Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی با اشاره به برنامه های این بنیاد در مهرماه گفت: انعقاد چند تفاهم با برخی سازمان ها و نهادی دولتی از جمله فعالیت های بنیاد در مهرماه تعریف شده است.

حجت الاسلام «سید جعفر موسوی نسب»، در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه هایی که این بنیاد برای مهر ماه پیش بینی کرده است، گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه با سازمان بهزیستی معارف مهدوی در قالب دوره فشرده به پرسنل این سازمان تدریس می شود، این جلسات با پرسش و پاسخ درباره شبهات همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی ادامه داد: در راستای گسترش معارف مهدوی، به زودی تفاهم نامه ای را با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد می کنیم که طی آن برای پرسنل این مجموعه نیز معارف مهدوی با تکیه بر سبک زندگی مهدوی تدریس می شود، ضمن اینکه با استانداری خراسان رضوی نیز تفاهم نامه ای داریم که طی آن ذیل دوره های آسیب شناسی مهدویت و پاسخ به شبهات برای مجموعه نهادهای دولتی برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر این برنامه های متعددی در شهرهای حاشیه ای مشهد مقدس و برخی شهرستان ها برای ارائه مباحث مهدوی طراحی کرده ایم، گفت: از جمله آنها می توان به اعزام مربی به نواحی مختلف استان و بین عموم مردم اشاره کرد.

 

موسوی نسب اعلام کرد: علاوه بر این، مربیان مهدوی را به بیش از ۵۰ مدرسه در مشهد مقدس و سراسر استان اعزام می کنیم، در این برنامه معارف مهدویت و مباحثی نظیر فتنه های آخرالزمان تبیین و به شبهات پاسخ داده می شود.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی درباره دیگر برنامه های این بنیاد در سطح استان، ابراز کرد: برای دانشگاه هایی که مجهز به کانون مهدویت هستند و نیز برخی از مساجد برنامه های فشرده مهدوی را ترتیب داده ایم.

 

موسوی نسب در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به تاثیر بیان معارف مهدوی در حل مشکلات جامعه، گفت: از آن جایی که بحث مهدویت ریشه در قرآن و روایات اسلامی ما دارد و فتنه های آخرالزمان در روایات تشریح و بیان شده است، در نتیجه امروز اگر به مقوله مهدویت به خوبی بپردازیم و معارف آن را در جامعه ثبت کنیم در واقع مردم را به سمت آرمان شهر مهدوی سوق داده ایم که در آن اخلاق و معنویت حرف اول را می زند.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی گفت: عدالت، امنیت و اقتصادی که در حکومت حضرت مهدی(عج) وجود دارد، برای ما توصیف شده است، می دانیم که چه ویژگی هایی در آن دوران وجود دارد، بنابراین حداقل می توانیم جامعه را آماده و در آن مسیر حرکت کنیم؛ در این صورت بسیاری از مشکلات ما حل می شود و اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند: «افضل اعمال امت من انتظار فرج است»، به همین معناست که افراد بتوانند سبک زندگی خود را مطابق با آن روش و سیره ای طراحی کرده و پیش ببرند که امام زمان(عج) انتظار دارد.

 

وی اظهار کرد: منتظر واقعی کسی است که در عمل و گفتار و رفتار کاری کند که امام زمان(عج) از او راضی باشد و در مسیر آرمانشهر مهدوی حرکت کردن عینا مصداق زمینه سازی ظهور است، اگر بتوانیم در این راستا حرکت کنیم در مسیر ظهور حرکت کرده ایم و به آرامش نزدیک می شویم.

 

این پژوهشگر مهدوی در مورد جایگاه نذر مهدوی در راستای تحقق فرهنگ مهدوی در جامعه گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که دولت و بسیاری از مجموعه های فرهنگی دارند، شاید  نتوانند کمک فرهنگی کلان داشته باشند لذا جامعه و کسانی که توانایی دارند می توانند در قالب نذر فرهنگی حرکت کنند،  این امر نیاز به کمک خیرین دارد لذا خیرین جامعه می توانند نقش مهمی را در این راستا ایفا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در محضر امام حی و حاضر هستیم همان طور که در زمان حضور ائمه(ع) این مردم بودند که اهداف ائمه علیهم السلام را دنبال می کردند، امروز و در عصر غیبت امام عصر(عج) هم با نذر مهدوی می شود بسیاری از مشکلات مردم را حل کرد. اگر صفات یاران امام زمان(عج)، با همین کلاس ها و دوره ها تبیین شود، نیاز به حمایت داریم.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع مجلس رزمایش اقتدار عاشورایی امام سجاد ع ارز آمریکا شیراز اربعین حسینی بندرعباس دادگاه لاهه معارف مهدوی فرهنگ مهدوی نهادهای دولتی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی روز پنجشنبه در دیدار محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا و لزوم پاسداشت این مسیر انسان ساز، بر لزوم توجه جدی همه مسئولان، مدیران و نمایندگان به تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران تاکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مجلس آتی پیگیری حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران استان در سطح ملی خواهد بود.

همتی تصریح کرد: قطعاً از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برای افزایش خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه منتخب مردم ایلام در مجلس نسبت به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، افزود: برای پیشبرد اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند همکاری و همراهی نمایندگان مجلس هستیم.

وی تصریح کرد: تکریم و حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جزو اولویت‌های اصلی بنیاد در سال جاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تکالیف قانونی خود در قبال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید اهتمام ویژه داشته باشند.

رحیمی عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۱۰۲ هزار نفری ایثارگران در استان ایلام، همکاری همه دستگاه‌ها با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای افزایش خدمات رسانی ضروری است.

کد خبر 6088653

دیگر خبرها

  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد