Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک مشاور خانواده و کودک گفت: برای کمتر شدن ترس کودک از آرایشگاه، زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، سیدعبدالله احمدی‌قلعه مشاور خانواده و کودک اظهار کرد: برخی کودکان همیشه هنگام رفتن به آرایشگاه و یا کوتاه کردن موهای‌شان گریه سر می‌دهند، جیغ می‌کشند و با تکان دادن سر به آرایشگر اجازه این کار را نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه ممکن است عصبانیت والدین، کلافگی آرایشگر و در نهایت مو‌هایی نه چندان یک‌دست باشد. دلایل متفاوتی برای این ترس و ناخرسندی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌تواند صدای ماشین موتراش، ترس از تیغه‌های قیچی و دیدن خود در آینه باشد.

این مشاور با تاکید بر این‌که برای کاهش ترس کودک از آرایشگاه، باید از آرایشگری مهربان و صبور کمک بگیریم و به ترس‌های فرزندمان دامن نزنیم، ادامه داد: وجود ترس و نگرانی از آرایشگاه برای برخی کودکان کاملا طبیعی است، ولی می‌توان با به‌کارگیری راه‌حل‌هایی، این مسئله را به موضوعی شیرین و قابل هضم تبدیل کرد. یکی از اولین راهکار‌ها این است که فرزندمان حس کند ترسش را درک می‌کنیم، در غیر این صورت رفتار‌های او بدتر شده و یک کوتاهی ساده مو می‌تواند برای خودش، والدین و البته آرایشگر، به شکنجه تبدیل شود.وی افزود: بیشتر باید سمت آرایشگری برویم که با روحیه بچه‌ها آشنایی دارد و زود کلافه و عصبی نمی‌شود. همچنین باید زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنیم. معمولا زمانی که بچه‌ها مشغول تماشای کارتون و بازی با تبلت هستند و یا دارند صحبت می‌کنند و سرشان گرم است، زمان خوبی است. البته به این شرط که مزاحم حرف زدن یا تماشای کارتون و یا بازی‌شان نشویم.

احمدی‌قلعه تصریح کرد: باید از یک سیستم جایزه‌ای استفاده کنیم که برای کودک جذابیت داشته باشد. البته زیاده‌روی در این مورد می‌تواند توقع کودک را بالا ببرد. برای آن‌ها که کوتاهی بلدند، بازی کردن در حمام و هم‌زمان کوتاه کردن موها، می‌تواند راه‌حل خوبی باشد. علاوه بر این، والدین نیز باید آرامش خود را حفظ کنند و این کار را به یک تفریح تبدیل کنند. کافی است قدری خلاق بوده و از کوره در نروند.این مشاور خانواده و کودک یادآور شد: روش‌های دیگر از جمله آواز خواندن با یکدیگر و تعریف قصه‌هایی از کوتاه کردن مو نیز می‌تواند موثر باشد. می‌توان از خود کودک نیز کمک گرفت؛ چراکه درگیر کردن او در این کار ممکن است کوتاهی را برایش لذت‌بخش کند. علاوه بر این والدین می‌توانند به طور هم‌زمان کمی از مو‌های عروسک فرزندشان را نیز کوتاه کنند. استفاده از قیچی‌های رنگی نیز ممکن است برای کودک ترغیب‌کننده باشد.

احمدی‌قلعه خاطرنشان کرد: اگر والدین همه این موارد را رعایت کردند، اما هنوز هم فرزندشان از کوتاهی موهایش می‌ترسد، بهتر است ترس او را با اجبار بیشتر نکنند و بگذارند تا موهایش کمی بلندتر شود. شاید بعد از مدتی استرس او درباره این کار کمتر شده و بتوانند موهایش را کوتاه کنند.   انتهای پیام/
منبع: ایسنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آرایشگر کودکان آوازخوانی عروسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: عصر جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق‌شدن کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان به هلال‌احمر گزارش شد.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آنها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌‌وجو فرد غرق‌شده دیگری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • کافی است انسان باشد!
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • مرگ تلخ یک کودک در رودبار
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • ببینید | شهادت ۵ فلسطینی از جمله دو کودک در در رفح
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت