Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@08:57:47 GMT

رونمایی از کتاب اطلس ژئوتوریسم

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۰۸۴۴

رونمایی از کتاب اطلس ژئوتوریسم

‍‍‍‍‍‍

در مراسمی از کتاب اطلس ژئوتوریسم سرعین رونمایی شد.برای تهیه و تنظیم این مجموعه بیش از هفده نفر به مدت دو سال فعالیت داشتند.مدیری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی کشور این نقشه و اطلس ژئو توریسم را نخستین کتاب ژئو توریسمی ایران دانست و افزود: این کتاب الگویی برای بقیه استان ها خواهد بود تا در آینده بیشتر از آن بهره مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت اطلس در بازار مشخص شد

فرارو- اطلس G اواسط سالی که پشت‌سر گذاشتیم یعنی تقریبا با دو سال تاخیر، برای نخستین‌بار پیش‌فروش شد و حالا همزمان با تحویل اولین نسخه‌های محصول جدید سایپا به حواله‌داران، در بازار آزاد به‌طور متوسط ۵۲۵ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌شود.

به گزارش فرارو؛ قیمت اطلس در بازار آزاد فعلا نزدیک ۱۲۵ میلیون نسبت به کارخانه بیشتر است و حواله‌داران محصول جدید سایپا در ازای ۴۰۰ میلیونی که بابت خرید آن هزینه کرده‌اند، روی سود ۳۰ درصدی برای فروش در بازار آزاد حساب می‌کنند. اطلس از دید یکسری از کارشناسان حوزه خودرو، فیس‌لیفتی از کوییک معرفی می‌شود و با قیمتی که برای آن در بازار تعیین شده، امثال کوییک اتومات و ساینا اتومات صفرکیلومتر و پژو ۲۰۶ دست‌دوم مهمترین رقبای اقتصادی آن حساب می‌شوند.

قیمت اطلس در بازار آزاد چقدر است؟

قیمت اطلس در بازار آزاد توسط فروشنده‌ها مشخص می‌شود و فعلا طبق رصد سایت‌های تخصصی حوزه خودرو به‌شکل متوسط نزدیک ۵۲۵ میلیون تومان است. با این حال بررسی‌های فرارو مشخص می‌کند قیمت اطلس در بازار آزاد دست‌کم ۴۸۰ میلیون تعیین شده و در طرف مقابل ارقامی تا مرز ۶۵۰ میلیون در آگهی‌های فروش اطلس به‌چشم می‌خورد.

قیمت اطلس به‌عنوان مثال توسط یکی از فروشنده‌های ساکن شهر‌های اطراف تهران در پلتفرم‌های معروف ۶۵۰ میلیون قید شده و فروشنده انتظار دارد، برای محصولی که خریدش از نمایندگی سایپا نزدیک ۴۰۰ میلیون تمام شده، مشتری با این پیشنهاد پیدا شود. همزمان فروشنده دیگری در پایتخت اطلس G سفید را ۴۸۵ میلیون آگهی کرده که یکی از پایین‌ترین ارقام پیشنهادی فعلی بابت فروش محصول جدید سایپاست.

تفاوت قیمت اطلس در بازار و کارخانه

قیمت اطلس در بازار آزاد درحالی به شکل متوسط ۵۲۵ میلیون تومان تخمین زده می‌شود که این عدد نسبت به قیمت اطلس در کارخانه کمی بیش از ۱۲۵ میلیون تومان بیشتر است.

قیمت اطلس در کارخانه توسط سایپا دقیقا ۳۹۹ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان اعلام شده و با این اوصاف می‌توانیم بگوییم حواله‌داران محصول جدید سایپا، به‌طور متوسط ۳۰ درصد بیشتر از چیزی که هزینه کردند، انتظار عایدی دارند.

قیمت اطلس در کارخانه آن را بعد از شاهین اتومات و شاهین دنده‌ای به گرانقیمت‌ترین گزینه تبدیل می‌کند و از این حیث نسبت به کوییک دنده‌ای ساده تیپ DA که اقتصادی‌ترین خودرو در خط تولید خودروسازان تلقی می‌شود، نزدیک ۱۶۰ میلیون گران‌تر است.

