Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا - ایرنا - رسانه های خبری ترکیه اعلام کردند که دادستان آنکارا قرار بازداشت «پروین بولدان» رهبر حزب دموکراتیک خلق ها را به اتهام 'عضویت در گروه مسلح تروریستی' صادر کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از وبسایت روزنامه کارار، دادگاه رسیدگی به اتهامات بولدان در شعبه 18 کیفری دادگاه آنکارا بدون حضور متهم و البته با حضور وکلای وی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این رسانه، دادستانی آنکارا، این نماینده کنونی مجلس ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها را به دلیل ایراد سخنرانی های جنجالی طی سال های 2008 تا 2015 به 'عضویت در گروه مسلح تروریستی' متهم کرده و مجرم شناخته است.
بنا بر اعلام این رسانه، وکلای بولدان در دادگاه به قرائت متن دفاعیه این بانوی سیاستمدار و رهبر شاخه زنان حزب کُردی دموکراتیک خلق ها پرداختند ولی قاضی پرونده، رسیدگی به اتهامات را به حضور متهم در دادگاه موکول کرد و به همین دلیل قرار بازداشت و جلب وی را صادر کرد.
پیش بینی می شود که روند مقابله و دستگیری عوامل حزب دموکراتیک خلق ها به علت بیان اظهاراتی مغایر با روند کلی سیاسی در ترکیه از سوی دولت این کشور تشدید شود.
ماه گذشته میلادی نیز دو نماینده سابق مجلس از این تشکیلات سیاسی به نام های 'ارطغرل کورکجو' و 'ادیپ برک' دستگیر شدند.
حزب کُردی دموکراتیک خلق های ترکیه (ح.د.پ) به رهبری مشترک سزایی تملی و پروین بولدان در انتخابات سوم تیرماه امسال مجلس ترکیه به صورت غیرائتلافی و مستقل شرکت کرده بود که با کسب 11.7 درصد مجموع آرا، 67 کرسی مجلس 600 نفره ترکیه را در اختیار گرفت.
این حزب در دوره گذشته انتخابات مجلس ملی ترکیه 59 نماینده راهی مجلس این کشور کرد و پس از حزب حاکم عدالت و توسعه و جمهوری خواه خلق، سومین حزب بزرگ حاضر در پارلمان ترکیه بود ولی 11 نفر از نمایندگان این تشکیلات سیاسی از سوی سایر نمایندگان مجلس، از حق نمایندگی مجلس سلب عضویت و از مجلس ترکیه اخراج شدند.
فیگن یوکسک داغ و صلاح الدین دمیرتاش رهبران مشترک و سابق این تشکیلات سیاسی نیز علاوه بر اخراج از مجلس ترکیه در دوره قبل، از دو سال پیش به همراه تعدادی از نمایندگان سابق این حزب در زندان به سر می برند.
شبد**خاورم/1905**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است