Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از وجود پنج هزار و ۷۰۰ کلنی زنبور عسل در استان خبر داد و گفت: سال گذشته 48 تن عسل توسط زنبورداران این استان تولید و روانه بازار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، کیفیت عسل طبیعی ایران در حالی در جهان زبانزد است که سیستان و بلوچستان هم در زمره استان های تولید عسل قرار دارد به گونه ای که در شهرستان های زابل، زهک، ایرانشهر، نیکشهر و خاش اقدام به تولید این ماده مفید خوردنی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تنوع آب و هوایی و بهره مندی زنبورها از گیاهان دارویی کیفیت، رنگ و طعم بالایی به عسل تولیدی این خطه از کشور داده است.
حسین سرابندی سرپرست بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این خصوص با اشاره به آغاز طرح آمارگیری کلنی های زنبور عسل در سراسر کشور گفت: بر اساس آخرین سرشماری های انجام شده پنج هزار و 700 کلنی زنبور عسل در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
 


وی افزود: این صنعت باعث اشتغالزایی 200 نفر به کار زنبورداری و تولید عسل شده است به گونه ای که در سال گذشته  48 تن عسل توسط زنبورداران این استان تولید و روانه بازار شد.
به گفته این مسئول عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به علت تنوع گیاهی، وجود انواع گونه ‌های گیاهان دارویی و ارگانیک بودن شهد گیاهان مرتعی از کیفیت بالایی برخوردار است.
گفتنی است طرح آمارگیری کلنی های زنبور عسل همه ساله با هدف ایجاد بستری مناسب برای تولید کنندگان عسل و توسعه این صنعت با توجه به پتانسیل‌ های موجود از نظر تنوع آب و هوایی، پوشش گیاهی، پیشگیری از بیماری ها و همچنین تلاش بر همکاری و تعامل بیش از پیش با بهره‌ برداران در حال اجرا است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دکتر مجتبی رفیق دوست گفت: شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، عنوان شده و این پویش با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود و این پویش فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است.
وی از تاثیر بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری دیابت، بیماری‌های تنفسی، زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم را یادآور شد و توجه به سلامت دهان و دندان در کاهش موارد ذکر شده را تاکید کرد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیردار شناخته می‌شود، بنابراین بهره‌گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان