كار خود قرار دهد و اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي شهرستان با همكاري اداره ورزش و جوانان شهرستان ليستي از اماكن توليدي كه خاص معلولين مي باشند براي برنامه ريزي جهت امكان ارائه خدمات ورزشي به آنان تهيه و اطلاع رساني نمايد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري یزد همچنين شهرداري ها را مأمور كرد تا اقدام لازم جهت مناسب سازي تجهيزات ورزشي همگاني نصب شده در بوستانهاي شهري براي استفاده معلولين و جانبازان را انجام دهند.
وی خطاب به مسئولان تمام دستگاه هاي اجرايي شهرستان اذعان کرد: کليه ادارات شهرستان يزد ظرفيت هاي ورزشي، سانس هاي ورزشي خود را براي استفاده معلولين و جانبازان عزيز به اداره ورزش و جوانان شهرستان اعلام نمايند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد فرمانداری یزد شورای عالی انقلاب فرهنگی یزد نشست هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی دارد از طرح‌های فرهنگی که موفقیت آن به اثبات رسیده است، حمایت کند تا این طرح‌ها در سطح ملی اجرایی شود.

خسروپناه با اشاره به گسترش تعاملات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با نخبگان و فعالان علمی کشور گفت: شورا در سال‌های گذشته، با نخبگان علمی، تعاملات خوبی داشت، اما در دوره جدید لازم دیدیم که با نخبگان و فعالان فرهنگی نیز تعامل داشته باشیم که در یک سال گذشته این تعاملات آغاز شده است و بسیاری از میز‌های فرهنگی در ستاد به فعالان مردمی واگذار شده است، همچنین شورا از طرح‌های فرهنگی اجرا شده که موفقیت نسبی داشته است نیز حمایت‌های مناسب را انجام می‌دهد تا این طرح‌ها در سطحی وسیع‌تر اجرایی شود نمونه‌های فراوانی از این طرح‌ها در حال اجراست مانند طرح بی‌نهایت شو که بسیار طرح موفقی است و الان دبیرخانه شورا در حال برنامه ریزی برای توسعه این طرح در کشور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت ۴۰ ساله شورا گفت: تشکیل بسیج دانشجویی و بسیج اساتید از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در هر مرحله، اساسنامه آن ارتقا یافته است که هم اکنون نیز ارتقای اساسنامه بسیج اساتید در دستور کار قرار گرفته است. تأسیس جهاد دانشگاهی و مجموعه‌ای متنوع از دستاور‌های این مجموعه علمی از دیگر دستاورد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است. تدوین اسناد علمی مانند سند هوا و فضا، سند ملی نانو، زیست فناوری، گیاهان دارویی بخشی از اسناد تولیدی ستاد در سال‌های قبل بوده است.

خسروپناه افزود: در دوره‌های گذشته، بیش از ۷۰ درصد تلاش شورا در حوزه‌های علمی و فناوری، ۲۰ درصد در حوزه فرهنگی و ده درصد مشترک میان این دو است، اما در دوره جدید و در یک سال گذشته، تلاش شده که به مقوله فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم، به طوری که در یک سال گذشته، بیش از نیمی از مصوبات شورا، مرتبط به مقوله فرهنگ است البته تلاش شده که فعالیت‌های در حوزه علم کم نشود.

دیگر خبرها

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد
  • وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • تصمیم جدید دولت درباره تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳/ وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