Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:03:35 GMT

یک انگشت رباتیک اکسسوری جدید موبایل شد!

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۲۶۱۹

یک انگشت رباتیک اکسسوری جدید موبایل شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، مارک تیسر  دانشجوی دکترای دانشگاه پاریس اسکالی در فرانسه یک انگشت رباتیک به نام MoboLimb ساخته است. این انگشت رباتیک در حقیقت یک اکسسوری موبایل است که به وسیله یو اس بی به دستگاه متصل می شود.

این گجت به عنوان یک انگشت کمکی کار می کند که می تواند موبایل را نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین MoboLimb می تواند موبایل کاربر را از یک دستگاه سرد و بی روح به یک دوست تبدیل کند که هر از گاهی به کاربر ضربه ای می زند.

در طرح اولیه انگشت رباتیک یک ماده سیلیکونی سیاه ساخته می شود. اما تیسر انگشتی ساخته که ظاهر واقعی دارد. این انگشت از پلاستیل Gel-10 سیلیکونی ساخته شده  که در صنعت فیلمسازی به کار می رود.

 این انگشت رباتیک مجهز به چند حسگر است که قابلیت های بازخورد لمسی را برای آن فراهم می کند.  تلفن هوشمند به کمک این انگشت رباتیک متحرک می شود. انگشت می تواند موبایل را روی سطح به دنبال خود بکشد و به دست کاربر برساند. همچنین هنگام دریافت نوتیفیکیشن انگشت بالا و پایین حرکت می کند تا به کاربر هشدار دهد.

افراد علاقمند به بازی های رایانه ای می توانند از آن به عنوان یک دسته کنترل برای حرکت دادن اشیای مجازی استفاده کنند.

علاوه بر این موارد انگشت رباتیک قابلیت جالب دیگری نیز دارد. هنگامیکه کاربر برای فردی یک ایموجی ارسال می کند، انگشت رباتیک احساس ایموجی را در دست کاربر تقلید می کند.  به عنوان مثال هنگامیکه فردی یک ایموجی خندان ارسال می کند، انگشت رباتیک روی پشت دست کاربر ضربه ای می زند.

کد خبر 4421884 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: گجت موبایل هوشمندسازی نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو امنیت اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی فناوری فضایی اینترنت سرطان دانشگاه آزاد اسلامی شرکت دانش بنیان گوگل سازمان فضایی ایران گوشی آیفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم

حسین هاشمی‌پور دانشجوی مقطع ارشد مهندسی صنایع و مسئول رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در تشریح چگونگی تشکیل شرکت دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی اظهار کرد:‌ این شرکت از دانشجویان و محصلان نخبه کرمانی که اکثر آنان در دوران دانش‌آموزی خود در جشنواره خوارزمی یا در مسابقات ملی مهارت فنی و حرفه‌ای رتبه نخست را داشته‌اند، تشکیل شده و هر کدام درباره یکی از اصول رباتیک اطلاعات کاملی دارند.

وی افزود:‌ این شرکت از سال ۱۳۹۳ به‌صورت حرفه‌ای آغاز به ساخت ربات صنعتی یا کارخانه‌ای در سایز کوچک برای شرکت در مسابقات رباتیک زیر نظر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی کرمان کرده و از همان سال تا سال ۱۳۹۸ موفق به کسب ۱۳ عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی مسابقات آسیایی و اقیانوسیه شده است که این موفقیت‌ها زمینه ساخت بازوی رباتیک فراهم کرد.

طراحی، برنامه‌نویسی و ساخت بازو‌های صنعتی

مسئول رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان گفت:‌ زمینه فعالیت شرکت دانش‌بنیان «بوتیا صنعت آبی» مستقر در این واحد دانشگاهی، طراحی، برنامه‌نویسی و ساخت بازو‌های صنعتی بوده و محصول تولیدشده بازوی رباتیک پنج درجه آزاد در دو سایز کوچک و بزرگ صنعتی و پلتفرم حرکتی آن است.

هاشمی‌پور عنوان کرد:‌ همه مراحل آزمون، سعی و خطا و ساخت نمونه اولیه بازوی رباتیک پنج درجه آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان انجام شده و برای راه‌اندازی خط تولید آن با چند کارخانه خودروسازی و صنایع تولیدی که نیاز شدید به این نوع بازو دارند و با هزینه زیاد از خارج وارد می‌کنند،‌ مذاکراتی صورت گرفته است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

وی مطرح کرد:‌ بازوی رباتیک پنج درجه آزاد قطعاً  سال‌های آینده جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود به‌طوری‌که اکنون در خیلی از کارخانه‌ها کار‌های دشوار و سخت یا خطرناک را بازو‌های رباتیک انجام می‌دهند. این محصول باعث افزایش تولید و سرعت کار شده و خطرات و اشتباهات را به حداقل می‌رساند.

نواقص و کمبودها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور

مسئول رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان، نداشتن اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان، عدم حمایت از جوانان نخبه و علاقه به جنس خارجی فقط به دلیل گرفتن حق دلالی از شرکت‌های خارجی را ازجمله نواقص و کمبودها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور دانست.

هاشمی‌پور بیان کرد:‌ وقتی در فاز تحقیق و ساخت نمونه اولیه بازوی رباتیک پنج درجه آزاد بودیم حمایت خوبی از سوی دانشگاه شد؛ اما زمانی که محصول ساخته شد، دیگر حمایتی نشده است.

وی توضیح داد:‌ در مراکز رشد دانشگاه محصولات خیلی خوبی تولید شده؛ اما فقط در حد نمونه اولیه بوده و دیگر از آنها حمایت نمی‌شود. برای پیشرفت و شکوفایی مراکز رشد باید حمایت مالی بیشتر مالی و معنوی از محصولات در دستور کار مسئولان باشد.

انتهای پیام/

حسین عقابی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) استفاده از برانکارد رباتیک در جنگ اوکراین و روسیه
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • ساخت انگشت مصنوعی انعطاف‌پذیر بدون اتصال مکانیکی
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به کسب دومقام در مسابقات بین المللی روبوکاپ شد