Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:03:57 GMT

کتاب «پژوهش و نگارش در روابط بین الملل» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۴۵۸۵

کتاب «پژوهش و نگارش در روابط بین الملل» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «پژوهش و نگارش در روابط بین الملل» تالیف «شارون اسپرای» و «لورا روزل» و با ترجمه «علیرضا طیب» از سوی انتشارات چاپخش در مهرماه ۹۷ راهی بازار کتاب شد.  

از زمان انتشار نخستین ویراست کتاب پژوهش و نگارش در روابط بین الملل در سال ۲۰۰۸ ، منابع موجود در زمینه پژوهش های دانشجویی به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع جدید شامل پایگاه های داده های وبلاگی، پایگاه های داده های سازمان های بین المللی دولتی، پایگاه های داده های نشریات علمی جدید، و حتی پایگاه های داده هایی می شود که افراد برای خودشان ایجاد کرده اند.

با جست وجوی ساده دو واژه تروریسم و مهاجر در بایگانی نشریات علمی معروف به JSTOR در زمان نگارش این کتاب به ترتیب بیش از ۱۷۰۰۰ مقاله و بیش از ۱۵۴۰۰۰ مقاله پیدا می شود.

درحال حاضر، دانشجویان به صدها هزار فایل تصویری موجود در یوتیوب دسترسی دارند که بسیاری از آنها تصاویر مستندی از لحظات مهمی هستند که بر جهان گذشته است .دسترسی به اطلاعات با نسبتی نجومی درحال افزایش است.

استادان پیوسته از دانشجویان خود می شنوند که علاقه ای جدی به جهان پیرامون خود دارند و مشتاق پژوهش درباره روابط بین الملل هستند ولی اغلب نمی دانند که در این انبوه اطلاعات چگونه و از کجا باید یک پروژه پژوهشی را آغاز کنند. سر در آوردن از این که چگونه باید دامنه کشف و اکتشاف را محدود ساخت و چگونه روندپژوهش و نگارش را سازمان داد پیوسته دشوارتر می شود.

ویراست دوم کتاب پژوهش و نگارش در روابط بین الملل، حاوی تمامی عناصری از ویراست نخست است که روند پژوهش و نگارش را برای صدها دانشجو در دوره های مقدماتی و عالی روابط بین الملل، ساده تر ساخته است.

در کتاب حاضر با استفاده از رویکردی نمونه نگر، راهنمایی ها و مثال هایی  را در زمینه چگونگی فراتر رفتن از موضوع کلی و تنظیم پرسش پژوهش، گامهای روشنی را برای پیمودن روند مرور نوشته های مربوط، رهنمودهایی را درباره چگونگی تنظیم برنامه ای برای گردآوری و سازماندهی شواهد، توصیه هایی را در زمینه تحلیل اطلاعات، و دستورالعملی گام به گام را برای نگارش بخش های مختلف یک گزارش پژوهشی جامع ارائه می کنیم.

ولی از همه مهم تر، نوشته حاضر دارای یک ویژگی اساسی است که در هیچ متن درسی دیگری که در زمینه پژوهش و نگارش در حوزه بررسی های بین المللی در بازار نشر یافت می شود نمی توانید آن را بیابید: وجود فصل های متعددی که مشخصاً به موضوعاتی اختصاص یافته است که به دانشجویان کمک می کنند عناوین پژوهشی نمونه نگر جالب توجهی پیدا کنند.

در مجموع، کل کتاب حاضر با این هدف تهیه شده است که به دانشجویان کمک کند با کارایی تک تک گام های روند پژوهش را پشت سر گذارند و پروژه پژوهشی با کیفیتی را تکمیل کنند و درضمن، مهارت های پژوهشی ارزشمندی را فرابگیرند که در بسیاری از پروژه های پژوهشی قابل استفاده باشد.

کد خبر 4421396 بنفشه اسماعیلی

منبع: مهر

کلیدواژه: روابط بین الملل معرفی کتاب ایالات متحده آمریکا ایران روسیه سوریه عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عربستان سعودی ترکیه فلسطین افغانستان اتحادیه اروپا آلمان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر بتوانیم ظرفیت‌های موجود در خلیج فارس را به عنوان بخشی از گردنبند مروارید در جاده ابریشم شکوفا کنیم؛ روابط تجاری ما و سریلانکا افزایش پیدا خواهد کرد.

 گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نرگس عبدلی- آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان پنجم اردیبهشت، پس از سفر رسمی ۲ روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، صبح چهارشنبه وارد سریلانکا شد و مورد استقبال نخست وزیر این کشور قرار گرفت. سفر آیت‌الله رئیسی به سریلانکا، ۱۶ سال پس از آخرین سفر یک رئیس‌جمهور ایران به سریلانکا انجام شد.

 سید محمدعلی رئیس الساداتی، کارشناس مسائل بین الملل، در رابطه با این سفر در گفتگویی با خبرنگار دانشجو گفت:سابقا رابطه تجاری بین ایران و سریلانکا در حوزه فروش نفت برقرار بود. پالایشگاه‌هایی در سریلانکا وجود داشت که خوراک آن‌ها نفت ایران بود و همانطور که مستحضر هستید اساساً پالایشگاه‌ها، ماشین آلات، دستگاه‌ها و سازمان تقطیر در پالایشگاه‌ها بر اساس ماده اولیه (نفت) شکل می‌گیرد. ولی متاسفانه به دلیل اینکه طی سال‌های اخیر از فروش نفت خام به سریلانکا غفلت شد؛ کم کم عربستان در این حوزه جایگزین ایران شد. اما با توجه به مشکلاتی که اسلام‌گرایی افراطی و وهابیت در سریلانکا به وجود آورد رفته رفته چهره عربستان در سریلانکا مخدوش شد.

 اما موضع گیری‌های ایران در برابر اسلام افراطی همچنین حمایت از حکومت مرکزی سریلانکا در برابر گروه بودایی افراطی ببر‌های تامیل در داخل سریلانکا، باعث شد روابط خوبی در دوره‌های قبلی بین دولت جمهوری اسلامی و دولت سریلانکا شکل بگیرد.

 علاوه بر این اگر ما بتوانیم ظرفیت‌های موجود در خلیج فارس را به عنوان بخشی از پازل گردنبند مروارید و بخشی از پازل جاده ابریشم شکوفا کنیم، قطعاً روابط اقتصادی ما و سریلانکا افزایش پیدا خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • میدان شهرت در ایران
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت