Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره انگلیسی، هرگونه حمله به غیرنظامیان و همچنین استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی را محکوم کرد.

محمد جواد ظریف در پاسخ به پرسش مجری الجزیره مبنی بر اینکه دولت سوریه از سوی برخی گروه‌ها متهم به جنایات جنگی شده، گفت: ایران در هیچ فعالیتی در هیچ منطقه مسکونی مشارکت نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران هرگونه حمله به غیرنظامیان را از سوی هر کسی که باشد، محکوم می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که گروه‌هایی که از غیرنظامیان نیز به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، محکوم هستند.

بر اساس گزارش العالم، وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: در جنگ سوریه مقصر کسانی هستند که از راه حل سیاسی پیشگیری کردند با این توهم که می‌توانند بشار اسد را از قدرت برکنار کنند.

ظریف در پاسخ به تلاش این مجری برای متهم کردن دولت سوریه به حمله به مناطق غیرنظامی، گفت: من درباره مسئولیت ایران صحبت می‌کنم. من برای دفاع از هیچ کسی اینجا نیستم. من برای دفاع از ایران اینجا هستم.

وی افزود: ایران خواستار حل و فصل سیاسی بود. آن ها (معارضان و شورشیان) نپذیرفتند. آن ها مزدوران خود و این جنگجویان خارجی را می‌خواستند.

ظریف تاکید کرد: سوریه یک دولت دارد و آخرین بار که من بررسی کردم، این دولت یک کرسی در سازمان ملل دارد و آن هایی که تلاش کردند این دولت را با استفاده از داعش و جبهه النصره کنار بزنند، کسانی هستند که این آشفتگی را ایجاد کردند.

مهدی حسن مجری شبکه الجزیره بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در حساب توئیتری خود منتشر کرد و نسخه کامل آن ساعت 11 جمعه شب از این شبکه پخش خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت سوریه ایران وزیر امور خارجه ایران جنگ بشار اسد سوریه دولت سازمان ملل وزیر امور خارجه ظریف الجزیره انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!

شهبازی، مجری صداوسیما در واکنش به توئیت آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات «نطفه اصلاح طلبی» را حرام خواند.

به گزارش انتخاب؛ این مجری صداوسیما در واکنش به توئیت آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات درباره نیکا شاکرمی نوشت: «اصلاح طلبی» نطفه اش حرام است. «اصولگرایی» لقمه اش!

نتیجه اولی را در این مواقع ببینید. نتیجه دومی را هم... به وقتش می‌گویم.

دیگر خبرها

  • یک سوال از بی بی سی ؛ چگونه نیکا بعد از تعرض و قتل، با مادرش تماس گرفت! | رسانه انگلیسی از جنازه نیکا شاکرمی چه می‌خواهد؟
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی
  • کاپیتان سپاهان: فدراسیون فوتبال برای سپاهان سنگ اندازی می کند
  • واکنش کاپیتان سپاهان به «دل پرخون هواداران اصفهانی از بدنه فدراسیون»
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • واکنش زاکانی به افشای قرارداد جنجالی با چین: می‌خواهند عده‌ای سود کنند! | فیلم
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد+ فیلم
  • واکنش جالب سرمربی پرسپولیس به استوری جنجالی نورافکن