Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با پیگیری‌های مکرر انجام شده، برای اولین بار در استان بوشهر، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در معادن تازه کشف شده بوکسیت که منبع اولیه تولید آلومینیوم است سرمایه گذاری خواهد کرد و پیشنهاد دادیم که در صورت حجم بالای ذخیره بوکسیت، صنایع تبدیلی نیز در برنامه های آتی آن لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از دو سال پیش جلسات متعددی با مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و طی آن مراحل مطالعات اکتشافی معادن در دو شهرستان دشتی و تنگستان که به تنهایی ۳۵ درصد معادن استان را دارا هستند شروع شد.

نماینده دشتی و تنگستان افزود: در مطالعات انجام شده، نقاط امید بخش دارای معادن بوکسیت، فسفات و بیتومین شناسایی شد و اخیرا نیز جلسه مجددی با حضور مدیر عامل و معاونین شرکت ایمیدرو و معاونین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر برگزار و در مورد برنامه ریزی فعال شدن این معادن بحث و تبادل نظر شد.

عضو کیسیون عمران با اشاره به اینکه معدن شناسایی شده بوکسیت دارای خلوص بالاتر از ۵۰ درصد است، افزود: شرکت توسعه صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام کرده و مقرر شد با تسریع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، مجوز های لازم در این خصوص صادر و ابلاغ شود.

شهریاری گفت: چهار معدن فسفات و یک معدن بیتومین شناسایی شده در دشتی و تنگستان نیز برای جذب سرمایه گذار واجد شرایط به مزایده گذاشته خواهد شد تا پس از طی تشریفات قانونی، واگذار و بزودی فعال شود.

نماینده دشتی و تنگستان تصریح کرد: در حال حاضر سازمان ایمیدرو بر روی دو پهنه دیگر آهک در شهرستان های دشتی و تنگستان در حال انجام مطالعات و بررسی توسط مشاوران ذیصلاح است که پیش بینی می شود نتایج آن تا پایان پاییز سالجاری مشخص شده و پس از آن با توجه با توجه به حجم ذخیره، نسبت به سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا سازمان ایمیدرو تصمیم گیری خواهد شد.

شهریاری گفت: راه اصولی توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان های دشتی و تنگستان، توجه به ظرفیت های درونی این دو شهرستان است و فعال شدن معادن در کنار توسعه کشاورزی نوین و رونق و توسعه بنادر، کمک شایانی به ایجاد اشتغال درون‌زا در دو شهرستان کرده و باعث ایجاد رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

کد خبر 4421732

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر نماینده دشتی و تنگستان در مجلس بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز اربعین حسینی شهرکرد خرم آباد یاسوج هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه گردشگری حمله تروریستی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟

رئیس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان از تشکیل پرونده قضایی جهت بررسی علت فوت یک کارگر در یکی از معادن این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، علی محبوب‌پور اظهار کرد: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغال‌سنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و صورت‌جلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم شد.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام است و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

رئیس حوزه قضائی شهرستان کوهبنان با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

به گفته مرتضی اکبری مسئول شورای کارگری معدن هشونی، این کارگر معدن به نام عبدالله اسماعیلی ۴۱ ساله با سابقه کاری ۱۸ ساله، متأهل و دارای دو فرزند و ساکن روستای جور کوهبنان بود که متأسفانه در این حادثه جان خود را از دست داد.

وی در تشریح این حادثه گفت: در پی حادثه‌ای در معدن هشونی شرکت زغال‌سنگ، دست یکی از کارگران در نوار نقاله گیر می‌کند و کارگر را درگیر می‌کند و متأسفانه دست این کارگر جدا شده و به علت خون‌ریزی شدید قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهد.

کد خبر 750795

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان