Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی از تولید ۲ مگاوات برق خورشیدی در ۸۶ بقعه متبرکه خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی حقیقی معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی درباره استفاده از تامین برق از طریق انرژی خورشیدی  گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از سال گذشته اقدامات اجرایی برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که اداره کل اوقاف خراسان رضوی در زمینه بهره گیری و استفاده از انرژی خورشیدی در میان ادارات اوقاف کشور پیشتاز است، افزود: در همین راستا مطالعات لازم برای احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس در ۸۶ بقعه متبرکه خراسان رضوی و برخی موقوفات استان که دارای پتانسیل ایجاد نیروگاه هستند، آغاز شده است.
 
معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی گفت: این نیروگاه‌ها در ۱۸ شهرستان خراسان رضوی ایجاد می‌شود که شهرستان‌های نیشابور، مشهد، سبزوار، گناباد، قوچان، تربت حیدریه بیشترین بهره را از این پروژه خواهند داشت.

حقیقی تولید بخش عمده انرژی و برق کشور را با استفاده از سوخت‌های فسیلی عنوان کرد و افزود: سوخت‌های فسیلی تجدید پذیر نیستند، اما خورشید منبعی دائمی است که از نظر آثار زیست محیطی کمترین آسیب را به طبیعت می‌رساند و انرژی پاک، بی پایان، رایگان و بی خطر است لذا بسیاری از کشورها از جمله کشورهای پیشرفته به سمت استفاده از انرژی خورشیدی رفته اند.

وی با بیان اینکه انرژی بادی نیز جز انرژی‌های تجدید پذیر است، گفت: برای بهره گیری از پتانسیل انرژی بادی در اراضی موقوفات استان در سال جاری مطالعاتی انجام شده است که اراضی موقوفه دهشیب بینالود برای استفاده از این انرژی مناسب است.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی افزود: اکنون نیروگاه‌های خورشیدی در دنیا برای تولید برق، سرمایش، گرمایش، اجاق گاز، آب شیرین کن، حمل و نقل، استفاده می‌شود.

حقیقی  با اشاره به بالا بودن هزینه‌های اجرایی در کشور برای تولید برق در مقایسه با انرژی خورشیدی تصریح کرد: اگر موضوع فروش برق تولیدی مطرح نباشد، تولید برق خورشیدی برای مصرف در کشور توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: دولت برای ایجاد فرهنگ در تغییر این روش و بحث‌های زیست محیطی، سیاست‌های حمایتی را در پیش گرفته است و اداره کل اوقاف استان نیز از این فرصت استفاده خواهد کرد.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: اراضی وقفی و بقاع متبرکه نیز ظرفیت بهینه‌ای برای تولید انرژی خورشیدی دارد و در همین راستا کار مطالعاتی در قالب تولید نیروگاه‌های کوچک مقیاس در ۸۶ بقعه متبرکه خراسان رضوی آغاز شده است.

حقیقی افزود: بقاع متبرکه شناسایی شده قابلیت احداث نیروگاه از ۵ تا ۱۰۰ کیلو واتی را دارد که در مجموع ۲ مگاوات برق خورشیدی در بقاع متبرکه خراسان رضوی در فاز اول تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه با امضای تفاهم نامه با شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی، عملیات اجرایی در ۸ بقعه متبرکه با ظرفیت ۲۸۰ کیلووات شروع شده است، گفت: در صورت تامین منابع مالی، ۴۰ در صد از این پروژه‌ها در سال جاری محقق خواهد شد.

   منبع:  باشگاه خبرنگاران
 
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید ۲ مگاوات برق مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند گفت: مرکز افق با هدف مدیریت و جهت دهی به نیات اجتماعی در سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: این مرکز در بستر آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای جذب مساعدت‌های خیران و توزیع آن و همچنین شناسایی افراد بی بضاعت و ارائه خدمات به آنان با رعایت کرامت انسانی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به طرح قرار دوازدهم افزود: در راستای اجرای این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان و سال جدید ۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: این بسته‌ها به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) توزیع شد که هر بسته معیشتی شامل اقلامی از جمله برنج، چای، قند، پنیر، روغن، ماکارونی و رب گوجه فرنگی است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین تعداد ۷۰۰ دست پوشاک از محل کمک خیرین به ارزش ۲۵ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

علی فاضلی فرد فرماندار بیرجند هم با بیان اینکه دستگیری از مستمندان در این ماه مبارک توصیه شده است، افزود: توزیع بسته‌های غذایی و افطاری ساده همه با تاثی از سیره اهل بیت علیهم السلام انجام می‌شود و در این کار خیر سازمان اوقاف و امور خیریه پیش قدم بوده است.

دیگر خبرها

  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • بازدید بیش از ۲۰۵ هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • اجرای طرح ضیافت الهی برای ۲ هزارو ۳۰۰ زائر چهارمحال و بختیاری