Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام- ایرنا - معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور از ادامه تلاش و رایزنی برای گشایش مرز چیلات دهلران در جنوب نوار مرزی استان ایلام با عراق برای تردد زائران اربعین خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز جمعه در جریان بازدید از زیرساخت های نقطه مرزی چیلات شهرستان دهلران اظهار داشت: با توجه به مهیا شدن زیرساخت های ضروری برای راه اندازی خروجی مرزی چیلات در 30 کیلومتری شهر دهلران رایزنی برای موافقت طرف عراقی برای گشایش این مرز بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کمیته زیرساخت ستاد اربعین در وزارت کشور افزود: با 360 میلیارد ریال هزینه اقدام های مهمی در حوزه تامین راه، آب و برق و فیبرنوری مرز چیلات و مهیا شدن این مرز برای تردد زایران انجام شده است.
وی گفت: بهسازی 10 کیلومتر از مسیر جاده دسترسی به چیلات باقی مانده که هم اکنون و بهسازی آسفالت ان جریان دارد.
معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور خاطر نشان کرد: به منظور تسهیل تردد زائران اقدام های خوبی در حوزه زیرساختی مناطق مرزی محل تردد زائران اربعین به خصوص در استان ایلام انجام شده است.
وی به موافقت دولت ایران و عراق در خصوص بازارچه مرزی چیلات هم اشاره کرد و افزود: تلاش می شود در خصوص مرز چیلات نیز مسایل و موضوعات را به وزارت خارجه منتقل و از این طریق پیگیری ها دنبال شود.اون جدید وزیر کشور در نخستین سفر استانی خود، اقدامات کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه را بررسی می‌کند.
مهدی جمالی‌نژاد که هفته جاری به عنوان معاون وزیر کشور معرفی شد به عنوان اولین سفر استانی و کاری خود دراین سمت راهی مناطق مرزی جنوب غربی کشور شده تا از آمادگی‌های زیرساختی ایجاد شده در مرزهای خوزستان ، ایلام و کرمانشاه بازدیدکند.

بررسی اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه زیرساخت اعم از راه‌های مواصلاتی، شبکه‌های آب و برق، تکمیل پایانه‌های مرزی، تکمیل پارکینگ‌های خودروهای شخصی و عمومی و پیشرفت فیزیکی سایر پروژه‌های مرتبط با زیرساخت از جمله موارد بررسی معاون وزیر کشور در بازدید از مهران و دهلران است.
معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این بازدید گفت: استان ایلام سالانه میزبان حدود چهار میلیون و 500 هزار زائر و دارای پنج مسیر اصلی منتهی به مرز است.
احمد کرمی با اشاره به 28 کیلومتر مسیر دسترسی به مرز چیلات گفت: 10 کیلومتر از این مسیر در مرحله زیرسازی بوده و جهت آسفالت نیازمند قیر است.
وی به 2 محدوده 200 هکتاری برای توسعه گردشگری چیلات اشاره کرد و گفت: گشایش بازارچه و مرز چیلات برای استان و کشور تاثیرگذار است.
استان ایلام با 430 کیلومتر نوار مرزی،در محدوده شهرستان های دهلران ، مهران و ایلام با سه استان شرق عراق همجوار است.
مهران به عنوان تنها خروجی فعال مرزی ایلام در چند سال گذشته کانون اصلی تردد زائران عتبات عالیات ایران وعراق بوده است.
7175/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات ستاد اربعين مرز چيلات زيرساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها را مشهود دانست و گفت: منابع حاصل از فروش نفت نباید وارد بودجه جاری کشور شود.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه منابع نفت و گاز یکی از مزیت‌های اصلی کشور به‌ شمار می‌آید، بیان کرد: باید بتوانیم از این منابع خدادادی حداکثر بهره را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ببریم.

وی با تأکید بر اینکه منابع حاصل از فروش نفت را نباید وارد بودجه جاری کشور کرد، افزود: این منابع باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و رشد و توسعه دیگر صنایع تولیدی کشور شوند که البته این نقش پارسال مشهود بود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: درصورتی‌که سرمایه‌گذاران بدانند سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز سودآوری مطلوبی دارد و اعتمادسازی لازم نیز انجام شود، بی‌شک وارد این بازار می‌شوند و سرمایه‌های سرگردان به این بخش تزریق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است