Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@11:32:19 GMT

آمار مصرف بنزین کماکان محرمانه است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۵۲۹۹

افزایش مصرف بنزین و رکورد شکنی مصرف آن در فصل تابستان موجب شد تا مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش آمار مصرف بنزین را محرمانه اعلام کنند؛ اما با ورود به فصل پاییز و کاهش مصرف توزیع بنزین سوپر مجددا از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس بیش از دو ماه از آغاز اختلال در تولید و عرضه بنزین سوپر در کشور می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که پیش‌بینی‌ها از حل این مشکل از ابتدای مردادماه حکایت داشت اما با گذشت مرداد و شهریور ماه  این اختلال همچنان در مراکز عرضه بنزین در کشور وجود دارد.

به هرحال اواخر هفته گذشته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد توزیع بنزین سوپر از بعدازظهر دوشنبه (نهم مهرماه) در تهران آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار فارس در نبود سیاست‌های کنترل مصرف بنزین، در ابتدای تابستان شاهد روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور بودیم تا اینکه در روز سی و یکم تیرماه سال جاری با ثبت مصرف 121 میلیون و 800 هزار لیتر در یک شبانه روز رکورد جدیدی در تاریخ مصرف بنزین کشور ثبت شد.

در میانه تیرماه با شدت گرفتن مصرف بنزین، صنعت پالایش نفت کشور، تولید با تمامی ظرفیت را در دستور کار قرار داد و در ادامه رکوردشکنی های مصرف افسارگسیخته بنزین، بنزین سوپری که روزانه به میزان 3 میلیون لیتر تولید می‌شد، با اختلاط با بنزین پایه و نفتا به 10 میلیون لیتر بنزین با اکتان 87 تبدیل شده و به جایگاه‌های عرضه سوخت ارسال می‌شد.

و اکنون که ظاهرا مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است عرضه بنزین سوپر در جایگاه ها از سر گرفته شده است.

باید گفت آمار مصرف بنزین از پایان تیرماه تاکنون محرمانه است و حتی روابط عمومی وزارت نفت نیز از انتشار این آمار خودداری می‌کند و این محرمانه نگه داشتن آمارها با شفافیت در تضاد است و بهتر آن است که مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش به جای محرمانه نگه داشتن آمار های مصرف سوخت هر چه سریعتر به دنبال راه کاری برای کنترل مصرف بنزین در کشور باشند.کار شناسان بازگشت به سهمیه بندی و استفاده از کارت سوخت شخصی را به عنوان بهترین راه کار کنترل مصرف بنزین معرفی می‌کنند. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصرف بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یوسف روستا  با اشاره به بازدید کارشناسان دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب از مراکز عرضه مواد غذایی، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب طی بازدید و بررسی‌ها کشف شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

وی گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، اظهار کرد: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

دیگر خبرها

  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب