Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانبخش محبی‌نیا، با اشاره به جنجال نمایندگان بر سر ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی گفت: حرمت به قانون و حفظ شان و منزلت آن نباید بسته به شرایط و وام‌دار نگرش‌های سیاسی نمایندگان، جناح‌ها و نخبگان باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: بند دوم اصل ۱۵۸ قانون اساسی صراحت دارد که تهیه لوایح قضایی در شان رئیس قوه قضاییه است و ما هم به صورت غیررسمی مطلع شدیم که شورای نگهبان نسبت به تنظیم لایحه توسط دولت، نگرانی‌هایی دارد و این نگرانی‌ها را اعمال خواهد کرد و لازم است مجلس پیش از همه نهادها و ارگان‌ها، مراقب و محافظ قانون اساسی باشد و پیشنهاد بنده هم معطوف به حفاظت از قانون اساسی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی‌نیا با بیان اینکه متاسفانه بعضی از نمایندگان صیانت از قانون را جناحی می‌بینند، گفت: ما نباید نگران پس و پیش افتادن بعضی از دستورات باشیم که از ماوای قانون بیرون می‌آیند. نمایندگانی که معترض هستند باید بر اساس آیین‌نامه یا قانون اساسی و با تکیه بر مواد و اصول آن و بر پایه منطق حرفشان را بزنند. اگر در دفاع از قانون به جای منطق از هیاهو استفاده کنند در آن صورت خالق واکنش‌های بدتری خواهند شد و در شان اخلاق ایرانی و اسلامی ما نیست که با ایجاد وحشت به هدف برسیم.

نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب خاطرنشان کرد: FATF و CFT بر اساس آیین‌نامه مجلس مسیر قانونی خود را طی می‌کند و در صحن مجلس هم مطرح خواهد شد و برخی افراد با ایجاد تنش و وحشت و مبادرت به تهدید نمی‌توانند مسیر را متوقف یا منحرف کنند و سرانجام باید نمایندگان رای بدهند و در صورت تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل و لازم الاجرا خواهد شد.

محبی‌نیا با اشاره به ادامه روند تهدید نمایندگان گفت: در نظامی که نمایندگان با سوگند به قرآن وظیفه صیانت از اسلام، ایران و جمهوری اسلامی را دارند، تهدید نشانه نبود تقوای الهی است و اگر این افراد نیروی اضافی دارند صرف مبارزه با اسرائیل و عربستان کنند، در اینصورت برای همه هم بهتر است.

گفتنی است در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بعد از آنکه پیشنهاد لاریجانی برای ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون رای نیاورد، جهانبخش محبی‌نیا در اخطاری خواستار جلوگیری از کار بیهوده مجلس برای بررسی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا شد که این اخطار با ۱۱۰ رای موافق و ۵۹ رای مخالف به تصویب رسید و همین موضوع اعتراض نمایندگان دلواپس را به دنبال داشت که تا لحظاتی جو مجلس را متشنج کردند و مدعی بودند این اقدام برای قرار گرفتن FATF در دستور کار روز یک شنبه مجلس انجام شده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محبی نیا بررسی در مجلس لاریجانی قانون روند قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همان‌ها که موافق صیانت بودند، وارد مجلس آینده شده‌اند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، چند روز پیش بود که جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفته بود؛ «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

اظهارات رشیدی‌کوچی با واکنش تند علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، مواجه شد. عنابستانی ضمن تکذیب اظهارات رشیدی‌کوچی، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

عزم پایداری‌ها برای کلید زدن طرح صیانت

در همین راستا، جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره طرح صیانت بیان کرد: «فکر نمی‌کنم این طرح به مجلس برگردد، زیرا طرح صیانت از دستور کار خارج شده و وقت برای بررسی مجدد نیست.»

وی درباره احتمال کلیدخوردن دوباره این طرح در مجلس دوازدهم گفت: «با توجه به مصاحبه برخی از منتخبان جدید مجلس ذیل مجموعه جبهه پایداری، به نظر می‌رسد که عزمشان برای کلید زدن این طرح در مجلس آینده جزم است و این اتفاق قریب‌الوقوع است. امیدوارم که نگاه اکثریت مجلس به سمت مردم باشد و اجازه ندهند این اتفاق بی‌افتد.»

عضو کمیسیون شوراها درباره اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر سفارش شدن طرح صیانت از بیرون از مجلس گفت: «همان‌هایی که بیرون از مجلس بودند، در این دوره به داخل مجلس آمدند.»

طرح صیانت از آرزوهای آقای عنابستانی بود

وی با اشاره به احتمال زد و بند قالیباف با پایداری‌ها درباره طرح صیانت، خاطرنشان کرد: «من یک حدس و پیش‌بینی داشتم، امیدوارم این اتفاق نیفتد.»

رشیدی‌کوچی با اشاره به اظهارات عنابستانی گفت: «واکنش خاصی ندارم اما ایشان با زمانی که به گوش سرباز راهور زد، بیشترین ظلم را به همه کردند. من بند بند این طرح را مطالعه کردم و اگر مطالعه نداشتم نمی‌توانستم در تلویزیون بحث و مناظره کنم.»

وی افزود: «طرح صیانت از آرزوهای آقای عنابستانی بود اما بهتر است ایشان درباره مسائلی که اطلاع ندارند اظهارنظر نکنند.»

دیگر خبرها

  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • همان‌ها که موافق صیانت بودند، وارد مجلس آینده شده‌اند