بیشتر بدانید| اطلس قرار بود سال ۱۴۰۰ به‌عنوان خودرویی با قیمت زیر ۲۰۰ میلیون روانه بازار شود. محصول جدید سایپا با دو سال تاخیر و قیمتی نزدیک ۴۰۰ میلیون از خط تولید بیرون آمد و حالا در بازار آزاد کمتر از ۴۸۵ میلیون فروخته نمی‌شود

رقبای اقتصادی اطلس

قیمت اطلس در بازار آزاد طوری تعیین شده که می‌توانیم در بازار خودرو‌های داخلی، مدل‌هایی مثل کوییک اتوماتیک و ساینا اتوماتیک و در بازار مدل‌های دست‌دوم امثال پارس و شاسی‌بلندی‌هایی با کارکرد بالا را به‌عنوان رقیب اقتصادی محصول جدید سایپا معرفی کنیم.

ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو در بازار آزاد پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و رانا پلاس هستند که حدود ۶۰۰ میلیون معامله می‌شوند و از یک طرف دیگر قیمت اطلس در بازار آزاد با مدل‌های اقتصادی داخلی مثل تیبا، ساینا و کوییک فاصله تقریبا ۱۰۰ میلیونی دارد.

اطلس با این حال معادل کوییک اتوماتیک و ساینا اتوماتیکی قیمت خورده، که هر کدام حول‌وحوش ۵۱۵ میلیون قیمت دارند. با پول مورد نیاز برای خرید اطلس سایپا، می‌شود روی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کارکردی زیر ۱۰ هزار فکر کرد یا روی پژو پارس کارکرده و یکسری شاسی‌بلند دست‌دوم با کارکرد بالا دست گذاشت.

مشخصات فنی اطلس

اطلس اساسا فیس‌لیفتی از کوییک معرفی می‌شود که فعلا اولین تیپ آن یعنی اطلس G پا به بازار گذاشته است. سه تیپ بعدی اطلس یعنی تیپ‌های S، L و E فعلا به خط تولید نرسیدند و همین اطلس G با موتوری طراحی شده که روی کاغذ نسبت به موتور معروف M۱۵ کوییک سه درصد قدرت بیشتر و هفت درصد گشتاور خروجی بیشتر دارد.

اطلس G مثل اطلس S و برخلاف اطلس L و اطلس E با گیربکس دستی طراحی شده که مصرف سوخت آن ۶.۹ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر یعنی یک‌دهم لیتر کمتر از کوییک است. حجم باک بنزین اطلس به‌شکل اسمی ۴۱ لیتر است به ترمز دیسکی جلو و ترمز کاسه‌ای عقب مجهز شده است.

اطلس G در یک نگاه

پیشرانه

M15I یورو پنج با دریچه گاز برقی

حجم موتور

1.5 لیتر

تعداد سوپاپ

هشت سوپاپ

حداکثر گشتاور خروجی

137 نیوتن‌متر

حداکثر قدرت تولیدی

90 اسب‌بخار

گیربکس

پنج دنده‌ دستی

مصرف سوخت ترکیبی

6.9 لیتر به ازای 100 کیلومتر

حجم باک بنزین

41 لیتر

قیمت کارخانه

399 میلیون و 731 هزار تومان

دیگر خبرها

  • عکس| رونمایی از فرش «تخت جمشید»
  • آیا واقعا آب اقیانوس اطلس و آرام مخلوط نمی‌شود؟
  • قیمت اطلس در بازار مشخص شد
  • امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد
  • رونمایی از فرش تخت جمشید
  • کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی شد
  • (عکس) فرش تخت جمشید رونمایی شد
  • فرش تخت جمشید رونمایی شد + عکس
  • رونمایی از فرش «تخت جمشید»
  • رونمایی از بزرگترین فرش تاریخی با طرح «تخت‌ جمشید و سنگ‌ نگاره‌های باستانی»