Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید مرتضی موسوی  در جریان بازدید از سد چراغ ویس سقز با اشاره به آبگیری سد و اهمیت آن گفت: در سال های گذشته با کاهش آب سد شهید کاظمی کیفیت آب شرب شهر سقز کاهش میافت که خوشبختانه سال جاری مردم سقز به واسطه افتتاح این سد توانسته اند از آب شرب باکیفیت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساختمان سد فعلا جای کار دارد تا به رقم آبگیری نرمال خود برسد و دو روستایی که در مخزن سد قرار گرفتن باید جابه جا شوند و استملاک کامل مخزن انجام گیرد.

مدیر منابع آب حوضه آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه تصریح کرد: تخصیص آب حوضه دریاچه ارومیه که شامل سقز هم می شود مشخص شده و این شهرستان از ظرفیت کامل تخصیصی خودش استفاده نمی کند.

وی با اشاره به انجام پروژه برای مابه تفاوت استفاده نشده تخصیص آب در سقز عنوان کرد: 6هزار و 500هکتار اراضی در پایاب سد چراغ ویس آبی خواهد شد که این بر اساس طرح وزارت نیرو انجام می شود.

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: یک سری مشکلات مانع از استفاده کشاورزان از 310میلیون متر مکعب آب تخصیصی به حوضه کشاورزی در سقز شده است.

وی در پایان یادآور شد: 16میلیارد تومان برای جابه جایی روستای میره‌ده در سفر اخیر معاون برنامه و بودجه ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

اختصاص 16میلیارد تومان برای جابه جایی روستای میره‌ده در بانه

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب وهوا اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، گفت: تامین زمین، تعیین‌ تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه های نهضت ملی مسکن تامین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری