Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی امروز در نشست توسعه ارتباطات ثابت در نوزدهمین نمایشگاه ایران تلکام، با اشاره به پیشنهاد شرکت مخابرات برای جبران ضرر و زیان ناشی از حذف آبونمان گفت: ما موضوع تغییر تعرفه مخابرات را بررسی خواهیم کرد و هفته آینده نیز در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موضوع بررسی این پیشنهاد و راهکارهای حل مشکل به وجود آمده مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قصد داریم در بازنگری تعرفه ها به نحوی عمل کنیم که تمامی جوانب بررسی شود و فقط موضوع افزایش تعرفه مطرح نباشد بلکه تغییر در برخی هزینه های ثابت، می تواند راهکاری برای حل این موضوع باشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به توسعه نامتوازن سرویس های ارتباطات ثابت نسبت به ارتباطات سیار (موبایل) در کشور گفت: اگر به کشورهای در حال توسعه و حتی توسعه یافته نگاه کنیم، می بینیم که میزان مصرف اینترنت ثابت ۴۰ برابر حوزه موبایل است و مهمترین دلیل این حجم از تفاوت، استفاده از محتوای مناسب پرحجم مانند ویدئو است.

فلاح جوشقانی گفت: باید برای رسیدن به متوسط جهانی در حوزه ارتباطات ثابت به سمت تکنولوژی‌های ارتباطات ثابت و نیز توسعه یافتگی در این بخش برویم اما در حال حاضر در حوزه محتوای داخلی امکان استفاده از ویدئو برای مردم با تکنولوژی های دیگری مانند موبایل نیز ممکن است و اپراتورهای ارتباطات ثابت موفق به جذب کاربر نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور با توسعه نیافتگی در حوزه ارتباطات ثابت مواجه هستیم، اظهارداشت: آمار جهانی نشان می دهد که ما در بحث دسترسی به اینترنت موبایل در رتبه ۵۷ جهان و در اینترنت ثابت رتبه ۱۰۸ را داریم. به نحوی که سرعت دسترسی اینترنت موبایل ۲۴ مگابیت به ازای هر فرد و سرعت دسترسی به اینترنت ثابت ۵ مگابیت بر ثانیه است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از دلایلی است که باعث ریزش کاربران ارتباطات ثابت نسبت به موبایل شده و البته نزدیک بودن حاشیه قیمت این دو مدل خدمات، از دیگر دلایل این عدم توسعه یافتگی است. افزایش تعرفه تلفن ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌شود اما فعلا افزایش تعرفه دیتای موبایل برای زیاد کردن فاصله تعرفه دیتای موبایل و ثابت امکانپذیر نیست.

فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه تغییر قیمت میان اینترنت موبایل و اینترنت ثابت (ADSL) در شرایط فعلی با توجه به کشش بازار منطقی نیست، بیان داشت: هم اکنون اعتراضات مردم در گرانی تعرفه های موبایل را می بینیم و نمی توان در این شرایط باز هم تعرفه ها را تغییر داد. در مقام حاکمیت و رگولاتور نمی‌توانیم سرویس مورد استفاده مردم را قطع کنیم و مردم را به سرویس گران‌تر سوق دهیم، زیرا مردم، دولت و اپراتورها هر سه ذی‌نفع تصمیمات رگولاتوری هستند. جامعه هر افزایش قیمتی را نمی‌پذیرد برای مثال اخیراً تعرفه مکالمات و بسته‌های اینترنت همراه افزایش یافت و با اعتراض مردم روبه‌رو شد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم غیرکارشناسانه و یک شبه در حذف آبونمان تلفن ثابت تاثیر منفی در بخش تلفن ثابت داشته، گفت: اجرای حکم دیوان عدالت اداری حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان از درآمد مخابرات را کاهش می‌دهد که این مسئله جلوی توسعه مناسب در بخش ارتباطات ثابت را می گیرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با بیان اینکه برآورد سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات ثابت ۱۰ هزار میلیارد تومان با دلار ارزان و کمتر از ۸ هزار تومان بوده، اظهارداشت: با توجه به تغییر نرخ ارز، نرخ بازگشت سرمایه در این حوزه از ۵ سال به ۱۲ سال تغییر کرده است.

فلاح جوشقانی همچنین با اشاره به بررسی سبد درآمدی اپراتورهای موبایل تاکید کرد: سهم درآمد اپراتورها از مکالمه ۳۰ درصد و از دیتا و اینترنت ۷۰ درصد درآمد این اپراتورها است. اگر امروز اپراتورهای موبایل درآمد بیشتری از محل دیتا دارند توجه کنیم که سرمایه‌گذاری بیشتری نیز انجام دادند، برای مثال یکی از اپراتورها 8 میلیارد دلار معادل حدود 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات مشکلات اینترنت مشکلات گوشی اپراتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • بیش از ۶۰۵ هزار شماره تلفن ثابت در کردستان دایر شده است
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی