Web Analytics Made Easy - Statcounter

طوفان شدید بعدازظهر جمعه همراه با حجم عظیمی از بارش‌ها به صورت رگبار، تگرگ و وقوع رعد و برق‌های بسیار شدید شرق مازندران را در نوردید که بنابر اعلام صورت گرفته باید منتظر موج‌های بعدی نیز بود. این خبر با به روزترین حوادث مربوط به طوفان به روز رسانی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، طوفان سهمگینی که از روزهای گذشته درمورد آن اطلاع‌رسانی و هشدار داده شده بود سرانجام به نوار شمالی کشور وارد شد و موجی از باران‌های شدید به صورت رگبار و تگرگ همراه با رعد و برق‌های بسیار شدید را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طوفان از بعدازظهر روز جمعه وارد منطقه شرق مازندران شد که بیشترین بارش و اثرگذاری را در شهرستان‌های ساری و نکا به ارمغان آورد و سبب قطعی برق در بسیاری از مناطق این شهرستان‌ها و روستاهای آن شد.

19:30 گزارش‌ها حاکی از آن است که طوفان بعدازظهر و ابتدای شامگاه جمعه 13 مهرماه در شهرستان نکا سبب ایجاد ترافیک شدید در ورودی غربی این شهرستان، قطع تلفن و برق روستاهای بالادست منطقه هزارجرب و بخش پی‌رجه همراه بوده است.

19:45 بسیاری از معابر و منازل شهری با آب‌گرفتگی شدید همراه بوده و بیشتر زیرگذرها نیز از آب مملو شدند که این امر شرایط سختی را برای مردم به وجود آورد تا جایی که به عنوان نمونه منطقه خیابان علمیه نکا از ساعت 16 به مدت 4 ساعت با قطعی برق و آب به صورت همزمان مواجه بوده و در خیابان شهرداری این شهر نیز آب برای چندین ساعت قطع بوده است.

  گیر افتادن خودرو در زیرگذر روستای میانگله  

19:50 از روزهای گذشته جلسات ستاد مدیریت بحران در نکا برگزار شده و برخی اقدامات پیش‌نیاز از سوی مسئولان و دستگاه‌های ذیربط نیز انجام شده بود اما شدت کم‌سابقه بارش‌ها که بیش از ظرفیت موجود و زیرساخت‌های تعبیه شده بود سبب بروز قابل توجه میزان شدت و خسارات ناشی از این طوفان سهمگین بوده است.

20:00 بسیاری از مسئولان ادارت و نهادهای شهرستان از شهرداری، بسیج و ادارات عملیاتی مانند برق، آب و هلال احمر با حضور در سطح شهر برای رفع مشکل مردم اقدامات اولیه را انجام دادند اما واضح است که کافی نبوده است.

  حضور شهردار و سایر مسئولان شهرستان در سطح شهر  

20:10 طبق اعلام مسئولان اداره‌کل هواشناسی مازندران و ستاد مدیریت بحران شهرستان، موج‌های دوم و سوم این طوفان در حال نزدیک شدن به منطقه هستند که گفته می‌شود از ساعت 24 روز جمعه و 3 بامداد روز شنبه به ترتیب طوفان با شدت بسیار بیشتری به منطقه وارد خواهد شد.

20:20 به همه شهروندان توصیه شده است تا اقدامات لازم برای داشتن آمادگی لازم برای مواجهه با هر نوع شرایط بحرانی را صورت دهند تا در شرایط شدید شدن بارش‌ها و آب‌گرفتگی احتمالی در موج‌های بعدی طوفان غافلگیر نشوند.

  تصادف شدید در ورودی غربی نکا که سبب ترافیک طولانی شد  

20:30 بنابر اعلام مسئولان به دلیل سد احداث شده بر روی نکارود احتمال وقوع سیل در این شهرستان بسیار کم پیش‌بینی شده اما شدت طوفانی که در پیش است لزوم هر آمادگی برابر هر حادثه‌ای را ایجاب می‌کند.

20:35 جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا در فرمانداری این شهرستان از ساعت 20 روز جمعه تشکیل شد تا علاوه بر دریافت گزارش ابتدایی از خسارات احتمالی موج اول طوفان و همچنین عملکرد دستگاه‌ها در مواجه با آن دریافت و برای مقابله با موج بعدی طوفان تدابیر لازم اندیشیده شود.

  تصادف شدید در مسیر نکا به سمت بهشهر   آمادگی کامل شهرداری نکا

21:10 در همین راستا سیدمهدی احمدی شهردار نکا در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مناطق دچار مشکل شده در این شهر، اظهار کرد: اهم مناطق بحرانی مربوط به ورودی شهر، بخشی از خیابان دوگنبدان، خشک‌آب‌بندان، کوچه‌های شهرداری 20، مفتح، صیاد شیرازی، ماکروبه و فردوسی 2 بوده است.

وی افزود: نیروهای شهرداری نکا در تیم‌های مختلف در قالب 15 گروه 5 نفره دسته‌بندی شدند که هرکدام مسئولیت مناطق مختلف را بر عهده دارند تا به کمک شهروندان برای رفع مشکلات بشتابند.

شهردار نکا خاطرنشان کرد: در حال حاضر منتظر موج بعدی طوفان هستیم که از نیمه شب به بعد برای ورود آن اطلاع‌رسانی شده نیروهای شهرداری تاصبح بیدار و آماده هستند تا اگر نیاز باشد همه امکانات برای رفع موقتی مشکل مردم به‌کارگیری شوند.

این مسئول با بیان لزوم پرداختن جدی در آینده نزدیک به مشکلات آبگرفتگی در شهر، اضافه کرد: الحمدالله تاکنون مشکل بحرانی خاصی وجود نداشته است به جز برخی آبگرفتگی‌های جزیی خانه‌های مردم و معابر که سعی شد هرچه سریعتر بر طرف شود.

وی با دعوت مردم به خونسردی و آرامش، گفت: تلفن‌های 125 و 137 شهرداری هر لحظه آماده پاسخگویی به مردم برای رفع مشکلات آنها قرار داده شده که به محض اطلاع حضور پیدا کرده و مشکل را بر طرف می‌کنیم.

  آماده باش بسیج برای کمک به مردم

21:20 همچنین سرهنگ پاسدار مهدی متوسلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا درمورد اقدامات بسیج برای کمک به مردم در شرایط بحرانی به وجود آمده، اظهار کرد: از روز پنجشنبه بنابر اعلام قبلی به فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج آمادگی لازم داده شد.

وی افزود: برهمین اساس آمادگی لازم در این زمینه در مجموعه بسیج وجود داشته که به محض شروع بارندگی بسیجیان فراخوان و به نقاط آسیب دیده اعزام شدند و اکنون بسیجیان در ناحیه و حوزه‌ها مستقر هستند.

فرمانده بسیج نکا با بیان استقرار بسیجیان در روستاها و مناطق حادثه‌خیز مانند روستای گلبستان، خاطرنشان کرد: اکنون نیز باتوجه به پیش‌بینی‌هایی که شده آمادگی کامل برای زمانی که مردم دچار آسیب شدند وجود داردند.

این مسئول اضافه کرد: باتوجه به اینکه بارندگی جدیدی در راه است مردم آمادگی داشته باشند و خودروهای خود را در مکان‌هایی قرار دهند که مسیر آب نباشد، اگر امکاناتی برای جلوگیری از ورود آب و مسیر آن را دارند به کار بگیرند تا کمترین آسیب را ببینند.

21:30 شدت بارش‌ها سبب سست شدن خاک بخشی از آرامستان نکا و رانش آن شده که همین امر نیز دیوار قسمت شمالی منطقه بین ورودی اصلی آرامستان و ورودی گلزار شهدا را ویران ساخته است.

22:30  تصادف زنجیره ای در محور نکا به بهشهر با 6 مصدوم سبب ترافیک سنگینی شده که با حضور نیروهای اورژانس 115 و هلال احمر مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

  ویرانی بخشی از دیوار شمالی آرامستان نکا   مدیریت مناسب و آمادگی ستاد مدیریت بحران

23:00 عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا پس از پایان جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به تشکیل جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان در روزهای گذشته، اظهار کرد: در روزهای گذشته آماری از توان و تجهیزات عملیاتی شهرستان جمع‌بندی و اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم برای مواجهه هرچه بهتر با حوادث در نظر گرفته شد.

وی افزود: اما باوجود آمادگی‌های پیش‌بینی شده حجم بارش‌ها در طی چند ساعت سبب شد تا ظرفیت معابر و جوی‌ها کافی نباشد و باوجود همکاری همه دستگاه‌ها و مردم، آب‌گرفتگی زیادی در سطح شهر به وجودد آمد.

