اجرای مقامهای خراسانی در تالار وحدت/ برای آلبوم تهیهکننده ندارم
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۹۵۵۸
محسن میرزازاده خواننده شناخته شده موسیقی پاپ و موسیقی مقامی خراسان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازهترین فعالیتهای خود در عرصه موسیقی بیان کرد: طبق برنامهریزیهای انجام گرفته روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری کنسرتی را به همت موسسه فرهنگی هنری «فروغ فلق» در تالار وحدت تهران برگزار میکنم. در این کنسرت که با حال و هوای متفاوتی برگزار خواهد شد، قطعاتی از موسیقی مقامی خراسان به شکل تلفیقی موسیقی سنتی و موسیقی پاپ برای مخاطبان اجرا میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
میرزازاده افزود: در این اجرا که با تنظیم و رهبری ارکستر مجید نظام ضیا برگزار میشود، تلاش شده تا علاوهبر اجرای قطعات، بخشهایی را نیز به اجرای حرکات آیینی و محلی منطقه خراسان اختصاص دهیم که فکر میکنم میتواند برای مخاطبان جالب توجه باشد.
وی ادامه داد: این کنسرت با توجه به محتوایی که برای آن در نظرگرفتهایم با کنسرتهایی که طی ماههای اخیر برگزار کردم، دارای تفاوتهایی خواهد بود که تصور میکنم میتواند با استقبال مخاطبان مواجه شود. به هر حال رپرتوارهای برنامه در چند قطعه با کنسرت قبلی تفاوتهای زیادی دارد که امیدوارم بتواند مورد استقبال قرار گیرد.
این خواننده دیگر کارهای آینده خود نیز گفت: مدتی است تمامی کارهای مربوط به تازهترین آلبومم را انجام دادهام که این اثر به نوعی منتخبی از آثار پرطرفدار من در سالهای اخیر است و تعدادی از آنها در شبکههای مختلف تلویزیونی برای مردم پخش شده است. این آلبوم از مدتها پیش مجوزهای لازم را از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیدریافت کرده اما با توجه به اینکه هنوز موفق نشدم تهیهکنندهای برای آن پیدا کنم، همچنان در انتظار انتشارش هستم.
وی ادامه داد: فقدان تهیهکننده مناسب برای انتشار آلبومها یکی از معضلاتی است که خوانندگان فعال حوزه موسیقی به ویژه آنهایی که صرفا پاپ نمیخوانند با آن رو به رو هستند. اما من خواننده خوبی در حوزه موسیقی پاپ هستم اما در عین حال ترجیح میدهم در مسیری که انتخاب کردهام، حرکت کنم و به سهم خود معرف گوشهای از موسیقی منطقه خراسان با زبان موسیقی فیوژن باشم.
میرزازاده بیان کرد: من خوانندهای هستم که همواره دنبال اجرای آثاری بودهام که هم بتواند رضایت مخاطبان غیرتخصصی موسیقی را فراهم کند و هم در حوزه توجه به موسیقی اقوام ایران حرفهایی برای گفتن داشته باشد. برای این کار هم به قول تهرانیها پایه هستم، چون میدانم در این حوزه میتوان کارهای خوبی کرد. من در حوزههای مختلف درخواستهای زیادی برای اجرای برنامه زنده دارم که غیر از خراسان و تهران بتوانیم در خدمت مخاطبان باشیم اما وقتی تهیهکننده و مدیربرنامهای در این زمینه وجود نداشته باشد قطعا جریان سازی هم اتفاق نمیافتد.
کد خبر 4421182 علیرضا سعیدیمنبع: مهر
کلیدواژه: موسیقی تلفیقی موسیقی نواحی کنسرت موسیقی تئاتر ایران فیلم سینمایی هالیوود فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی سینمای مستند موسیقی ایرانی سریال ایرانی انیمیشن کارگردان تئاتر هفته دفاع مقدس درگذشت چهره ها نمايشگاه عكس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقیهای بی سر و ته تمام میشود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کسری حاجیزاده خواننده، آهنگساز، تهیه کننده، مدیر هنری و مدیر شرکت فرهنگی و هنری «نوای هنر آرنا» است. وی از کودکی شروع به آموزش موسیقی و پیانو کرد و پس از یادگیری و اجرای چندین کنسرت هنرجویی علاقهمند به آواز شد. پس از فراگیری آواز کلاسیک و پاپ به عضویت گروه کُر و ارکستر «آوای شفق» درآمد و در چندین کنسرت در تالار وحدت، تالار اندیشه، سالن محک، ایوان شمس و … حضور داشت.
او همچنین به عنوان مدیر هنری سابقه همکاری با شبکههای مختلف تلویزیونی و همچنین برنامه تلویزیونی «باهمستان موسیقی» را دارد و در تولید و انتشار چندین هزار قطعه موسیقی به عنوان مدیر تولید و مدیر پخش نقش بسزایی داشته است. با این هنرمند گفتوگویی انجام دادیم از نظرتان میگذرد:
کمی درباره مشکلات گروه کُر در ایران صحبت کنید.
مشکلاتی که درباره هنر در ایران وجود دارد فقط مختص به گروههای کُر نیست ولی بیشترین مشکلات مختص گروههای کر و ارکسترها است. مگر میشود از هیچ سمت حمایتی از این گروهها نشود؟ آنقدر بی تفاوتی به گروههای کُر و ارکسترها شده است که بیشتر آنها تعطیل شدهاند و دیگر کسی تمایل به همکاری ندارد و ترجیح میدهند یا در گروههای پاپ فعالیت کنند یا به کارهای غیر از موسیقی بپردازند. متاسفانه نه حمایت از سوی ارگانی صورت میگیرد و نه اطلاع رسانی درستی از این گروهها میشود در نتیجه انگیزهای برای اعضای این گروهها نمیماند.
مخاطب امروز با کنسرتهای گروه کُر ارتباط برقرار میکند؟
مخاطب امروز پذیرای چیزی است که آن را ببیند. وقتی کسی غذایی را نه هرگز دیده و نه هرگز خورده معلوم است که پذیرای آن نمیشود. تمام تبلیغات، تمام سالنها و تمامی رسانهها تمایل زیادی برای نشان دادن این گروهها ندارند، چون سالهای سال است که فقط به موسیقی پاپ اهمیت داده شده و درآمد بالایی از این راه دارند. انگار موسیقی پاپ انحصار موسیقی ایران شده است. نه فقط گروههای کر بلکه ما در چند سال اخیر تبلیغاتی از اجراهای سنتی، گروههای بانوان و دیگر گروهها هم نمیبینیم.
چه مخاطبانی جذب این کنسرتها میشود؟
متاسفانه الان مخاطبانی که عاشقانه این فضا را دوست دارند یا از قدیم با این گروهها آشنا بودند فقط مخاطب این کنسرتها هستند. مشکل ما ریشهای است و زمان میبرد تا حل شود. آموزشهایی که در فضای مجازی داده میشود به این مشکلات دامن زده است. بیشتر اساتیدی که واقعا سواد بالایی در موسیقی دارند بیکار نشسته اند تا عدهای با آموزشهای تجربی بدون اصول این مشکلات را بیشتر کنند.
در کشورهای دیگر به چه صورت است؟
بر خلاف ایران در کشورهای اروپای غربی از دوران رنسانس با این فضا آشنایی دارند و در کلیساها گروههای کر فعالیت داشتند و آوازهای مذهبی اجرا میکردند و در دوران باروک به اوج خودش رسید. علاوه بر آن وقتی از دوران کودکی در مدارس موسیقی تدریس میشود همه افراد گوش موسیقیایی دارند و درست را از غلط به راحتی تشخیص میدهند. برای همین است که خوانندگان آنها همه بسیار کوک و ژوست اجرا میکنند، چون مردم به راحتی فالش خواندن خواننده را متوجه میشوند. علاوه بر تمامی این جریانات مردم تصمیم میگیرند که چه نوع موسیقی را گوش دهند نه اینکه برای آنها تصمیم گرفته شود.
آیا ارکستر و گروه کر در ایران با شکست مواجه شده است؟
هنر همیشه راه خودش را پیدا میکند و یک زمانی تاریخ انقضای این موسیقیهای بی سر و ته هم تمام میشود، اما با سیاستهای گرفته شده در ارتباط با ارکسترها و گروههای کر فعلا دچار یک خفقان بزرگی شدیم که امیدوارم به زودی با حمایت مسئولین از این بحران بزرگ عبور کنیم.
انتهای پیام/