Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ میرزایی افزود: امروز جامعه کارگری در حوزه اقتصادی و معیشت خانواده خود عاجز ماندند و سفره آنان نسبت به گذشته تهی تر شده است و از رئیس جمهور انتظار دارند برای برخورداری یک کارگر با درآمد ناچیز از حداقل ‌ ها در زندگی، چاره اندیشی کند.

 وی به افزایش 19.5 درصدی حقوق کارگران در ابتدای سالجاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه این میزان افزایش حقوق کارگران با رویه تورم همخوانی نداشته و امان از روزگار کارگران بریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز قدرت اقتصادی کارگران حدود 43 درصد کاهش پیدا کرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه گفت: حقوق دریافتی کارگران به ریال است اما باید با دلار سر به فلک کشیده هزینه  کنند که خیلی از کارگران با آغاز سال تحصیلی شرمنده فرزندان دانش آموز خود شدند و حتی نتوانستند آنها را در مدارس دلخواه خود ثبت نام کنند و بعضا در تامین مایحتاج تحصیلی آنان با مشکلات جدید مواجه بودند.

میرزایی گفت: امروزه برخورداری از مزایای مدارس غیرانتفاعی، کلاس ‌ های تقویتی و آموزش تحصیلی برای افرادی است که از بنیه اقتصادی و توانایی مالی خوبی بهره مند هستند و به دلیل ضعف توانایی مالی جامعه کارگری در آینده شاهد افت تحصیلی فرزندان آنان در مدارس و دانشگاهها به دلیل اختلاف و فاصله طبقاتی ایجاد شده خواهیم بود.

وی با اشاره به درخواست جامعه کارگری از دولت بویژه شخص رئیس جمهور  برای تسریع تشکیل جلسه شورای عالی کار در خصوص ترمیم حقوق کارگران افزود: کارگری که از 40 سال پیش و قبل از انقلاب روزانه 63 تومان معادل 9 دلار حقوق می گرفت امروز بعد از این مدت اگر روزانه 40 هزار تومان دستمزد دریافت کند معادل 2.5 دلار خواهد بود که بیانگر تهی شدن سفره و معیشت جامعه کارگری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه گفت: بسیاری از صنایع در  سال های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود تولید حداکثر با 20 درصد ظرفیت واقعی خود در چرخه تولید داخلی حضور دارند که مهمترین تبعات آن تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای کارگران شاغل و ازدیاد معوقات تا حدود 10 ماه است.

میرزایی بیان کرد: معوقات در حقوق و دستمزد موجب شده است که کارگران نتوانند از عهده تامین معیشت زندگی خود و خانواده برآیند، ضمن اینکه اجاره بهای واحدهای مسکونی و اقساط بانکی آنان نیز معوق شده است و موجب ضربه زدن به کیان خانواده آنان شده و بعضا به اختلاف خانوادگی کشیده شده است.

وی گفت: امسال با شدت یافتن تعدیل نیروی کار در شهرستان ‌ های ساوه و زرندیه بالغ بر 1500 نفر از کارگران از واحدهای صنعتی و تولیدی اخراج و تحت پوشش حداقل حقوق بیمه بیکاری قرار گرفتند و تعداد دیگری نیز به بهانه های مختلف از دریافت حقوق بیمه بیکاری محروم شده ‌ اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه جامعه کارگری را  باوفادارترین قشر به انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود:  جامعه کارگری با اینکه همواره در تمامی صحنه ‌ های انقلاب حضوری تاثیرگذار داشته ‌اند ولی امروز در مسائل مختلف با چه کنم چه کنم زندگی  دست و پنجه نرم می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترمیم دستمزد کارگران خانه کارگر استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سئوال از وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران کلید خورد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از کلید خوردن طرح سئوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت تخلف در تعیین نرخ حقوق کارگران خبر داد.

 علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خانه ملت با انتقاد از نحوه محاسبه افزایش حقوق کارگران برای سال 1403، عنوان کرد: چرا قانون کار که در نحوه محاسبه حقوق کارگران صراحت دارد که «مزد کارگران با توجه به نرخ تورم و تأمین یک خانواده تعیین شود»، در سال ۱۴۰۳ اجرا نشده است؟

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: همچنین باید توضیح داده شود، چرا بدون در نظر گرفتن نظرات نمایندگان کارگران، حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ محاسبه و صورت جلسه تعیین حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان آنان ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: علت عدم ارائه خدمات رفاهی از جمله مسکن به کارگران موضوع فصل هشتم قانون کار چیست، در حالی که در ماده (۱۴۹) قانون کار، دولت موظف شده است از طریق وزارت مسکن و شهرسازی شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذی ربط در تامین مسکن کارگران اقدام کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: مجموع این سئوالات موجب شد تا طرح سئوال از وزیر کار کلید بخورد و این سئوال مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • پویش «حداقل دستمزد ۱۵میلیونی» توسط نمایندگان کارگری
  • رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • آیا دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می کند؟ / تشکیل جلسه شورای عالی کار
  • کارگران بخوانند/ رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • رقم واقعی حقوق کارگران مشخص شد
  • رقم واقعی حقوق کارگران مشخص شد/ یک روایت جدید درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران
  • طرح سئوال از وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران کلید خورد