Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@17:30:53 GMT

لحظه ترور فرعون مصر به دست خالد اسلامبولی +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۱۹۹۴

لحظه ترور فرعون مصر به دست خالد اسلامبولی +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد انور سادات معاون «جمال عبدالناصر»، رئیس‌جمهوری وقت مصر بود که پس از مرگ او در «کودتایی آرام» به قدرت رسید. از آنجا که عبدالناصر در میان مردم مصر از محبوبیت بالایی برخوردار بود، انور سادات قصد داشت تا جای او را بگیرد، لذا در سال 1973 جنگ چهارم اعراب علیه رژیم صهیونیستی موسوم به «رمضان» را فرماندهی کرد تا به این طریق شکست جنگ 6 روزه در سال 1967 را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراحل اولیه این جنگ، موفقیت با مصری‌ها  حاصل شد ولی با سرازیر شدن خیل کمک از آمریکا به اسرائیل، این جنگ به عقب‌نشینی مصر منجر شد.

گفتنی است؛ تنها دستاورد این جنگ، گذشتن ارتش مصر از کانال سوئز بود. انور سادات پس از این جنگ سیاست خود را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر داد و در سال 1978 از طریق امضای قرار داد «کمپ دیوید» با رژیم صهیونیستی، موجودیت این رژیم را به رسمیت شناخت.

انور سادات روز سه شنبه، 6 اکتبر 1981در جریان مراسم رژه به مناسبت سالگرد جنگ رمضان در میان دولت‌مردان مصری نظاره‌گر پرواز هواپیماهای میراژ فرانسوی بود. اما او آن‌ روز بر خلاف روزهای دیگر، جلیقه ضد گلوله خود را نپوشیده بود.

تقریبا نیمی از رژه تمام شده بود، که اولین جرثقیل حامل توپ 130 میلی‌متری با رسیدن به مقابل جایگاه از مسیر تعیین شده خارج و ناگهان متوقف شد. حاضران ابتداگمان کردند که جرثقیل به علت نقص فنی از مسیر خارج شده است، اما لحظاتی بعد خالد به همراه دو مرد مسلح در از عقب کامیون بیرون پریده و جایگاه را به رگبار بستند. خالد به گمان اینکه ممکن است سادات لباس ضد گلوله بر تن داشته باشد، در حد توان به سوی وی تیراندازی کرد تا از نتیجه کار مطمئن شود. درنتیجه این تیراندازی سادات به همراه 7 نفر دیگر از سران رژیم به قتل رسیدند و 28 تن دیگر مجروح شدند.

به مناسبت سالگرد ترور انورسادات، فرعون مصر در این حمله تروریستی، ویدئویی از لحظه ترور او منتشر شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تروریستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: منافع مردم منطقه سادات محمودی در مسئله سد «خرسان ۳» اولویت است.

محمد بهرامی روز پنجشنبه در مراسم یادواره ۸ شهید روستای «رودشتی» سادات محمودی، افزود: در رابطه با احداث سد خرسان ۳ حرف‌های زیادی مطرح است، اما آنچه ما دنبال می‌کنیم، منافع مردم است.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً از حقوق و منافع مردم دفاع می‌کنیم، اظهار کرد: باید حقوق مردم در احداث سد خرسان ۳ دیده شود.

منتخب شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها هویت مردم را بهم می‌ریزد، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از هویت، فاصله گرفتن از ریشه است و باید در هر طرحی مردم مورد توجه قرار بگیرند.



بهرامی تصریح کرد: ما مقابل منافع ملی نیستیم، اما باید منافع مردم در احداث سد خرسان ۳ در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در منطقه سادات محمودی، ادامه داد: استان ما قریب به ۹ درصد روان آب‌های کشور را داراست، اما در همین سادات محمودی  و در همجواری سرشاخه‌های بشار و خرسان، روستاها مشکلات آب شرب پایدار دارند.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم با اشاره به بازدید میدانی از روستاهای منطقه سادات محمودی عنوان کرد: تأمین آب شرب پایدار، زیرساخت‌های تردد و  ارتباطی و اشتغال زایی بر حسب مزیت‌ها نیز پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهرامی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روستای «رودشتی»، بیان کرد: تبیین دوران دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان در جامعه ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است
  • ویدیو/ خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت
  • ویدیو/ خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت در دل طبیعتی چشم‌نواز
  • لطف بزرگ مربی پرسپولیسی به دروازه‌بان استقلال
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • گفت و شنود/ بخر دیگه‌!