Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:44:27 GMT

«احمدِ فیلسوف» نوشته آلن بدیو نقد می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۱۸۸۳

«احمدِ فیلسوف» نوشته آلن بدیو نقد می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، از آلن بدیو آثار فلسفی فراوانی منتشر شده است اما او نمایش‌نامه‌هایی نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به «احمد زیرک»، «احمد فیلسوف»، «احمد عصبانی می‌شود»، «کدو تنبل‌ها» و «تصادف در انطاکیه: تراژدی در سه پرده» اشاره کرد. بدیو در تحلیل پدیده‌ نمایش آثاری را نوشته است. به تازگی نشر کرگدن کتاب «احمد فیلسوف» را با ترجمه‌ فرحناز عطاریان منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیو در این کتاب برای نشان دادن اعتراض خود به آن‌چه در فرانسه علیه مهاجران رخ می‌دهد سنت نمایشنامه‌ کسانی چون مولیر را ادامه می‌دهد و با خلق قهرمانی متعلق به طبقه‌ی فرودست جامعه ثروتمندان و اهل قدرت را به سخره می‌گیرد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه هفدهم مهر ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «احمد فیلسوف» اختصاص دارد که با حضور افسر موم‌وندی‌کاظمی، رضا عبدی، حسین شیخ‌رضایی و فرحناز عطاریان در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 4421890 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد کتاب معرفی کتاب فعالیت های قرآنی فلسفه اربعین حسینی انقلاب اسلامی ایران قرآن امام حسین ع قرآن کریم نشست علمی نشست هم اندیشی علیرضا پناهیان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب آبی آتشین منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، در این اثر؛ ماجرای چندین شخصیت از سال‌های قبل از انقلاب دنبال می‌شود و در چندین برش قصه، به روز سرنوشت‌ساز می‌رسیم که در آن تمام این شخصیت‌ها به یکدیگر می‌پیوندند تا تاریخ را رقم بزنند.

کتاب آبی آتشین به‌ قلم دانیال قاسمی‌پور در انتشارات شهید کاظمی چاپ و راهی بازار نشر  شد.

انسیه بحری گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • از تفتیش عقاید تا روایت شیطان از گوته | چرا هایدگر مدافع هیتلر بود؟
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی