Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:نماینده سابق ایران در ایکائو معتقد است هرچند حکم دادگاه لاهه علیه آمریکا فعلا موقت است، اما می‌توان انتظار داشت با همین حکم زمینه‌های حقوقی بهتری برای پیگیری قراردادهای خرید هواپیمای ایران فراهم شود.
به گزارش خرداد ،علیرضا منظری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دادگاه لاهه طی حکمی اعلام کرده که تا صدور حکم نهایی، هیچ یک از طرفین معاهده برجام نمی‌توانند در زمینه اموری که جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد از جمله هوانوردی کشوری اقدام تحریمی اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این عمل یعنی این که دادگاه، خود را برای رسیدگی به این پرونده صالح شناخته است و به این ترتیب اعتراض طرف آمریکایی به صلاحیت این دادگاه مردود شناخته شد.معاون سابق سازمان هواپیمایی درباره میزان امیدواری ایران از حکم فعلی اظهار کرد: حکم فعلی را می‌توان به حساب آن گذاشت که حداقل دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص عدم برقراری تحریم ها را نافذ دانسته و قابل پذیرش حقوقی می‌داند.منظری با بیان این‌که در صورتی که حکم نهایی صادر شود دولت آمریکا نمی‌تواند در زمینه‌های بشر دوستانه و هوانوردی، ایران را تحریم کند، گفت: با توجه به این‌که تحریم های اینچنینی موجب به خطر انداختن جان انسان‌ها می‌شود، در صورت حکم قطعی، دولت ترامپ باید واکنش حقوقی لازم را به این موضوع نشان دهد.وی افزود: در مقابل، چنانچه دولت آمریکا به اجرای حکم گردن ننهد باید پاسخگوی عملکرد غیرقانونی خود در برابر کشورهای جهان باشد. در نتیجه زمینه و  امکان اجرایی شدن قراردادهای قبلی خرید هواپیما یا معاملات آینده فراهم خواهد شد.معاون سابق سازمان هوپیمایی خاطرنشان کرد: اگر چه تاکید دادگاه بر تعمیر و نگهداری و تامین قطعات و سایر خدمات مرتبط با آن می‌شود که در قراردادهای قبلی آمده است، ولی بسته به محتوای تنظیم قراردادها می‌توان از آن در سایر حوزه‌ها نیز استفاده کرد.به گزازش ایسنا، بر اساس حکمی که دادگاه لاهه در روز چهارشنبه (۱۱ مهرماه) صادر کرد، دولت امریکا را از اعمال تحریم در حوزه‌هایی که جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد منع کرد. یکی از این حوزه ها به صنعت هوانوردی و تامین قطعات و تجهیزات هوایی مربوط می‌شود. ایران در شرایطی که پس اجرایی شدن برجام بار دیگر بحث خرید هواپیماهای جدید را دستور کار خود قرار داده بود، با خروج ترامپ از این توافق عملا امکان اجرای این طرح ها را از دست داد.فخریه کاشان - مذاکره‌کننده ارشد ایران در قراردادهای خرید هواپیما، چند روز قبل اعلام کرده بود که می‌توان به اجرایی شدن طرح فروش هواپیما به ایران امیدوار بود؛ هرچند برای اعلام نظر قطعی به زمان نیاز خواهد بود. برچسب ها: علیرضا منظری ، ایکائو ، لاهه

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایکائو لاهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به نقل از روابط عمومی مرکزنوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آنها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبرد‌ها و راهکار‌هایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها