Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس با اشاره به اینکه رأی دادگاه لاهه بار دیگر بدعهدی و بی تعهدی آمریکا را نمایان کرد گفت: این رأی ثابت کرد آمریکا نسبت به تعهداتی که خودش می‌دهد هم پایبند نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص حکم دادگاه لاهه گفت: شکایتی را که ایران برای احقاق حقوق خودش به دادگاه لاهه برده بود با پیگیری بسیار خوب دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی ایران و محکومیت آمریکا صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با اشاره به اینکه حکم دادگاه لاهه بار دیگر بدعهدی و بی تعهدی آمریکا را نمایان کرد اظهار کرد: این رأی ثابت کرد آمریکا نسبت به تعهداتی که خودش می‌دهد هم پایبند نیست.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درواقع این حکم سندی دیگر از جرم‌های آمریکا را در تاریخ به ثبت رساند.

وی با اشاره به اینکه صدور این حکم نشان داد روابط بین‌المللی کشور بهبودیافته است ادامه داد: می‌توان با تلاش و پیگیری در مراکز بین‌المللی از حقوق ملت دفاع کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس بیان کرد: دادگاه لاهه یکی از دادگاه‌های معتبر جهانی است که وقتی حکمی را صادر می‌کند همه ملزم به اجرا و تبعیت از آن هستند.

رضایی اضافه کرد: البته آمریکایی‌ها بعد از صدور این حکم شروع به پرخاشگری کردند، این موضوع بیانگر این است وقتی حکمی به ضررشان باشد با گردن‌کلفتی مقابله می‌کنند و این اثر سوئی بر چهره آمریکا خواهد گذاشت.

وی بابیان اینکه ممکن است آمریکاها با گردن‌کلفتی و زورگویی اجازه ندهند این رأی اجرا شود افزود: همین‌که ایران توانسته یک محکومیت علیه آمریکا به دست بیاورد این خودش یک نقطه قوت است ما با استناد به همین قوانین و محکومیت‌ها و اسناد تاریخی می‌توانیم حقوق ملت را زنده نگه داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس در خصوص تأثیر رأی دادگاه لاهه بر اقتصاد و سیاست ایران گفت: این رأی تأثیر چندانی بر سیاست‌های ایران ندارد چراکه کشور چارچوب‌ها و قوانین خود را داشته و طبق آن‌ها عمل می‌کند که این قوانین بر پایه احکام اسلامی و منافع ملی و حکمت و مصلحت عزت جمهوری اسلامی ایران تصویب‌شده و اصول ثابتی را نیز دارد با این تغییرات و رفتارها قطعاً وضعیت جدیدی اتفاق نخواهد افتاد ما طبق روال گذشته به مسیر خود پرقدرت ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد:  آمریکایی‌ها دشمنی خودشان را دارند و آنچه در توان دارند علیه تخریب ایران به کار گرفته و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند اما ما همان مقاومتی که اکنون داریم و برنامه‌ریزی اقتصادی خود را ادامه داده و راه عزت و حکمت را پیش‌گرفته و این راه را ادامه می‌دهیم

دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی درخواست قرار موقت ایران، آمریکا را به رفع تحریم‌های اقلام انسان دوستانه، دارویی، کشاورزی و هوانوردی ملزم کرد و از طرفین خواست از اقدامی که مناقشه را تشدید کند، خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش صدای ایران از فارس؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.


وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.


تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.


تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه