Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@08:16:29 GMT

مخترع خلخالی توربین تولید برق بادی ساخت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۲۲۹۳

مخترع خلخالی توربین تولید برق بادی ساخت

اردبیل - ایرنا - یک مخترع اهل خلخال موفق به ساخت توربین تولید گرد باد با توان بالا برای تولید برق با استفاده از نیروی باد ساخته و آن را در اداره ثبت اختراعات کشور به ثبت رساند.

حسن عابدی رحمانلو ، سازنده و مخترع توربین تولید گرد باد و برق بادی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه چند منظوره الگو گرفته از گرد باز ساز خود را پس از چند سال تلاش و آزمایش و تجربه ساخته و موفق به ثبت این دستگاه در اداره بت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این دستگاه تولید برق نمونه داخلی و خارجی ندارد و برخلاف توربین های معمول بادی با بهره وری از نیروی جنبشی باد و تبدیل آن به انرژی الکتریسته در هر جهت وزش باد کارد کرد داشته و در سرعت های 3 تا 12 کیلومتر در ساعت باد به خوبی کار و برق تولید می کند.
او با بیان اینکه دستگاه تولید برق از باد مصارف مختلف ، صنعتی ، کشاورزی و دریایی بویژه چراع های راهنمایی و رانندگی در جاده های فاقد برق پایدار و منطقه ای دارد، اظهار داشت: استفاده از این دستگاه برای تولید برق سالم بدلیل هدایت گرد و غبار هوا به یک سمت در زمان کارکرد ، موجب پاکیزگی هوای آلوده به ریزگردها و پاکسازی گرد و غبار هوا نیز می شود.
وی گفت: هزینه های تولید این دستگاه به مراتب کمتر از هزینه تولید و ساخت توربین های بادی امروزی بکار گرفته شده در سیستم تولید برق کشور بوده و هزینه نگهداری آن نیز یک دهم هزینه های نگهداری دستگاه های تولید برق امروزی متداول است.
عابدی افزود: از زمان ثبت اختراع خود به صورت رسمی در اواخر بهار امسال تاکنون هیچ حمایتی از وی برای تولید انبوه این دستگاه از سوی مسئولان ذی ربط نشده و در صورت حمایت های مای و معنوی قادر است این دستگاه را به تولید انبوه رسانده و یا دستگاه های بزرگتر از این نمونه کوچک را برای تولید برق انبوه و به عنوان تجهیزات تولید برق سبز ساخته و در مسیر ایجاد اشتغال ، تولید صنعتی و رونق اقتصادی جامعه قرار دهد.
این مخترع پیش از این نیز دستگاه های مختلفی را برای مصارف مختلف ساخته و در اداره ثبت اختراعات صنعتی کشور به ثبت رسانده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد عابدي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف دقیق نانو از زبان یک مخترع نخبه + فیلم

علوم نانو و فناوری نانو مطالعه و کاربرد موارد بسیار جزئی است و می‌تواند در سایر زمینه‌های علمی مانند شیمی، زیست شناسی، فیزیک، علوم مواد و مهندسی مورد استفاده قرار گیرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تعریف دقیق نانو از زبان یک مخترع نخبه + فیلم
  • ساخت نخستین موتور فرد سیلندر کشور توسط مخترع همدانی
  • «رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته شده در جهان+ عکس
  • (تصاویر) «رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته‌شده در جهان
  • انقلاب در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر با بزرگ‌ترین هواپیمای جهان!
  • (عکس) «رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته شده در جهان
  • «رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته شده در جهان (+عکس)
  • «رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته شده در جهان
  • امکان ساخت نیروگاه بادی و خورشیدی توسط مردم فراهم شد
  • امکان ساخت نیروگاه‌ بادی و خورشیدی توسط مردم فراهم شد