رئیس ستاد بحران نکا با بیان تشکیل جلسه ستاد بحران و حضور دستگاه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: به بخش خصوصی، پیمانکاران، نیروگاه شهید سلیمی، کارخانه سیمان و پادگان‌های نظامی و انتظامی آماده‌باش لازم ابلاغ شد که اگر بارندگی بیشتر شد اقدام لازم صورت بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: به اصناف نیز اعلام شد تا مغازه‌ها از 12 شب به بعد باز نباشند بلکه آبا مادگی لازم از ورود آب احتمالی به بازار و مغازه‌ها جلوگیری شود.

وی با اعلام وقوع قطعی برق و تلفن در برخی نقاط شهری و روستایی دشت و بالادست، گفت: خرابی‌هایی نیز در برخی منازل، جاده‌ها و پل‌های مسیرهای روستایی هزارجریب به وجود آمد که آمار دقیق آن در روز شنبه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

توحیدی مقدم با تأکید بر آمادگی بیمارستان‌ها، امداد خودروها و نیروی انتظامی، تصریح کرد: امیدواریم نعمتی که درحال بارش است و موانع آن را تبدیل به بحران می کند را نوعی مدیریت کنیم که این فرصت تبدیل به تهدید نشود.

وی خواستار همکاری مردم شد و افزود: مردم مطمئن باشند آنچه در توان ما و ستاد بحران شهرستان از شهرداری، راهداری، بسیج، هلال احمر و سایر ادارات است در عمل به کمک آن‌ها خواهد آمد و هرچه نیرو داشته باشیم گستره بالای شهرستان کمک‌های مردمی می‌تواند به بهبود مشکلات احتمالی کمک شایانی کند.

فرماندار نکا بیان کرد: باتوجه به اینکه سد را در بالادست داریم خیلی نگران سیلاب رودخانه نیستیم هرچند ممکن است ورودی آب به رودخانه زیاد باشد اما باوجود مشکلاتی از قبیل سر ریز معکوس معابر و زیرگذرها با اقدامات انجام شده تاکنون به خوبی مدیریت شده است.

این مسئول اضافه کرد: به برخی از منازل شهری، باغ‌ها و مزارع، چاه‌های آب، پل‌ها و امکانات دولتی نیز خساراتی وارد شد همچنین از قبل اعلام شده بود که بنرها و بیلبوردهای سطح شهر تا حد امکان و حادثه‌خیز بودن جمع‌آوری شود تا خسارت زیادی را به همراه نداشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی موج جدید از نیمه شب و بامداد شنبه وارد منطقه می‌شود که البته آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد در زمان رسیدن سامانه به شرق مازندران از میزان شدت آن کاسته خواهد شد.

23:50 از میزان بارندگی‌ها کاسته شده و باوجود رعد و برق‌های معدود و نه چندان قوی به نظر می‌رسد با این روند بارش‌ها نیز توقف خواهد شد البته این درحالی است که گزارش‌ها از شدت بارش‌ها در منطقه غرب مازندران حکایت دارد.

  اندازه تگرگ باریده در اثر طوفان در هزارجریب نکا  

01:15 برق منطقه خیابان علمیه برای چندمین مرتبه از زمان وقوع طوفان قطع شده و همین امر باتوجه به قرار داشتن منبع آب شهری در این منطقه سبب قطعی آب این منطقه نیز شده است این درحالی است که در این ساعت خبری از طوان و بارش های سیل آسا نیست.

01:30 بارش باران به صورت کامل فروکش کرده و تا این لحظه هیچ خبری از موج جدید طوفان اعلام شده در شهرستان نکا و شرق مازندران نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش شدید باد و بارش باران در دامغان

دریافت 6 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تصاویری از بارش باران در شهرستان دامغان را ملاحظه می‌کنید این تصاویر متعلق به شامگاه سه شنبه چهارم اردیبهشت است. لحظاتی قبل وزش باد شدید نیز در دامغان آغاز شده است. بنا به اعلام هواشناسی تا ساعاتی دیگر سرعت وزش باد در این شهرستان از ۷۶ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد گذشت.

کد خبر 6087095

دیگر خبرها

  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را در وضعیت فرسایشی قرار داد
  • وزش شدید باد و بارش باران در دامغان