Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@22:01:36 GMT

غارتگری به اسم تحقیقات باستان‌ شناسی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۱۶۶۴

غارتگری به اسم تحقیقات باستان‌ شناسی

به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری؛ محسن زمانی گفت: به دنبال گزارش‌های رسیده به واحد اطلاعات و اخبار یگان حفاظت مبنی بر کاووش در منطقه تاریخی کمه روستای دستگرد امامزاده از سوی چهار حفار غیرمجاز، با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی و رئیس پاسگاه این روستا، منطقه محاصره و متخلفان دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: در این عملیات سه حفار غیربومی و یک حفار بومی دستگیر و تعدادی ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از عوامل حفاری با جعل اسناد دولتی و با عنوان تحقیقات در زمینه میراث فرهنگی اقدام به این حفاری کرده است.
زمانی اضافه کرد: سه نفر متخلفان پس از تحقیق و سپری کردن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و روانه زندان شدند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.

بختیار طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد. همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: این متخلفان جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.


طاهری خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 750209

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی