Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@18:27:58 GMT

«آل سعود» در لبه پرتگاه

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۰۳۱۱

«آل سعود» در لبه پرتگاه

«مرزوق العتیبی» با اشاره وضعیت وخیم در عربستان گفت: پایان حکومت آل سعود بر عربستان نزدیک است و استمرار وضعیت کنونی بعید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نبأ، «مرزوق العتیبی» که اخیرا به پاریس پناه برده است، در مصاحبه با پایگاه «الخلیج اون لاین» تاکید کرد: پایان رژیم آل سعود نزدیک است حتی قبل از رسیدن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به حکومت این رخداد رقم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 العتبی افزود: علت خروجش از عربستان در این زمان وضعیت بسیار وخیمی است که این کشور در حال گذار است؛ زیرا در این دوره جدید (دوره ولیعهدی بن سلمان) از همه مرزها برای تخریب این کشور از داخل عدول شده و روش سرکوب و فساد به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.

 

وی یادآور شد: آنچه «دولت شبه جزیره عربستان» می نامند، امروز به عملیات نجارت فوری نیاز دارد و این اقدام با همکاری و هماهنگی همه جنبش ها و حرکت های مخالف در داخل و خارج محقق می شود و این دعوت را پیش از این دکتر «معن جربا» دبیرکل جنبش «کرامة» در عربستان  برای تاسیس جبهه واحد برای نیروها و گروههای مخالف عربستان کرده است.

 

این مخالف عربستانی ادامه داد: دهها هزار از مخالفان رژیم آل سعود قصد دارند یک تشکل مخالف با نام «حركة التعبئة الوطنية» (جنبش بسیج ملی) تاسیس کنند؛ اما آنها هنوز در مرحله هماهنگی و مشاوره به منظور تعیین ساختار سازمانی و قانونی برای فعالیت این جنیش هستند و نمی خواهند درحال حاضر از برنامه های خود دست بردارند.

 

العتبیی افزود: احتمال می رود که تاسیس این تشکل طی هفته های آتی اعلام شود.

 

وی درباره اهداف این جنیش و میزان استقلالش از جنبش های مخالف دیگر، گفت: این جنبش درحال حاضر ساختار مستقلی دارد و با همه گروههای مخالف همیشه هماهنگ است.  ما تنها بر تحقق دستاوردهای مخالفان خواه داخل و خارج از عربستان تکیه می کنیم و همکاری و هماهنگی در سطح عالی وجود دارد.

 

العتیبی درباره وضعیت داخل عربستان فاش کرد که این کشور در وضعیت فروپاشی وحشتناکی در همه سطوح است. این رژیم هرگز طولانی مدت پایدار نمی ماند، اما باید اقتصاد را از فروپاشی نجات دارد، به خصوص پس از اینکه جامعه به مرحله پیشرفته از بی قراری و تمایل به رهایی از این رژیم برسد.

 

این مخالف عربستان گفت: همه طیف های مردم احساس خفقان دارند و در این انتظار حرکتی هستند و هرفرد را خطر تهدید می کند و کسی از سرکوب و فقر مستثنی نیست و مردم در همه سطوح با مشکلات و سختی های زندیگی رویارو هستند و مهم این است که همگی عصبانی هستند و از ارتباط غیرمستقیم با یکدیگر هشدار می دهند، زیرا نگران سرویس جاسوسی و سرکوبگر هستند و می توان گفت که این وضعیت بیش از هر زمان دیگر شبه نظام کره شمالی یا صدام حسین است.

 

العتیبی گفت: فضای تغییر ریشه ای وجود دارد و پایان آل سعود است و استمرار وضعیت کنونی بی نهایت بعید است و مخالفت مردم برای استمرار رژیم آل سعود تشدید شده است./

 

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع مجلس اربعین حسینی امام سجاد ع رزمایش اقتدار عاشورایی ارز آمریکا بندرعباس دادگاه لاهه اردبیل فروپاشی عربستان مخالفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمدهای خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

کد خبر 849518 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • عضو حماس تنها مخالف توافق آتش بس را معرفی کرد
  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  • ابومرزوق: نتانیاهو تنها مخالف توافق آتش‌بس در غزه است
  • حماس: تنها مخالف توافق آتش‌بس نتانیاهو است
  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • پرسپولیس از لبه پرتگاه برگشت/ ستاره ازبک سرخ‌ها را مدعی نگه داشت
  • معمای مشکل غیرفوتبالی گل‌محمدی و تراکتور؛ پای تعهدنامه‌ نهاد خاص مخالف او وسط است؟
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • پلیس آل‌سعود جلوی عکس گرفتن با پرچم فلسطین را گرفت | فیلم